Adrian Sherwood (67), premda Englez i bijelac, a ne Jamajčanin i crnac, već je četiri i pol desetljeća istaknuta figura i velemajstor dub glazbe, ponajviše poznat po produkciji, remiksevima i kao suosnivač diskografske kuće On-U Sound za koju su snimali Dub Syndicate, African Head Charge, Tackhead, The London Underground, Asian Dub Foundation koji najesen ponovo stižu u Zagreb, Mark Stewart (The Pop Group) čiji je posthumni album "The Fateful Symmetry" nedavno objavljen te nekolicina drugih izvođača. Pratim tu etiketu još od ranih 80-ih kao i produkciju Sherwooda koji je producirao albume The Slitsa, Cabaret Voltairea, Nine Inch Nailsa, Ministryja, The Falla, Sinead O‘Connor te remiksirao singlove Depeche Modea, Blura, Primal Screama, Aira i niza drugih. On-U Sound etiketa s perfektnim programatskim sloganom "DISTURBING THE COMFORTABLE, COMFORTING THE DISTURBED" izvršila je veliki utjecaj na post-punk, industrial, dub i jungle glazbu, a jedan od novijih radova Sherwooda bio je i dub inačica psihodeličnog rock albuma "Reset" Panda Beara & Sonic Booma (ex-Spacemen 3).
Sherwood je objavio tek nekolicinu "autorskih" albuma, a u kolovozu i napokon novi "The Collapse Of Everything", prvi nakon "Survival & Existence" (2013.). Kako ljeto najbolje podnosim uz dub glazbu, tako me razveselio "The Collapse of Everything" premda ne donosi dub verzije opuštenih reggae tema nego mračnije i tjeskobnije skladbe, od naslovne preko apokaliptički naslovljenih "The Well Is Poisoned", "Battles Without Honour And Humanity" i "Hiroshima Dub Match" do odjavne "The Great Designer" uz koju možete razmišljati kakav je to Stvoritelj kad je kreirao ovakve ljude i ovakav svijet. Naslov albuma posuđen je od preminulog Sherwoodova prijatelja i kolege Marka Stewarta dok ćete u "The Grand Designer" čuti glas Sherwoodova uzora Lee Scratch Perryja, a u dvije skladbe i bubnjeve nedavno preminulog Keitha LeBlanca. Svoj je doprinos dao i veliki Brian Eno i to električnom gitarom, a gostiju ima još. Sherwood se u skladbi "Spaghetti Best Western" odužio i Morriconeu, ali to je samo jedan primjer dokle seže dub maštovitost tog producenta, remiksera i izdavača koji je ostao u undergroundu, a ipak promijenio tijek popularne glazbe unatrag 45 godina. Štos je u tome da malo ljudi to zna i prepoznaje, ali Sherwood je zadnji koji za to mari. Njegov svijet pa i svemir su akustika prostorije, gumbići na miks-pultu i membrane zvučnika. q
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....