IVANA SRBLJAN

ZVIJEZDA OPERNOG SPEKTAKLA U PULSKOJ ARENI 'Carmen i ja dijelimo neke osobine, zbog kojih se mogu poistovjetiti s njom...'

Dražen Sokčević

 

Mezzosopranistica Ivana Srbljan prvog dana kolovoza izaći će na “scenu” u pulskoj Areni, gdje će zajedno s kolegama u sklopu festivala Summer Classics izvesti Bizetovu “Carmen”, režiranu posebno za taj prostor.

Scenu smo stavili pod navodnike jer nije riječ o standardnoj pozornici - pjevači, zbor i balet ovu će operu izvoditi na tribinama. Autori ove dramatizacije su Marin Blažević, Selma Banich, Sandra Dekanić i Alan Vukelić.

Na kamenim blokovima, koji su na probama bili obasjani suncem, Ivana Srbljan je mogla osjetiti što je čeka na premijeri i ne skriva oduševljenje. Drukčije je to nego izaći na scenu i izvesti operu.

Izazov scenskog prostora

Ovo je pravi doživljaj: kretanje na sceni drukčije je nego inače, publika je udaljena svega nekoliko metara, okružuje je prazan prostor, u kojem nema nikakvih rekvizita koji bi trebali dočarati neki prostor i olakšati pripovijedanje priče... Premda je bila iznenađena kad su joj ispričali koncept, kaže kako je od same najave projekta zapravo bila spremna na to da će izvedba biti drukčija i to joj se od početka svidjelo. Nevjerojatan je osjećaj biti dio ovako neobična i posebna projekta, dodaje i priznaje kako je veoma sretna što je ostvaren glavni cilj: kako zadržati priču, a pritom biti inspiriran nečim novim i drugačijim.

- Dugačak je to prostor, ide u visinu, i publici donosi novi doživljaj. Arena je savršen prostor za izvedbu klasične glazbe i drago mi je da će se koristiti na drukčiji način. Publika će nam biti jako blizu, sjedit će tik do nas na tribinama, i moći će vidjeti svaki mišić na našim licima. Dobro je i to što će njih, i njihovu reakciju na ono što izvedemo, vidjeti publika s druge strane. Zapravo će publika na svoj način sudjelovati u izvedbi - pojašnjava pjevačica i priznaje kako je dobiti scenu bez rekvizita veliki izazov. Sve trebaju popuniti umjetnici, posve sami, svojom prisutnošću.

To je, s obzirom na veličinu pulske Arene, veliki posao, no nimalo se ne boji reakcija publike, jer je svjesna činjenice kako Carmen govori o miljeu razbojnika, pojašnjava Ivana Srbljan, o ljudima koji su na rubu zakona, ali oni kao takvi imaju cijelu svoju paletu emocija. S obzirom na pristup koji praktično i nema scenu, svaki od izvođača mora proniknuti i ući u srž samog sebe i pronaći te ljude u takvim životnim okolnostima i situacijama koje su im dane. Smatra kako publika može očekivati fascinantnu priču, kojoj su svi zajedno pristupili dramski, bez obzira na grandioznost prostora u kojem igraju.

Na sceni će Ivanin partner biti Aljaž Farasin, koji će pjevati Don Josea. Upravo s njim prvi je puta pjevala Carmen, na sceni se nadopunjuju i odlično surađuju svaki put kada zajedno izlaze na scenu.

Pouzdan suputnik

- S njim se osjećam prirodno i slobodno na sceni. Imam veliko povjerenje prema njemu. Divan je umjetnik, sjajan pjevač, a najvažnije od svega pouzdan kolega i suputnik na kazališnim daskama. Ili u ovom slučaju, kamenu… Jako me veseli što i ovu produkciju “Carmen” radimo zajedno - pojašnjava Ivana Srbljan, koja ima riječi hvale i za dirigenta Yordana Kamdzhalova. Zajedno su radili koncert Verdijevog “Requiema”, i tada je shvatila koliko duboko on promišlja svaki projekt na kojem radi. Uz to, dodaje, on kao dirigent je velika podrška svim izvođačima.

Ivani Srbljan uloga Carmen u karijeri je veoma važna. Zapravo ju je počela upravo njome i za izvedbu je dobila Rektorovu nagradu. Nakon toga ju je pjevala ne nekoliko europskih pozornica. Zbog čega je često zovu da pjeva baš tu ulogu?

- Mislim da je prvenstveno stvar u tome da on paše mom tipu glasa. Pošto sam mezzosopranistica, kad pjevam Carmen, ona zvuči autentično. Drugi razlog je, vjerojatno, u tome što ona i ja dijelimo neke osobine, zbog kojih se mogu poistovjetiti s njom i bolje je interpretirati. Postoji stereotipno poimanje njenog karaktera, no zapravo je riječ o ženi koja zna biti nježna, a onda zna biti i tigrica - pojašnjava Srbljan, koja priznaje kako je u prihvaćanju uloga koje joj se nude određena poslom koji ima u matičnoj kući, HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo