ZADNJE PROBE NOVOG MJUZIKLA

ALPHONSINE Život čuvene pariške kurtizane nadahnuo je Veseljka Barešića da napiše djelo o modernim kurtizanama

 Boris Kovačev / CROPIX

Scena izgleda živahno: na njoj su razigrani plesači, rasvjeta je šarena, pjeva se neka lagana melodija i sve djeluje sretno.

Čini se kao da su ljudi na sceni bezbrižni i da nam govore o nekim veselim temama. Zato je teško povezati ono što vidimo sa sadržajem predstave koji nam je poznat. Premda se pred našim očima odvija priča o suvremenoj prostituciji, koja je težak i mučan izbor osoba koje se odluče tim poslom baviti, ništa ne izgleda tako. To je zato što smo pogledali mali dio prvog čina, kaže nam Veseljko Barešić, autor libreta, režiser, scenograf i dirigent mjuzikla “Alphonsine”, koji će premijerno biti izveden sutra u kazalištu Komedija. Zanimljivo je kako će ovom predstavom Barešić obilježiti 40 godina umjetničkog rada.

Manon

- Želio sam sve ono što sam naučio u tim godinama spojiti u jedan projekt, u kojem ću napraviti sve što mogu. Na ovoj sam predstavi radio nekoliko godina, premda to nije bio intenzivan rad. Počeo bih, pa stao, ostavio projekt po strani i posvetio se nečem drugom, pa se onda opet vratio Alphonsine. Pisanje je lijep proces, jedna posve drukčija vrsta adrenalina. Čudan je osjećaj kad stvoriš svoj komad i onda gledaš glumce kako ga igraju, a pritom uopće nemaš osjećaj da si ga ti pisao, nego netko drugi - kaže Barešić, koji je želio stvoriti predstavu koja će na suvremen način progovoriti o temi prostitucije.

Simbol tog posla je pariška kurtizana Alphonsine Plessis, a njezino ime u ovoj predstavi kao pseudonim koristi djevojka Manon. Zanimljivo je da je to ime i naslovnog lika opere Julesa Masseneta, koji se bavi istom temom. Manon je studentica književnosti, inače glavni lik ove priče, a ona dobro poznaje priču Alexandrea Dumasa “Dama s kamelijama”, u jednom trenutku slabosti odluči se baviti escortom. Kao nadimak u novom svijetu u koji ulazi bira upravo ime nesretne, lijepe kurtizane.

- Ova melodramska priča bila je inspiracija za sasvim novo djelo čija se radnja odvija upravo danas. Hoćemo li kurtizanstvo bezuvjetno osuđivati ili u nekim slučajevima, poput pojedinih francuskih, a i drugih, književnika ponekad gledati na njega s dozom empatije, ostaje na percepciji svakog pojedinog gledatelja - smatra Barešić i pojašnjava kako je prvi dio predstave malo više “light”, u kojem ima više plesa, dok je drugi dio više dramski.

Matko Knešaurek i Nataša Janjić glume par oko kojeg se zapliće predstava. Janjić je ovo prvi put da radi u kazalištu Komedija, a mjuzikl je forma u kojoj se do sada nije okušala. No, kaže, radovalo ju je istraživanje, a dobra je bila i energija. Tumači lik tajnice visokog vladinog dužnosnika Fahrenheita, koja je rastrgana između posla i privatnog života.

Svijet danas

- Riječ je o dramskom tekstu, koji je ozbiljan, ali ima i komičnih elemenata. Istina je da se predstava bavi escortom, tamnom stranom života, da priča o osjećajima koji bi trebali preživjeti sav taj nemoral... Istovremeno je ona ozbiljna i lirski sentimentalna i vjerujem da će se publici svidjeti - kaže Janjić.

Knešaurek, koji glumi ulogu njenog supruga razapetog između ljubavi prema obitelji i osjećaju dužnosti prema njima, kaže kako njegov lik ima potrebu dokazati se kao muškarac. Jedini način na koji može hraniti svoju obitelj je da ode u rat, što i čini, na očaj njegove supruge.

- Tema je teška, ali suvremena. Mislim da je danas puno Dama s kamelijama, koje su svuda oko nas. Svijet koji smo stvorili na sceni je onaj u kojem živimo - smatra Knešaurek.

Osim njih, u predstavi glume i Petra Golik, Iva Visković Križan, Mila Elegović, Ervin Baučić, Ivan Čuić, Dražen Bratulić, Zlatko Ožbolt, Lana Blaće i mnogi drugi, a sudjeluju i članovi baletnog ansambla kazališta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 07:57