KREŠIMIR DOLENČIĆ

Dobivamo 0,47 posto državnog proračuna. Zar to nije blizu ukidanja kulture?

Krešimir Dolenčić
 Goran Mehkek / EPH / CROPIX
Vrijedno je razmišljanja da ne treba ići prema toj debilnoj tržišnoj ekonomiji u kulturi. Ajmo zarađivati? Naprotiv, treba sve kazališne ulaznice subvencionirati. Karte moraju biti dostupne svima. Trebale bi koštati 15, 20 kuna. Cilj kazališta nije profit nego znanje i odgoj
Vrijedno je razmišljanja da ne treba ići prema toj debilnoj tržišnoj ekonomiji u kulturi. Ajmo zarađivati? Naprotiv, treba sve kazališne ulaznice subvencionirati. Karte moraju biti dostupne svima. Trebale bi koštati 15, 20 kuna. Cilj kazališta nije profit nego znanje i odgoj

Dolenčić je jedan od najboljih kazališnih režisera Europe. Napravio je više od 200 vrlo gledanih opera, predstava i velikih događaja. U Pekingu je njegovu i Verdijevu “Aidu” vidjelo, na svakoj predstavi, po 55.000 ljudi. Na sceni je nastupalo više od dvije tisuće ljudi. Pjevali su Amerikanci, Rusi, Talijani, Mađari, Kinezi... To je najveća predstava u povijesti kazališta. Dolenčićeve “Aide”, 2000. u Šangaju i 2003. u Pekingu, ušle su u TV-kalendar, kao svjetski rekord. Majstor je opere, majstor spektakla, majstor ozbiljnih dramskih priča. Docent je na Akademiji dramske umjetnosti, ustrajni odgojitelj novih mladih glumaca. Glazba je potka svih njegovih uspjeha. Ima tek 53 godine, režira već 34 godine. Prva predstava mu je bila “Oženih se vješticom”. Imao je tada 20 godina. Uzbudljiv scen...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 17:46