CIKLUS COVID-19

Gala večer u dvorištu kazališta prikazat će sve plesne stilove iz repertoara osječkog ansambla

Jadranka Petrović, voditeljica marketinga (druga s lijeva) i Vuk Ognjenović, voditelj Baletnog ansambla HNK Osijek.

Vlado Kos/Cropix
Program je osmišljen sa 11 točaka, a zastupljena su djela Astora Piazzolle, Buena Vista Social Cluba, Camillea Saint-Saensa...

Nakon koncerta gudačkog kvarteta i premijere drame "Kolo" u sklopu premijernog ciklusa Covid-19 u HNK u Osijeku na red je došla i baletna premijera. Dopuste li vremenske prilike, u petak od 19 sati publika će u dvorištu kazališta moći uživati u baletnim i plesnim koreografijama Večeri baleta i plesa, za koju je program osmislio Vuk Ognjenović.

- Moram priznati da smo svi u baletnom ansamblu oduševljeno dočekali priliku da napokon radimo na baletnom podu i u baletnoj dvorani, jer to ne može nadomjestiti nikakav rad kod kuće kojemu smo pribjegavali zbog poznatih okolnosti. Za nas plesače i naše mišiće užasno je kad ne radimo 5-6 dana, a kamoli 5-6 i više tjedana, tako da smo ovu premijeru dočekali s neizmjernim veseljem, vratila nam se volja i želja, a onako interno, između sebe je zovemo Večer baleta i plesa protiv stresa od Covida - rekao je Ognjenović.

A kad je riječ o samom programu, rekao je da je riječ o kolažu, svojevrsnoj baletnoj gala večeri na kojoj će biti zastupljen širok dijapazon plesnih stilova i izričaja.

- Prikazat ćemo gotovo sve plesne stilove i vrste koje kao ansambl možemo iznjedriti. Od standardnih i latinoplesova, dakle salse i tanga, do tanga u neoklasičnom smislu, zatim imamo čiste klasike, modernog baleta i na kraju suvremeni ples za koji je koreografiju osmislila Tessa Ljubić, naša bivša članica, a danas apsolventica Plesne akademije u Zagrebu. Ovo će biti prvi put nakon 1998. godine da ćemo prikazati suvremenu predstavu našeg autora i s našim snaga,a. To je vrlo zanimljivo i mladima - istaknuo je Ognjenović.

Program je osmišljen sa 11 točaka, a zastupljena su djela Astora Piazzolle, Buena Vista Social Cluba, Camillea Saint-Saensa, Čajkovskog, Tima Jobima i Franka Sinatre, Kevina MacLeoda... I sve to rade isključivo honorarci. HNK u Osijeku, naime, nema profesionalni baletni ansambl, što je i Ognjenović istaknuo kao žalosnu činjenicu.

- Naša je tragedija da kazalište Komedija ima 14 profesionalnih plesača, a mi 13 honoraraca. Balet i ples u Osijeku egzistiraju od 1910. godine, ali na žalost još ne i na papiru. Kad bi se to napokon riješilo, otišli bismo deset stepenica gore, jer imamo sjajan ansambl. Na žalost, nikome od nas ovo nije profesionalni posao - istaknuo je Ognjenović.

O specifičnostima samoga programa progovorio je i Vanja Dušić koji je sa suprugom Laurom Velasco Farrera pripremio dvije točke.

- Dodali smo nešto nesvakidašnje na baletnu scenu, a to su latino izričaji, konkretno jedna koreografija salse pomiješana sa sonom te jedan tango s elementima iz baleta i sportskog plesa. Odlučili smo našim duetom pokazati emociju koja se u plesu pojavljuje konstantno. Cijeli ansambl će pokazati koliko smo raznoliki - rekao je Dušić dok je Jadranka Petrović, voditeljica propagande i prodaje u HNK Osijek, hvalila Vuka Ognjenovića i njegove suradnike za sjajno odrađen posao.

- U utorak navečer imali smo probu na našoj pozornici u dvorištu. Građani su nas oduševljeno promatrali, što nam je pokazatelj koliko su nam svima nedostajali kulturni i umjetnički sadržaji. I ovaj premijerni ciklus Covid-19 osmišljen je kako bismo se othrvali tami. Zasad u tome uspijevamo, što su potvrdili i koncerti gudačkog kvarteta i premijera drame 'Kolo' - zaključila je voditeljica Petrović.

16. travanj 2024 23:48