IN MEMORIAM

KOSTIMOGRAFKINJA MARIJA ŽARAK Napustila nas je La Mama hrvatskog kazališta

U vremenima nepotrošenih vrijednosti radila je s najvećima: Parom, Spaićem, Carićem, Violićem
U vremenima nepotrošenih vrijednosti radila je s najvećima: Parom, Spaićem, Carićem, Violićem

Kao posve svježeg rookiea onomad me poslali da za novine napišem svoje prve retke o teatru. I to baš na Krležin “Put u raj”. Te 1985. godine osječko Hrvatsko narodno kazalište završilo je jednu od svojih brojnih rekonstrukcija - arhitektonskih i ljudskih.

Iskreno, nisam imao pojma o čemu ću pisati, ali s emocijama nisam imao problema. Vizija redatelja Georgija Para iskonski je upila i pretočila u naše vene skeptičnu Krležinu space operu.

Woodstock i Krleža

Tada sam prvi put posredno upoznao zanosnu ruku kostimografkinje Marije Žarak, koja je (u organskom dosluhu sa scenografom Zlatkom Kauzlarićem Atačem) izbacivala nepresušne gejzire primijenjene mašte. Do samog ruba vjerovanja u nemoguće. Ispod prstiju te žene potekla je sva postkrležijanska muka jednog te istog balka...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 16:23