PIŠE JAGODA MARTINČEVIĆ

KRITIČARKA JUTARNJEG POGLEDALA JE OPERU 'ADEL I MARA' U ZAGREBAČKOM HNK Djelo o nesretnoj ljubavi, no bez temeljne dramaturgije

 Bruno Konjević / CROPIX

Opera “Adel i Mara” Josipa Hatzea zasigurno pripada ponajboljim djelima hrvatskog nacionalnog glazbenog smjera 20. stoljeća.

Uz Gotovčeve “Moranu” i “Eru s onoga svijeta”, “Dorica pleše” Krste Odaka i “Sunčanicu” Borisa Papandopula, “Adel i Mara” zaokružuje peterolist naše glazbene scene na kojoj je do danas, na žalost, preživio samo popularni “Ero”.

Bujni rukopis Hatzeova opera praizvedena u Ljubljani 1932. imala je u Zagrebu tek jednu premijeru 1933., i od tada je, osim u koncertnom obliku, nitko nije čuo. Utoliko se važnijim pokazao poseg HNK u Zagrebu koje je kao prvu ovosezonsku opernu premijeru 2. studenoga predstavilo Hatzeovu operu skladanu prema libretu Branka Radice, a temeljenu na epu Luke Botića “Bijedna Mara” i istoimenoj drami Nik...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 11:17