PONOVNO POKRENUT TEATAR.HR

Nora Krstulović nanaovo pokrenula Teatar.hr

 Nenad Dugi/CROPIX

Nora Krstulović, kazališna redateljica, dramaturginja i novinarka, govori kako je uspjela nanovo pokrenuti Teatar.hr i uvesti za njega pretplatu. Posrijedi je najstariji kazališni sajt na Balkanu, koji se bio ugasio prije osam mjeseci nakon deset godina rada...

Javna potreba

Na kojim je temeljima nanovo pokrenut Teatar.hr?

- Teatar.hr je specijalizirani portal koji, ako želi biti relevantan u svojoj niši, mora pokrivati baš sva profesionalna kazališta u Hrvatskoj, ali i veliki dio njih u regiji. Iz pozicije profitabilnosti to često nema prevelikog smisla, ali je jednostavno - javna potreba. Tome, i priznanjima struke uprkos, ni nakon deset godina borbe s politikom nismo uspjeli osigurati potpore iz javnih fondova. Zato smo se okrenuli - čitateljima. Tijekom osam mjeseci prekida rada dobili smo od njih nebrojene molbe i upite za ponovno pokretanje portala, a koji su uključivali i razne ponude za pomoć. Bili su uporni, pa smo početkom sezone odlučili provesti veliku online anketu i ispitati postoji li mogućnost da svoj sadržaj ubuduće naplaćujemo i to - 1 kunu dnevno!

Odgovori su mahom bili potvrdni i tako smo se upustili u ovu avanturu: 20. studenoga 2011. postali smo prvi isključivo online medij u Hrvatskoj koji dio svog sadržaja naplaćuje. Iako su nas mnogi uvjeravali da je takvo što ravno samoubojstvu, klima se očito promijenila pa i najveće izdavačke kuće u Hrvatskoj pripremaju uvođenje naplate on-line sadržaja, a što je nezaustavljiv trend i u svijetu.

Vrijeme kvalitetnog, a “besplatnog” online sadržaja je - prošlo. Netko mora platiti autore i troškove izdanja. Ili će to biti oglašivači, ili porezni obveznici ili pak izravno - čitatelji. I to vrijedi za sve sadržaje, ne samo za Teatar.hr.

Hoćete li skupiti dovoljno pretplatnika da se pokriju barem osnovni troškovi?

- Nadamo se. Od uvođenja paywalla do danas nije prošao niti jedan dan bez novog pretplatnika, a nastavi li se taj trend do kraja godine, moći ćemo konačno malo lakše disati. Što je pretplatnika više, to im možemo ponuditi i više kvalitetnog i originalnog sadržaja, iz jednostavnog razloga što si možemo priuštiti honorare većeg broja suradnika.

Ono što nam daje dodatni razlog za optimizam jest činjenica da najveći dio naših pretplatnika u ovom trenutku nisu institucije ili ljudi iz struke, nego - publika.

Bez konkurencije

Koliko ste zadovoljni konkurencijom, Kulisom.eu itd?

- U Hrvatskoj i regiji postoji nekoliko stranica koje se bave izvedbenim umjetnostima, a brojne su od njih izdašno sufinancirane iz javnih fondova. No, malo koja od njih bi se mogla nazvati portalom, a niti jedna konkurencijom Teatru.hr. Razlozi za to su jednostavni: niti jedan sajt u regiji ne pokriva istovremeno sve oblike izvedbenih umjetnosti vijestima iz zemlje i svijeta, kalendarom, rasporedom izvedbi, bazom podataka i svakodnevnom proizvodnjom autorskog materijala. Uz to, većina ih se prvenstveno bavi kritikama izvedbi, a ne informiranjem bilo struke bilo publike. Naspram tome, Teatar.hr vrlo se intenzivno bavi pitanjima struke, ali i pokušava održavati središnji regionalni informacijski punkt za izvedbene umjetnosti, a koji između inog uključuje i bazu podataka o osoboma koje su u tim umjetnostima radile ili rade, po uzoru na IMDB, a koja trenutno broji gotovo 7000 tekstova. Kad su pak vijesti u pitanju, jučer objavljena peticija za spas teatra KNAP bila je naša 81.686. vijest.

Posebna domena

Polemičan ton jedna je od vaših karakteristika. Koliko vam on zapravo šteti a koliko koristi?

- Argumentirana polemika jedan je od temelja demokratskog društva. Što nam je društvo uređenije, to se i polemike koje otvaramo manje shvaćaju na osobnoj razini, a više na razini konstruktivne želje za uređivanjem sustava u kojem živimo i radimo. Da se ne lažemo - polemike su odlične za čitanost, no s druge strane često zagorčavaju život našim suradnicima, a meni su kao urednici zatvorile brojna vrata u domaćem kazalištu. No, i dalje mislim da je za plasman argumenta, Teatar.hr puno prikladnije mjesto od onoga - za šankom. S druge pak strane, ne mislim da je naročito polemično iznosti podatke i činjenice. To je jednostavno - novinarstvo. Za tekstove koji iznose osobne stavove naših suradnika rezervirane su naše zasebne rubrike kolumni i blogova.

Što planirate kratkoročno a što dugoročno?

- Kratkoročno - do kraja sezone željeli bismo pokriti sve one zaostatke koji su nastali u razdoblju u kojem nismo radili, povećati dnevnu proizvodnju vijesti i općenito razinu usluge koju pružamo našim financijerima, dakle - čitateljima. Dugoročno, pokušat ćemo bazu podataka, taj domaći izvedbeni IMDB, odvojiti na posebnu domenu i učiniti centralnom Who is Who bazom u regiji, ali i konačno pokrenuti izdanje na engleskom jeziku. No, za to će nam trebati dugoročna i snažna potpora naše publike. Nadam se da ćemo je i zaslužiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. svibanj 2024 23:26