GLEMBAJEVI DANAŠNJICE

RECENZIJA FILMA 'POZA DJETETA' Balzakovska freska rumunjskog društva u doba tranzicije

Između Krleže i Netzera postoji razlika: dok su Krležini baruni s vinjaka više nalik Horvatinčiću, Cornelia više nalikuje Višnji Pevec
Između Krleže i Netzera postoji razlika: dok su Krležini baruni s vinjaka više nalik Horvatinčiću, Cornelia više nalikuje Višnji Pevec

Posljednjih godina, maštu hrvatskog društva zaokupio je niz fatalnih prometnih nesreća u kojima su za volanom ili timunom vozila ili plovila bili pripadnici društvene, političke i kulturne elite, dakle, ne “obični ljudi”. Te su nesreće neizbježno proizvele dva oprečna diskursa. Prvi od njih imao je kao središnji motiv bahate bogatune i obijesne “celebe” koji ubijaju nevine. Drugi - pun tronute solidarnosti - pripovijedao je o “ljudskoj drami” i “najtežem danu” bogatih i slavnih.

Film “Poza djeteta” rumunjskog režisera Calina Petera Netzera zbiva se u jednom tranzicijskom društvu sličnom našem, te pokazuje kako u prometnim tragedijama i u njemu funkcioniraju slični mehanizmi. Junakinja rumunjskog filma je Cornelia (Luminta Gheorghiu), bukureštanska arhi...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2025 23:17