
Sedmog veljače navečer PlayStation Network (PSN), sveobuhvatna digitalna gaming platforma tvrtke Sony Interactive Entertainment, upao je u velike probleme. Deseci tisuća gejmera iz cijelog svijeta nisu mogli igrati i kupovati igre, uređivati svoje profile i sl. Ukratko – bio je to opći kolaps platforme koja je u listopadu 2024., prema podacima analitičke platforme Statista, brojala 116 milijuna mjesečno aktivnih korisnika na 73 tržišta. PlayStation je dan poslije, u subotu u ranim jutarnjim satima, objavio da neki korisnici PSN-a imaju probleme. Nešto manje od 24 sata kasnije PSN je proradio, a PlayStation je u nedjelju rano ujutro objavio da je PSN potpuno funkcionalan. Sony se korisnicima ispričao, rekao da PSN nije radio zbog “operativnog problema” te je korisnicima koji su pretplaćeni na njegov servis PlayStation Plus produljio pretplatu za pet dana. Nepretplatnici, naoko, nisu dobili ništa osim isprike.
Spomenuti pad PSN-a, po nekim evidencijama, jedan od najduljih u 18-godišnjoj povijesti platforme, mnogim je gejmerima poremetio planove. Primjerice, igrači simulacije nogometa “FC 25” nisu mogli sudjelovati u ligaškim natjecanjima koja se odvijaju tijekom vikenda, a ljubitelji serijala pucačina “Call of Duty” nisu mogli prikupiti dodatne bodove iskustva. Dok PSN nije radio, gejmeri su pohrlili na društvene mreže kako bi se požalili i na činjenicu da ne mogu igrati igre koje su kupili, pa čak ni tzv. offline igre. Kako piše gejmerski novinski portal GamesIndustry.biz, nisu ih mogli igrati jer nije radio sustav za verifikaciju dopuštenja i licenci.
Iako se može i treba očekivati da platforme poput PSN ponekad neće raditi – to je, nažalost, realnost našeg modernog digitalnog svijeta – ako pad takve platforme dovede do toga da gejmeri ne mogu igrati igre koje su kupili – neke od kojih koštaju i 70 eura – moramo se ozbiljno zapitati je li tržište optičkih medija prerano poslano u ropotarnicu povijesti te jesmo li zaista vlasnici svih tih nula i jedinica koje smo tobože kupili. Kao netko tko je odrastao s CD-ima, DVD-ima i BluRayevima, naoko beskonačnim hrpama plastike koje su zauzimale vrijedna mjesta na policama stanova u kojima sam živio, jedva sam čekao da digitalna budućnost o kojoj su svi trubili postane sadašnjost. Međutim, ovo nije ono što smo ja i mnogi poput mene tražili. Pad PSN-a potvrdio je da digitalna paradigma zahtijeva reformu.
Komentari
0