Većina najpopularnijih videoigara temelji se na nekom obliku nasilja. Posljedica je to tržišne orijentiranosti industrije igara – igrača je mnogo, samim time i prilika za zaradu, međutim igre su skupe, dugo se prave i zato je studijima i izdavačima važno da njihove oklade budu što sigurnije. Industrija svoju proračunatost, jednog od neprijatelja umjetnosti, pravda tobožnjom pažljivošću. Da igrači takve igre ne žele igrati, studiji za razvoj ih ne bi pravili, a izdavači ih ne bi izdavali – može se najčešće čuti od glavešina. Odgovaranje na potrebe potrošača ipak je njihov credo i njegovo nepoštivanje doživljavaju kao sabotiranje paradigme unutar koje egzistiraju. Unatoč tome, postoje studiji i izdavači koji odbacuju nasilje kao dominantan jezik videoigara te prave djela u kojima se promoviraju ideje poput suradnje i mira te aktivnosti poput poljoprivrede i relaksacije. Industrija kaže da su takve igre “cozy” – engleska riječ za “ugodan” – međutim smatram da je bolje reći da se radi o “toplim” igrama, prvenstveno zbog prenesenog značenja te riječi i našeg vezivanja topline uz nježnost i ljudskost – dominantna obilježja cozy igara.
Prevladava mišljenje da su cozy igre potekle od poljoprivrednog simulatora s elementima igara igranja uloga “Harvest Moon” iz 1996., simulatora života poput iznimno popularnog serijala “The Sims”, čiji je prvi nastavak izašao 2000. godine, te društvenog simulatora “Animal Crossing”, čiji je prvi nastavak izašao 2001. godine. Popularnost cozy igara porasla je u drugoj polovici 2010-ih godina, a u glavnu su se struju probile kada je 2016. godine izašao poljoprivredni simulator “Stardew Valley”, neprikosnoveni klasik žanra i jedna od najboljih i najuspješnijih videoigara u povijesti (41 milijun prodanih primjeraka).
“Stardew Valley” dizajnirao je i objavio američki dizajner i glazbenik Eric Lorenz Barone, u gejming zajednici poznatiji kao “ConcernedApe” (hrv. zabrinuti majmun). Igrač u “Stardew Valley” kontrolira mladića koji od svog djeda naslijedi zapuštenu farmu u blizini fiktivnog grada Pelican Town. Igračev lik na nju pođe nakon što mu jednog dana dozlogrdi uredski posao. Čim dođe na svoju novu farmu, lokalno ga stanovništvo srdačno primi, zada mu nekoliko zadataka i pusti da prione na posao. Aktivnosti u koje se igrač u “Stardew Valley” može upustiti suludo je mnogo i omogućuju mu da igračko iskustvo oblikuje prema svojim preferencijama. “Stardew Valley” igra je za predane, pedantne i snalažljive igrače koji uživaju u slobodnom igranju bez čvrstih narativnih okvira. Jedina čvrsta granica u igri je igračeva mašta, a takve su igre najbolje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....