SLAVNI DIZAJNER

JUTARNJI U NOVOM DUĆANU JURJA ZIGMANA 'Sjajno je što moje haljine obožavaju Nicki Minaj i Rita Ora, ali sada me ništa ne usrećuje više od mog sina'

    AUTOR:
    • Petra Plivelić

  • OBJAVLJENO:
  • 14.11.2019. u 19:47

 

Američke reperice Nicki Minaj i Cardi B, glumica Kat Graham, pjevačice Ciara, Normani, Fergie, Cheryl Cole, Rita Ora, Bebe Rexa, ali i popularni britanski bend Little mix... Sve ove svjetski poznate dame u ormaru imaju par kreacija 35-godišnjeg riječkog dizajnera Jurja Zigmana. Mogli bismo nastaviti nabrajati do sutra sve zvijezde s kojima je dosad surađivao, ali nemamo toliko novinskog prostora.

Atelje ovog kreativnog genijalca je u rodnoj mu Kostreni, malom mjestu pokraj Rijeke, no prvu trgovinu otvara u Preradovićevoj ulici 22, nadomak Cvjetnog trga. Svečano otvorenje je danas, a ekipa Jutarnjeg prva je zavirila u tu novu modnu oazu.

 

- Prostor sam uredio prema svojoj estetici, ne razmišljajući ni o čemu osim o tome da se meni sviđa. Nisam tražio idealno rješenje po trendovima ili pravilima, nego sam se vodio osjećajima. Najzastupljenija je siva boja, što se nikada ne bi dalo naslutiti iz mojeg rada, ali ona je omogućila da se naglase važni detalji, a to je svjetleći strop na kojem je moja grafika te, naravno, da do izražaja dođu moje kreacije - govori nam Zigman.

Trgovina je puna detalja i gotovo sve je specijalno izrađeno, od štendera i pulta do više od 90 drvenih ruku koje drže vješalice sa Zigmanovim haljinama.

- Jedino sam kupio gotovi trosjed - dodaje Zigman dok nas vodi po trgovini, koja se proteže na 85 četvornih metara. Prostor ima i otvoren podrumski dio koji je kontrast prizemlju. Zigman ga je od poda do stropa oslikao grafikama i crtežima.

- Taj je prostor namijenjen konzultacijama s mušterijama koje žele nešto posebno, isprobati moju vjenčanicu, neku couture haljinu ili održati sastanak sa mnom - objašnjava. Osim haljina, ponuda će, kaže, biti šarolika.

- Ne želim razmišljati striktno komercijalno kako ostali razmišljaju, neću se baviti trendovima niti će mi u fokusu biti odjeća koja na prvu mora pronaći kupca. Time se nisam nikada vodio i uvijek sam bio zadovoljan ishodom. Svaka kreacija pronađe svojeg kupca, bila ona nekome na prvu totalno nenosiva ili neprimjerena životu kojim žive ljudi u Hrvatskoj.

Mala smo zemlja, ali postoje žene koje svojim odijevanjem istupaju iz uobičajenog. Obraćam se prvenstveno njima - ističe Zigman i dodaje da će u trgovini biti zastupljena i njegova print-kolekcija, “za svaki dan”, kako kaže, koja pršti bojama i grafikama, a cjenovno je pristupačnija.

 

Iz projekta u projekt

O otvorenju njegove zagrebačke trgovine u medijima se piše već godinu dana, a sada napokon otvara svoja vrata.

- Istina, na projektu sam radio dulji period, ali ne zato što sam odugovlačio ili imao dvojbe o uređenju, nego samo zato što skačem iz projekta u projekt i kad bih god imao slobodnog vremena, posvetio bih se uređenju. U globalu je to bilo rijetko, pa je sve potrajalo - objašnjava Zigman, posebno poznat i cijenjen po svojem kostimografskom radu na velikim kazališnim uprizorenjima.

Samo ove godine imao je, kaže, tri velike operne premijere. Splitsko ljeto se otvaralo Verdijevim “Rigolettom”, Ljubljansko ljeto premijerom “Aide” za koju je napravio gotovo 200 kostima i u Rijeci je donedavno radio na premijeri “Madame Butterfly”.

- Dodajte tome još i sve zvijezde i druge projekte. Iskreno, jedva sam našao vremena za trgovinu - priznaje.

Revija na proljeće

Uz sav posao, ne postoji, kaže, dan u kojem ne stvara ili barem razmišlja što će stvoriti kad dođe u svoj atelje u Kostreni, gdje i živi.

- Trgovina je samo produžetak mog brenda. U budućnosti imamo planove širiti svoje poslovanje jer interes je ogroman. Velik je interes u Zagrebu, iako je možda i veći interes za mojom odjećom u Americi ili nekim drugim zemljama, ali ja sam se za početak odlučio za Zagreb - objašnjava.

Zigman se među prvima okušao i u internetskoj prodaji, no, kaže, nije se pronašao u tome.

- Možda sam krenuo prerano. Moja je odjeća karakteristična i klasični tip web shopa teško funkcionira. Svaka haljina je svojevrsni unikat i web shop se treba tome prilagoditi. Ne bježimo od toga i smatram da je sada pravo vrijeme za pronalazak pravog oblika web shopa - rekao je Zigman, čija je posljednja revija bila pred sam Božić prošle godine u Guvernerovoj palači u Rijeci, a otkrio nam je i kada je na redu nova.

- Radim revije u svojoj produkciji i one su posebne, organizacijski zahtijevaju puno vremena i ništa ne prepuštam improvizaciji. Tada sam zamislio Božić u meni najdivnijoj palači u Hrvatskoj, kao spoj dekadencije, Božića i mode. Takva revija zasigurno bi bila atrakcija u Zagrebu tijekom adventa, ali to ćemo pustiti za neki drugi Božić. Na proljeće planiram predstaviti kolekciju u Zagrebu - otkrio nam je Zigman.

Čestim suradnjama s velikim svjetskim zvijezdama kojima kreira spektakularne scenske kostime Zigman se na našoj maloj domaćoj sceni istaknuo kao fenomen.

 

- Moja suradnja sa svjetskim zvijezdama možda je karakteristična po tome što nikada nije završila na jednoj kreaciji. Svaka od ovih zvijezda ima barem još jednu haljinu Zigman. Ja svoju odjeću na šaljem i ne čekam da ju netko slučajno odjene. Takav put nisam odabrao niti me to zanima.

Mene zanima projekt, bio on rad na kostimima za turneje, kao za australsku turneju Nicki Minaj, na kojoj u potpunosti nosi Zigmana, te europsku turneju Little mixa, ili rad na spotovima, nastupima i snimanju reklama. To je ono što me zanima i u čemu uživam. Za takav vid suradnje spremni su i agenti iz Los Angelesa i oni to itekako traže. Moramo biti svjesni da mi nismo na kraju svijeta i da je svima cijeli svijet na dlanu. Ja se nisam iščuđavao kada su me prvi put kontaktirali, dapače, rekao sam: ‘Okej, bilo je i vrijeme’.

Mi svi imamo problem, čudimo se kada nas netko spomene, negdje napiše da je Hrvatska divna zemlja ili kad netko naš nešto postigne u svijetu. Moj rad nije ništa lošiji od rada nekoga tko sjedi u Parizu, niti sam ikada u sebe posumnjao jer sam, eto, u Hrvatskoj - zaključio je Zigman.

On uživa raditi sa svakom ženom koja želi nositi njegov dizajn. Kada mu stilisti jave da, primjerice, Cardi B želi baš takvu jaknu sa Zigman korzetom, njemu je to dovoljno.

U kontaktu je i s domaćim zvijezdama, a s mnogima je i u prijateljskom odnosu, što daje draž pri stvaranju. Strane zvijezde, kaže, iza sebe imaju cijele timove. Trenutačno ima puno planova i najavljenih projekata, a jedini problem znaju mu biti rokovi.

- Velik je izazov raditi haljine za zvijezde koje nisi osobno vidio. Za Nicki smo imali lutku izrađenu prema njezinim mjerama i to je bilo puno jednostavnije, pogotovo kod takvih oblina. Odraditi projekt ne znači sašiti haljinu i poslati ju. Tu su dani i dani provedeni u videopozivima sa stilistima. Ponekad se i pitam čemu toliko, ali sada shvaćam. Pravi stilist zna u milimetar što će zvijezdi odgovarati.

Kad mene netko angažira, onda je to zato što zna što može dobiti od mene. Nikada mi se nitko nije previše petljao u dizajn, no uvijek me navode na što moram pripaziti, što sakriti i što istaknuti. Ljudi rade preko interneta, pregovaraju o životno važnim stvarima, tako da ne vidim problem u šivanju haljine po mjeri - objašnjava.

Ne postoje dvije iste haljine, slične da, prepoznatljive po korzetu, ali iste ne. Sve ostalo, kaputi, majice, print-kolekcije dostupne su u klasičnim veličinama.

 

Uloga oca

- Društvene mreže rade svoj posao, klijentice iz svijeta nas kontaktiraju i tada ih preuzme moj tim i pomaže im u toj avanturi. Kupnja haljine mora imati dozu avanture. Osjećaj koji mi opisuju mušterije kad dobiju moju haljinu nekad mi čak zvuči, eto, reći ću, posebno - priznaje dizajner i kostimograf koji svoj privatni život drži u strogoj tajnosti. Tako je gotovo neopaženo prošla vijest da je s dugogodišnjom partnericom Ines Perović dobio sina Edgara, koji danas ima 14 mjeseci.

- Mogu vam reći da uživamo u svakoj suzi, osmijehu, koraku i glasu našeg sina. Ništa me više od njega ne veseli, ne postoji težak dan, ne postoji problem, ne postoji prepreka koju neću prijeći kad znam da ih imam. Ispunjen sam privatno i jako sam zahvalan što je to tako. Uloga oca je divna i bez obzira na sav moj posao i tempo, Edgaru sam posvećen sto posto- otkrio je dizajner.

Karleuša ga blokirala na Instagramu

“Ne zamjeram joj ljutnju, ona je meni zauvijek top”

Zigmanova muza gotovo od početka je srpska pjevačica Jelena Karleuša. Za ovog riječkog dizajnera ona predstavlja “apsolutni DNK” njegova brenda, kako je rekao jednom prilikom. Uvijek je naglašavao da je upravo Karleuša zaslužna za njegov svjetski uspjeh jer kada je u svjetskim medijima izbio skandal u kojem se tvrdilo da Kim Kardashian zapravo kopira lookove Jelene Karleuše i obratno, srpskoj je zvijezdi porastao rejting, a time se fokus prelio i na Zigmana, tada Karleušina dizajnera.

Suradnja je sve donedavno cvjetala, no prije nekoliko dana Karleuša se u emisiji na jednoj srpskoj televiziji požalila da više ne surađuje sa Zigmanom jer je zaboravio na nju. - Ovo je Zigmanova kreacija. Znaš li Zigmana? Blokirala sam ga na Instagramu, morala sam! Toliko se ‘uzvjezdio’ otkako je došao do Cardi B i ostalih svjetskih zvijezda. Zaboravio je na mene, pa je sad na ‘mjerama’ - rekla je Karleuša.

No, Zigman joj očito nije zamjerio oštre mjere jer, kako nam je rekao, i dalje stoji iza svojih riječi.

- Smatram da će ono što je dobro uvijek biti dobro. Tako je i Jelena u Zigmanu top - rekao nam je dizajner.

 

 

“Ponosan sam kad slavni nose moje kreacije, ali slava me nije promijenila”

 

Zigman je jedan od rijetkih hrvatskih dizajnera koji je doživio nevjerojatan uzlet na svjetskoj modnoj i showbiz sceni, a tajna uspjeha je, otkriva, fokusiranost. - Ponosan sam svaki put kad svjetske zvijezde odjenu moje kreacije, ali kao što i sami vidite, nije to vijest koja mijenja moj fokus. To sve može pomoći, ali baš zbog toga moram biti fokusiran.

Čak me ljudi pitaju zašto, na primjer, nije u svim medijima vijest da si se družio i radio s Cardi B, pitaju me zašto nisam gost kod Šprajca i zašto o tome ne govorim u javnosti, a drugi svi svoj najmanji uspjeh provlače kroz sve moguće načine u medije. Iskreno, ne znam, ja se ne opterećujem time, niti mi je to važno za moj cilj. Ne želim pljeskati sam sebi i uživati u svojoj slici u medijima bez obzira na to što sam svjestan da se tako mogu ponašati. Uživam u svojem poslu i to mi je najvažnije - rekao je Zigman.

 

 

“Revija je gotova za 15 minuta, a kazalište traje godinama”

Revija, kaže Zigman, ima svoje draži, ali ona nestane nakon 15 minuta i ostanu samo slike, a kazališno djelo igra ponekad i po tri sezone, svaki put iznova donoseći priču.

- Za mene je rad u kazalištu kao rad u nekoj modnoj kući. Imaš određeni budžet za kolekciju, ljude koji će to proizvesti i ti samo dirigiraš i stvaraš bez nekog prevelikog opterećenja. Rad na kolekciji je na mojim leđima i sve ovisi o meni i mojem upravljanju. To je posao u kojem sam uključen u svaki detalj, svaka odluka je isključivo moja i to zna biti izuzetno naporno, ali uživam u tome - objašnjava.

 

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo