HOUSE OF KIWI

NEKA BUDE MEKO, DEBELO I NJEŽNO... ALI I ESTETIČNO Hrvatski modni brend unio revoluciju u korištenju materijala od kojeg se proizvode ručnici

Kupci kreacija od frotira brenda House of Kiwi su i mlađe i starije generacije: dok je jednima frotirna moda jako hip, kod starijih ona budi nostalgiju

Frotir, ta čupava pamučna tkanina gusto pokrivena sitnim petljama, od koje se prave ručnici i bademantili ili su pak bili pravljeni leisure time odjevni predmeti u 70-im i 80-im godinama, zadnjih je desetljeća neraskidivo povezan s kućanstvom i pomalo zaboravljen u kontekstu mode. Za Irju Šipuš i Ivu Ćurković Spajić to je bio izazov.

- Upravo zbog te povezanosti s kućanstvom frotir u sebi integrira i element nostalgije, sjećanja na djetinjstvo, osjećaje sigurnosti i pripadanja, lijepe trenutke provedene s obitelji i prijateljima. Često nam se događa da ljudi prilikom razgledavanja stvari ili kupnje s nama podijele sjećanje na odjevni predmet iz djetinjstva ili mladosti. Mislimo da je tako nešto u današnje vrijeme brze kupovine vrlo jedinstvena stvar - potpuno novo proizveden odjevni predmet budi vam sjećanja ili prenosi dublje emocije i dobre vibracije. Nekad nam se čini da je frotir apsolutno magičan materijal - pričaju nam djevojke koje su glavni kreativni umovi iza brenda House of Kiwi, male modne kuće koju su osnovale 2017. godine.

Prva ideja

- Znamo se od prve ili druge godine faksa, nismo zajedno studirale, ali smo imale puno zajedničkih prijatelja pa smo se počele družiti. Iva je četiri godine radila kao in house dizajnerica u vukovarskom Borovu, prije svega na modelima Startasa i Boromina, a ja sam radila razne poslove, od scenografije i kostima za filmove, dvije i pol godine u UNHCR-u, UN-ovoj agenciji za izbjeglice. Paralelno s poslovima na kojima smo radile u to vrijeme razvijale smo prvu kolekciju. Kroz zajedničko druženje, uvijek bismo nešto zaradile i smišljale, više iz zabave nego ozbiljno, pa se nekako spontano dogodilo da smo postale i poslovne partnerice - otkrila nam je 33-godišnja Irja.

Godinu dana prije nego što su osnovale modni brend nastala je ideja o kolekciji odjeće od frotira, kao o eksperimentu.

Kupovale su debeli bijeli frotir po dućanima s materijalima, a poslije su ga doma bojale u različite boje i tako su nastali njihovi kućni prototipovi koji su u prvoj kolekciji završili kao dvije haljine. U cijelom procesu shvatile su da su prilično ozbiljno krenule s razvijanjem kolekcije i odlučile su osnovati tvrtku. No zašto baš House of Kiwi?

- Željele smo ime koje je zvučno i inspirativno, a sadrži i nekoliko različitih referenci: na klasične, tradicionalne, velike modne kuće, ali i one iz kontrakulture, njujorških kuća gay i transrodnih osoba kao mjesta zajedništva i sigurnosti, alternativne obitelji - objašnjava 34-godišnja Iva.

Presjek od 60-ih do 90-ih

Iza ovih poduzetnih djevojaka već su dvije kolekcije, obje od frotira, s modelima za žene i muškarce, s podstavama na kojima se nalaze originalni printovi.

- Obje House of Kiwi kolekcije sastoje se od velikog broja modela od kojih svaki možete naći u dvije do četiri varijante boja i u dvije do maksimalno pet veličina. Ti raznoliki modeli po svojim krojevima na neki način predstavljaju presjek modnih razdoblja od 60-ih do 90-ih godina. Naći ćete haljine A-kroja kao u 60-ima, kratke sportske hlačice i polo majice koje su totalno 70-e, Panama haljinu za plažu koja je kraljica 80-ih, Long Island girls, majicu dugih rukava koja je pomalo grungy, ili vatrenu Congu koja podsjeća na seksi 90-e - objašnjavaju.

Princip fair tradea

Frotir koji koriste je stopostotni pamuk, a dolazi iz obiteljske tvornice u Italiji.

- Jedan od ciljeva nam je bio da kroz svoje poslovanje podržavamo lokalnu proizvodnju i u tome uspijevamo. Cijela kolekcija izrađena je u malim obiteljskim šivaonama u Zagrebu i okolici, tako da su svaki House of Kiwi odjevni predmet izradili Renata i njezin muž Jaroslav iz Velike Gorice, Tina iz Kustošije ili Dubravka iz Gajnica. Globalna modna industrija izrabljuje radnice i radnike u tekstilnoj industriji, što nam omogućava da odjeću kupujemo po relativno niskim cijenama. Takva odjeća je potrošna i vrlo često ostaje zaboravljena u ormaru nakon dva, tri nošenja. Mi poslujemo prema principima fair tradea i samoodrživosti i znamo ime i prezime svake osobe koja je proizvela odjevni predmet - kažu Iva i Irja.

Njihovi kupci su i mlađe i starije generacije. Dok je jednima frotirna moda jako hip, kod starijih ona budi nostalgiju. Cijene se kreću od 350 kuna, koliko stoji Kiwi torbica, a najskuplji komad iz kolekcije je haljina Conga, čija je cijena 1250 kuna.

- Trenutačno radimo na trećoj ljetnoj kolekciji od frotira u kojoj će biti više modnih dodataka, ali i neki modeli od drugih materijala - najavljuju ove dvije prijateljice i poslovne partnerice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 05:13