RECEPT ZA USPJEH

PRATI IH POLA MILIJUNA LJUDI I ZARAĐUJU DALEKO VIŠE OD RODITELJA Kako su Petra (17) i Davor (21) postali zvijezde: 'Imamo golemi utjecaj na mlade'

    AUTOR:
    • Tihana Marović

  • OBJAVLJENO:
  • 07.11.2017. u 14:09

privatni album

 

Iako su za dobar dio javnosti, pogotovo za one koji se ne služe društvenim mrežama, Petra Dimić (17) i Davor Gerbus (21) potpuni anonimusi, samo na Instagramu vjerno ih prati više od pola milijuna mladih iz cijele regije, a njihovi vlogerski uratci na YouTubeu broje se u stotinama tisuća, piše Slobodna Dalmacija.

Relativno je to nova stvar na svjetskoj pozornici, čak i generacije odgojene u osamdesetima teže će razumjeti razloge njihove popularnosti, kao i sam pojam "influencera", no zato će pripadnici Z generacije (rođeni nakon 1995.) ovaj članak vrlo vjerojatno iščitavati više puta.

Najbolji prijatelji Petra i Davor, dakle, predstavljaju sve o čemu mladi danas sanjaju - ne moraš biti ni uspješni glumac, ni pjevač, svjetska slava više nije rezervirana samo za Hollywood, a na cijeni su obični "malci" koji iskreno progovaraju o tinejdžerskim boljkama, što im ponekad na tjednoj razini donosi puno veću zaradu od one koju mjesečno uprihoduju njihovi roditelji, svakodnevnim osmosatnim radom. Svijet je, nije tajna, globalno selo, a sada i hrvatski klinci itekako uspijevaju u virtualnom svijetu.

 

Sociolozi kažu kako će generacija Z biti daleko najmoćnija generacija. Brža, informiranija i obrazovanija od prethodnika, a karijera će im biti na prvom mjestu, toliko da će "pojesti" i ambicioznu generaciju X. Na te mlade ljude, čije vrijeme tek dolazi, uveliko utječu upravo Petra i Davor. Što sve donosi život influencera, kakav je osjećaj utjecati na tisuće vršnjaka i tko je zapravo njihova publika, samo su neka od pitanja na koje su za Slobodnu Dalmaciju odgovore dali ovo dvoje mladih, najuspješnije hrvatske internetske zvijezde.

Prvi pratitelji

- YouTubeom smo se počeli baviti u listopadu 2014., dakle prije tri godine. Priznajemo, nismo imali nikakva očekivanja, zabavljali smo se i radili ono što nas čini sretnima, no to je očito bio recept za prvi uspjeh. Prve pratitelje dobili smo već u roku od 24 sata te smo svojih prvih 20 tisuća skupili već u prvoj godini. Trenutačno ih brojimo više od 500 tisuća na društvenim mrežama. To su zaista velike brojke za naše područje, ali sami brojevi previše nas ne brinu, bavili bismo se time i bez tolikog broja sljedbenika jer je ovo ono što volimo - priznaje ovo dvoje mladih Zagrepčana.

Petra je još srednjoškolka, pohađa srednju ekonomsku školu, a u slobodno vrijeme bavi se šminkanjem, crtanjem i pisanjem.

Davor već ima zanat, završio je strojarsku školu, no njegovo full time zanimanje, tvrdi, sada su YouTube, putovanja i istraživanje novih trendova koje uspješno prvi donosi u našu regiju. Popularnost su im, otkriva Slobodna Dalmacija, osim zaista izvrsnih modnih fotki na Instagramu, donijeli njihovi vlogerski kanali, odnosno videa u kojima, ako je suditi po komentarima i gledanosti, iz dana u dan sve više oduševljavaju svoje pratitelje.

Riječ je o opuštenim snimkama prepunima šala, podvala, photoshop transformacija, poput one u kojoj su postali roditelji, ali i odgovora na izazove koje pred njih stavljaju njihovi obožavatelji ili pak davanje savjeta o romantičnom spoju na plaži.

Prepoznali su to i brojni svjetski brendovi, pa influenceri, uključujući dvoje naših sugovornika, reklamiraju sve za čim mladi žude - za fotke s njihovim proizvodima dobro im plaća Adidas, čije su must have gazelle među prvima proslavili u regiji, prvi u videu isprobavaju McDonald'sove nove burgere i shakeove, reklamiraju japanske slatkiše, najpoznatije MadPax ruksake (s potpisom Angeline Jolie i Brada Pitta, nazvane po njihovoj djeci Madoxxu i Paxu)... Drugim riječima, s polica se grabi ono s čim se fotkaju i ono što nahvale.

 

 

No i Petra i Davor, uvjeravaju nas, još uvijek se smatraju običnim klincima.

- Ne smatramo se slavnima, ali nas prepoznaju na ulici. Zahvalni smo što uz toliki broj pratitelja imamo i golemi utjecaj na mlade. Tome, osim našeg angažmana na društvenim mrežama i YouTubeu, pridonosi i činjenica da se o nama piše i u tradicionalnim medijima, baš kao što je i ovaj intervju, a sve nas više traže i televizije.

Najveći utjecaj imamo na tinejdžere jer su upravo oni naša publika, posebna smo generacija jer zabavu, edukaciju i informacije tražimo isključivo na internetu, naši pratitelji ne konzumiraju televiziju niti čitaju novine - prema statistikama publika su im uglavnom cure i dečki od 12 do 18 godina, kako oni iz Hrvatske, tako i iz susjedne BiH, Srbije, Slovenije, ali i Hrvati koji žive u Njemačkoj, piše Slobodna Dalmacija.

Ne mogu bez interneta

Život, to je barem očekivano, ne mogu zamisliti bez interneta.

- Priključeni smo stalno na društvene mreže, i to ponekad zna stvarno umoriti pa nam treba koji slobodan dan. No, uvijek nešto snimamo, fotkamo, uvijek imamo mobitele s nama, bez toga ne izlazimo van - ima to, uvjereni su, i svojih prednosti. - Prednosti su to što ovaj posao omogućuje neke stvari koje drukčije ne bismo mogli imati i doživjeti, svaki dan je novo iskustvo. I mana uvijek ima, manjak privatnosti je možda jedna od većih.

Budućnost ih, kažu, ne zabrinjava previše.

- Nekada je najbolje ne planirati previše, već pustiti da stvari idu svojim tijekom. Trenutačno su nam dani ispunjeni ovim što radimo i zadovoljni smo kako to ide. Iskreno, i ne stignemo previše razmišljati o nekom dugoročnom planu. Što će nam donijeti budućnost, to ćemo još vidjeti... - zaključuje ovaj slavni dvojac u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo