DRASTIČNE PROMJENE

10 PROMJENA NA FACEBOOKU Zuckerberg uvodi drugačiji način na koji ćemo chatati, čitati, snimati i kupovati

    AUTOR:
    • Vid Barić

  • OBJAVLJENO:
  • 01.05.2019. u 23:24

Facebook CEO Mark Zuckerberg speaks about a new desktop app during his keynote at Facebook Inc's annual F8 developers conference in San Jose, California, U.S., April 30, 2019. REUTERS/Stephen Lam
REUTERS

 

Facebook i njegove prateće aplikacije uvode najdrastičnije promjene u zadnjih pet godina, one su se već počele događati, a najviše ćemo ih osjetiti u narednih nekoliko mjeseci.

Tu je enkriptirano Messenger dopisivanje, čiji sadržaj više neće biti ostavljen kao trajni zapis na Facebooku, kao i opcija ‘Secret Crush’, slična dosadašnjem Facebook Datingu koji je bio dostupan u samo nekim zemljama. ‘Secret Crush’ će funkcionirati poput aplikacije Tinder: moći ćete označiti osobu koja vam se među vašim Facebook prijateljima sviđa i to će biti tajno, osim ako ta ista osoba ne označi da se i vi njoj sviđate. Tek tada će vas Facebook ‘spojiti’.

Promjene se uvode i u Instagram, a najvažnija je ona ‘privatnog brojača lajkova’. Posjetitelji profila tako neće vidjeti broj nečijih ‘lajkova’, dok će vlasnik profila imati pristup tom podatku. Zanimljivo, izgleda i kako ćemo putem WhatsAppa uskoro moći slati novac svojim prijateljima.

 

Životniji dizajn

To je tek dio novosti predstavljenih tijekom godišnje F8 developerske konferencije u San Joseu u Kaliforniji. CEO kompanije Mark Zuckerberg otkrio je niz detalja o promjenama - kako na mobilnoj, tako i na desktop verziji Facebooka - rekavši kako je ovo najveći korak za mrežu još od 2011. godine, kada su predstavili “timeline”.

Novi dizajn sučelja će, prema najavama, biti jednostavniji i lakši za kretanje kroz aplikaciju.

 

“Čak više nećemo biti ni plavi”, našalio se Zuckerberg tijekom prezentacije, komentirajući novo sučelje Facebooka kojime će dominirati bijela boja. Facebookov logo će, kako je kazao, također biti promijenjen u malo “životniji i moderniji logo”. Krucijalni aspekt redizajna bit će i veći fokus na grupe, koji su jedan od najaktivnijih dijelova Facebookovog svemira. Više od 400 milijuna ljudi je učlanjeno u razne grupe, a radi se o korisnicima koji ne žele dijeliti sadržaj javno iz sramežljivosti ili zbog nekog drugog razloga.

“Takve zajednice će dobiti centralno mjesto na Facebooku, odmah pored vaših prijatelja”, najavio je Zuckerberg, iz čijeg se govora može naslutiti kako se Facebook vraća intimnoj, privatnoj komunikaciji. Dodatno, novi dizajn će omogućiti korisnicima da imaju uvid u najvažnije objave grupa u koje su učlanjeni, a koje će biti prezentirane u posebnom “feedu”.

Dnevni boravak

Grupe, koje na Facebooku mogu biti javne ili privatne, služe održavanju veza s raznim ljudima, ali i povezivanju s korisnicima koji dijele sličan interes ili strasti. Cilj je mrežu, koja sada ostavlja dojam “gradskog trga”, iznova pretvoriti u “dnevni boravak”.  Zuckerberg je s tim u vezi istaknuo kako će filterima i algoritmima gurati uspješne grupe u veću vidljivost na mreži, dok će grupama koje promoviraju nasilje ili dijele lažne vijesti padati vizibilitet.

Fidji Simo, novi direktor Facebookove aplikacije, naglasio je kako će postojati i “dark mode” verzija za desktop varijantu Facebooka. Riječ je o tamnijem sučelju kojega će korisnik moći odabrati, ako mu odgovara.

 

Dodatno, Facebook će u narednom vremenu napraviti veću distinkciju između web platforme i aplikacije Messenger, a to će napraviti tako da će kasnije ove godine lansirati desktop aplikaciju za MAC i PC. Tako će se Messenger moći koristiti na računalu bez da se pristupi Facebook platformi.

 

Većina promjena će odmah biti vidljiva na Facebookovoj mobilnoj aplikaciji, a na desktop varijanti će se pojavljivati unutar narednih mjeseci. Zuckerberg je već ranije najavljivao kako želi uvesti više online trgovine na platformu. Korisnici Facebooka moći će vidjeti proizvode raznih proizvođača na Facebooku i Instagramu, a potom ih kupovati direktno preko Messengera ili WhatsAppa.

Neki eksperti smatraju kako se ovime imitira WeChat, velika kineska platforma, takozvani “superapp” za razgovore putem kojeg se može i kupovati, slati novac te igrati igrice. Velika je to prilika Facebooku i za zaradu od provizije. Na konferenciji F8 je rečeno i kako će ljudi uskoro moći platiti proizvode direktno preko Marketplacea, umjesto da se to odrađuje privatnim putem kao do sada. Bio bi to Facebookov odgovor na Amazon i eBay.

MIA BIBEROVIĆ, NETOKRACIJA Uvodi se dating po uzoru na Tinder, ali tako će opet skupiti sve vaše podatke

1. Zašto tako drastične promjene? Može li se to povezati s padom povjerenja po pitanju privatnosti, sigurnosti?

- Mark Zuckerberg već je prije najavio veći zaokret prema privatnijoj komunikaciji korisnika. Prvi je razlog praćenje trendova, odnosno ponašanja korisnika koji radije komuniciraju putem chat aplikacija nego što javno postavljaju sadržaj. Drugi je razlog problematika s privatnošću zbog koje je Facebook kritiziran posljednjih godina.

No ne treba se zavaravati. Iako se govori o većoj privatnosti, ovo ne znači da će Facebook prestati prikupljati podatke od svojih korisnika. Dapače. Čak je najavljena i usluga za “dating”, gdje Facebook želi doznati tko nam se među našim prijateljima potajno sviđa. Vjerujem da time želi privući mlađe korisnike, kojima sada više imponira Instagram. Zasad te podatke neće koristiti u marketinške svrhe, ali to ne znači da se to u budućnosti neće promijeniti.

Zasigurno se ovdje računa na psihološki efekt, a to je da će korisnici imati dojam da bolje kontroliraju tko sve ima pristup sadržaju koji postavljaju, poput onoga u zatvorenim grupama.

2. Najavljeno je da će prioritet u newsfeedu imati objave s grupa i profila korisnika, nauštrb vijesti i sličnih objava. Može li se predvidjeti da će zbog toga medijski kreatori sadržaja morati mijenjati taktike privlačenja klikova?

- Ove će promjene zasigurno ponovno utjecati na doseg objava Facebook stranica, poput stranica medijskih brendova. Organski doseg ponovno će se smanjiti, kao što se to postupno događa posljednjih godina, a brendovi će morati više ulagati u plaćeni doseg i/ili u izgradnju grupa. Također, više će se trebati oslanjati na autoritet svojih autora te drugih influencera ne bi li lakše došli do svoje ciljane skupine putem njihovih privatnih profila. Vjerujem da će mnoge medije ovo dodatno potaknuti da još manje ovise o Facebooku. No sumnjam da će biti masovnog egzodusa medija s ove društvene mreže jer Facebook i dalje dobrano ovisi o sadržaju koji mediji kreiraju, s obzirom na to da mnogi njegovi korisnici vijesti konzumiraju kroz njega.

3. Zašto Instagram uvodi opciju “privatnog brojača lajkova”?

- Teško je reći što je točno stajalo iza odluke, ali nadam se da ima veze s istraživanjima o utjecaju na psihu mladih ljudi te činjenici da je Instagram postao mjesto za mjerenje popularnosti. S jedne strane, zahvaljujući transparentnom broju pratitelja i lajkova, jasno je vidjeti tko su utjecajne osobe na ovoj društvenoj mreži, što su prepoznali i brendovi koji putem influencera dolaze do svoje ciljane skupine. S druge, današnje mlade generacije imaju jasne metrike koje pokazuju nečiju popularnost. Pomno se gleda tko ima koliko pratitelja, lajkova i komentara, uspoređuju se s drugima, što znatno utječe na njihovo samopouzdanje, posebice ako je riječ o vrlo osobama koje još nisu izgradile svoj identitet.

4. Koliko će novosti promijeniti korisničko iskustvo Facebooka?

- Vjerujem da će krajnjim korisnicima biti malo ugodnije koristiti Facebook jer će on biti više orijentiran prema njihovim prijateljima i interesnim skupinama, a ne prema poslovnim stranicama. Hoće li to biti dovoljno da privuče mlađe korisnike na ovaj servis, što je problem s kojim se ova društvena mreža suočava posljednjih godina, nisam sigurna, ali zasigurno će se povećati interakcija postojećih korisnika. Što se tiče mlađih korisnika, Facebook tu ionako ima drugu uzdanicu, Instagram, koji je poprilično popularan među mladima. 

 

10 promjena na Facebooku

FACEBOOK

Uvodi se i “Meet New Friends” opcija putem koje ćete se lako moći povezati s ljudima s kojima ste nekada dijelili škole, poslove ili gradove

Mnogo pozornosti izazvala je i najava opcije “Secret Crush”, slična dosadašnjem Facebook Datingu koji je bio dostupan samo u nekim zemljama. Ta će aplikacija funkcionirati poput Tindera: moći ćete označiti osobu unutar grupe vaših prijatelja koja vam se sviđa, a ako ona učini isto, Facebook će vas spojiti te vam dati do znanja da se sviđate jedno drugome. Ne označi li željena osoba vas, do nje neće doći informacija da ste je “lajkali” 

MESSENGER

Messenger poruke će biti end-to-end kriptirane, Facebook više neće moći vidjeti njihov sadržaj. Facebookova aplikacija za dopisivanje bit će u potpunosti povezana s WhatsAppom, a zauzimat će manje mjesta na mobilnim telefonima. Stiže i desktop verzija Messengera

Uvodi se opcija kratkotrajnog dijeljenja sadržaja u Messengeru. Ako korisnik tako odluči, više neće iza sebe ostavljati trajni zapis korespondencije na toj aplikaciji

INSTAGRAM

Instagram uvodi opciju “privatnog brojača lajkova”. Posjetitelji nečijeg profila po novome neće imati uvid u broj lajkova na njegovu objavu, no vlasnik profila će imati uvid u taj podatak. Cilj je natjerati korisnike koji gledaju objavu da se fokusiraju na njezin sadržaj, a ne na brojke, metriku i uspjeh objave

Instagram i dalje pokušava postati veliki dućan. Neki influenceri mogu dodati “shopping tag” na svoje postove, što olakšava kupnju proizvoda koje prezentiraju u objavama. Trenutno je opcija ograničena na tek 60-ak influencera, a “shopping tag” je zasad opcija samo u SAD-u

Objave na Instagramu neće biti ograničene samo na fotografiju ili video. Putem najavljenog “Create Modea” moći će se dijeliti tekst, stickeri ili crteži

WHATS APP

Oni koji koriste WhatsApp za posao (čini se da je to veliki hit u Indiji, gdje tvrtke umjesto weba koriste isključivo WhatsApp), moći će podijeliti svoje kataloge na profilima, a korisnici će ih moći “skrolati”.

 


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo