VRIJEDAN MILIJUN EURA

FOTO: SENZACIJA NA OSJEČKIM ULICAMA Pogledajte kako izgleda prototip budućeg modela Audija A7, parkira se sam, bez pomoći vozača!

 Emica Elvedji / CROPIX
 

Osječani su u utorak imali jedinstvenu prigodu vidjeti prototip budućeg modela Audija A7 s autonomnom vožnjom te posebno demonstraciju njegova self parking sistema.

Omogućio im je to Institut RT-RK, informatička tvrtka nastala suradnjom osječkog Fakulteta elektrotehnike i računarstva te kompanije RT-RK iz Novog Sada, a koja je dio velikog koncerna informatičkih tvrtki iz cijeloga svijeta koje sudjeluju u razvoju ovog prototipa Audija A7.

Vozilo je samo za ovu prigodu došlo iz Ingolstadta, a kako je riječ o prototipu medijima je bilo zabranjeno snimanje njegove unutrašnjosti. Zato smo mogli vidjeti samo kako se vozilo samo uparkirava na mjesto koje mu je softwere pronašao.

- Dakle, automobil sam procjenjuje gdje može parkirati i daje obavijest vozaču koji ga potom zaustavlja, izlazi van i staje pokraj njega te jednim klikom na mobitelu pokreće postupak samoparkiranja čime softwareu prepušta vlast i upravljanje nad vozilom - rekao nam je Dražen Radanović, voditelj grupe iz Instituta RT-RK koja je radila na razvoju ovog programa, a vrlo brzo i sami smo se mogli uvjeriti u istinitost njegovih riječi jer je Audi doista sam odradio parkiranje bez da je itko okretao njegov volan, stiskao papučice ili činilo bilo koju drugu mehaničku radnju u njegovoj unutrašnjosti.

Vozilo također ima i mogućnost autonomne vožnje na autocesti u vrijeme gužvi, odnosno kada je vožnja ograničena do 50 km/h. Audi A7 samo je nastavak razvoja autonomnih vozila u Audiju, koji je na tržište već plasirao autonomni A8, na kojem su također radili inženjeri iz RT-RK.

- Prošle godine u srpnju završili smo Audi A8 s autonomnom vožnjom, a upravo je tim iz Osijeka dao zeleno svjetlo da taj model može ići u serijsku proizvodnju. Dakle, naša verifikacija je finalna da bi se uopće odobrila serijska proizvodnja i to je nešto s čime se ponosimo - rekao je Zvonimir Kaprocki, direktor Instituta RT-RK, dodavši kako će i A7 u serijsku proizvodnju ići tek nakon što u Njemačku zeleno svjetlo za to dođe iz Osijeka.

U svakom slučaju, riječ je o velikom uspjehu mlade tvrtke, koja je u Osijeku osnovana prije tri godine, a danas zapošljava 85 osoba (ukupno u Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Njemačkoj preko 1000 inženjera).

Posebno ističu sustav stipendiranja studenata FERIT-a u Osijeku za koji se godišnje izdvaja 700.000 kuna, a kojim je do sada obuhvaćeno 92 studenata. Njih 51 već rade u RT-RK, a i ostali će čim završe fakultet. Inače, prototip A7 koji je u utorak bio u Osijeku vrijedan je oko milijun eura, a kada proces bude završen i odobrena serijska proizvodnja ovaj će primjerak završiti u preši i na otpadu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 03:31