StoryEditor
NOVA APLIKACIJA AIRCASH

KEŠ NA BENZINSKOJ PODIŽE VEĆ DESET TISUĆA KORISNIKA Jednostavan program nudi mogućnost korisnicima da si međusobno isplaćuju novac mimo računa

Hrvoje Ćosić, dizajner aplikacije Aircash
 Ronald Goršić / CROPIX

Nema razloga da čovjek na benzinsku crpku ide samo po gorivo ili, eventualno, pivo u kasnim noćnim satima: od svibnja ove godine, na svim Ininim crpkama, odsad je moguće podizati keš, i to vrlo jednostavno.

Dođeš, izvadiš mobitel, otvoriš poruku s kodom, daš je djelatniku da je skenira, on ti isplati novac i s benzinske odlaziš bogatiji nego ikad.

Nekoliko sekundi

Okej, prije toga na smartphone treba instalirati jedan hrvatski proizvod: aplikaciju Aircash, jednostavan program koji korisnicima služi kako bi si međusobno uplaćivali novac, i to mimo tekućeg računa, direktno u blagajnu na benzinskoj postaji, na kojoj ga se može podići u doslovno nekoliko sekundi.

Sve to, pojašnjava mi jedan od autora Hrvoje Ćosić, funkcionira prilično jednostavno.

Korisnik instalira aplikaciju, u nju unese privatne podatke poput imena, prezimena i OIB-a (kažu da je ovo posljednje zbog sigurnosti korisnika), a potom s drugim korisnicima iste aplikacije ima mogućnost uplaćivati ili isplaćivati novac.

Kad je u pitanju uplata, aplikacija je u samim počecima funkcionirala tako da je uplatitelj fizički morao otići do najbliže Inine postaje i predati novac, nakon čega bi primatelj dobio kod s kojim bi isti iznos gotovine mogao preuzeti na sebi najbližoj postaji. No, Aircash je u međuvremenu unaprijeđen, pa je sada novac moguće uplaćivati i putem debitnih ili kreditnih kartica, što je uvelike olakšalo cijelu proceduru.

- Naša ciljana skupina bili su milenijci i nešto stariji, a benzinske smo crpke kao mjesto isplate odabrali zato što ih je većina otvorena cijele noći. To i jest ideja same aplikacije: da kad ostaneš bez novca, u bilo koje doba dana ili noći možeš pronaći nekoga tko će ti na jednostavan način uplatiti novac. Osim toga, važno nam je bilo da se izbjegava uplata na bankovni račun kako bi se aplikacijom mogli služiti i svi oni koji su ovršeni, odnosno kojima su blokirani računi. A takvih građana je puno - priča Ćosić za Jutarnji list.

U dvije godine

Na razvoju aplikacija radio je cijeli tim suradnika, a cijela je priča od ideje do finalnog proizvoda trajala pune dvije godine.

Između ostaloga, trebalo je u tom periodu proći prilično komplicirano licenciranje pri Hrvatskoj narodnoj banci, koja se prvi put susrela s ovakvim zahtjevom.

Naime, Aircash, odnosno tvrtka Aircash d.o.o. koja stoji iz aplikacije, jedina je nebankovna ustanova u Hrvatskoj koja je dobila licencu za platni promet, čime je zapravo probila jedan trnoviti put svim novim, nadobudnim poduzetnicima.

Donosi profit 

Onda je još u tom periodu od dvije godine trebalo dogovoriti posao s Inom, što je također bio izazov jer se ovakva vrsta transakcija dosad na crpkama nije mogla obavljati.

Upornost je na kraju urodila plodom, a Aircash je od svibnja do danas okupio oko 10 tisuća korisnika koji su pronašli interes u ovoj aplikaciji. Aplikaciju na App Storeu možete skinuti OVDJE, a na Google Playu OVDJE.

Njezinim autorima ona, pak, profit donosi kroz naplatu naknade od uplatitelja novca za koju se, kaže Ćosić, pazilo da bude niža od naknade koju korisnik plaća kad podiže novac na bankomatu neke druge banke.

Na iznose do 200 kuna uplatitelj će platiti naknadu od pet kuna, isplata do 500 kuna bit će opterećena sa 10 kuna naknade, na 1000 kuna ona će iznositi 20 kuna, do 1500 naknada je 30, a za sve isplate iznad toga naknada iznosi 40 kuna.

Aplikacija je zasad user-friendly i prema svim uplatama hrvatskih građana iz inozemstva (ali ne i obrnuto) ako posjeduju važeći OIB, koji je preduvjet za korištenje Aircasha. Ćosić najavljuje i kako “aircashovci” imaju velike planove za budućnost.

Ideja je, priča, aplikaciju dalje razvijati u smjeru povezivanja korisnika i konkretnih biznisa pa je u planu da se putem Aircasha, za početak, u budućnosti mogu kupovati karte za koncerte te autobusni prijevoz.

Osim toga, pregovori se vode i s Hrvatskom lutrijom koja bi, nakon Ine, mogla postati druga hrvatska kompanija koja je prepoznala domaći inovativni proizvod.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 15:02