MOGULI U LJETNOM KAMPU

Murdoch i društvo smišljaju kako će nam naplatiti web

Novi u stalnom postavu u Sun Valleyju su šefovi Linkedina i Zynge

Kako ćemo zaraditi na distribuciji digitalnog sadržaja? Neće Obama valjda stvarno povećati porez na kapitalnu dobit... I misli li se Steve Jobs konačno pojaviti?

Tim je pitanjima ove godine počeo godišnji skup medijskih mogula u Sun Valleyju u Idahu, događaj koji je u 27 godina iznjedrio gotovo sve najveće medijske dealove. Na luksuznom imanju investicijske banke Allen&Co, vladari osovine Hollywood - Wall Street - Silikonska dolina prije deset godina su dogovorili posao stoljeća, nesretni merger AOL-a i Time Warnera vrijedan 350 milijardi dolara. Prije četiri godine stara je garda tamo svečano prigrlila budućnost i dečke s YouTubea, a prošle godine, uz nešto se muke i gunđanja, suočila s Twitterom. Ali sve to je bilo nekad.

Čekajući Jobsa

Murdoch, Buffett, Zuckerberg, Iger, Diller, svaki od okupljenih ove godine vrijedi 30-40 posto više nego prošle. Ali ovo im nije bila najbolja godina. Nikome osim Steveu Jobsu koji je pokorio svijet iPadom i iPhoneom4. Gosti Sun Valleyja su još u traumi od svjetske krize i nestabilna im ekonomija blokira vizije iako se novca za investicije nudi sve više. Ako itko može učiniti da u Sun Valleyju opet proradi strast za rizikom, da sokovi poteku, to je Steve Jobs, slažu se komentatori.

Jobs je na listi gostiju, ali nije potvrdio dolazak. Google je zasad jedini hrabri sudionik s ponudom od 700 milijuna dolara za ITA-u, softversku tvrtku koja je smislila revolucionarne sisteme za sve vezano uz prodaju putovanja. Mjere izolacije ovaj su put veće nego ikad, novinarskih zvijezda koje su tamo uvijek minglale gotovo da nema, a reporterima je otežan pristup. Twitter se ipak ne može pobijediti.

Ljubav i YouTube

Od vijesti koje cure, među zanimljivima su da su u novu stalnu postavu Sun Valleyja ušli osnivači LinkedIna i Zynge, direktor Sonyja Howard Stinger ignorirao je skup i otišao na Svjetsko nogometno prvenstvo, Murdochovi ljudi su demantirali da planiraju prodavati MySpace, a nitko ne zna, iako bi htjeli, o čemu je toliko dugo osnivač Facebooka Mark Zuckerberg razgovarao s kreatorom najbrže rastućeg internet biznisa u Aziji, kinesko-japanskog pretraživača Baidu.

Nabačeno je da bi ESPN mogao napasti Foxov nogometni kanal u Americi specijaliziranim kanalom, a Warren Buffett, “prorok iz Omahe”, uživao je u neobaveznim intervjuima u kojima je pričao o bezuvjetnoj ljubavi, priznao da se satima ne može odlijepiti od YouTubea i najavio Oprah da će od nje uskoro zatražiti koji milijun za humanitarnu inicijativu koju je pokrenuo s Billom i Melindom Gates. Bob Iger, direktor Disneyja, najveće svjetske medijske kompanije, priča da bi Obama već trebao priznati da je entertainment najjači američki izvozni proizvod i olakšati mu život. Šuti o pričama da jedva čeka da kupi ABC.

Biznis uz Murdocha

Rupert Murdoch gura svoju strategiju naplate svog medijskog digitalnog sadržaja i nije usamljen, naprotiv. Direktor Discoveryja David Zaslav otvoreno ga podržava, ostali su spremni raspravljati o modelima naplate, ali većina se slaže da je ideja o besplatnom sadržaju propala nekako istovremeno kad je završila vladavina tradicionalnih medija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. svibanj 2024 06:57