GOODBYE SPACEBOY

Rupert Murdoch prodaje MySpace

ZAGREB - Rupert Murdoch sve je bliži tome da proda MySpace jer mu je postao veliko opterećenje od kojeg ima isključivo troškove i malu korist. Murdoch je kupio MySpace 2005. godine za 500 milijuna dolara, no izgubio je bitku s ostalim društvenim mrežama, prije svega s Facebookom i Twitterom.

Prije mjesec dana Rupert Murdoch objavio je poslovne rezultate za svoj NewsCorp, prema kojem je MySpace napravio najveće gubitke, i već tada je najavio da razmišlja o njegovoj prodaji. Istaknuo je da se s MySpaceom može napraviti mnogo toga, ali da ga nijedna opcija više ne zanima, te da će MySpace rado dati u ruke nekom drugom.

Kraj digitalnog izleta

- Kada smo ga kupili, MySpace je profitirao od tadašnjeg booma u online oglašavanju. U međuvremenu se tržište proširilo i počeli smo kaskati za ostalima. Gubici koje danas proizvodi MySpace za NewsCorp su neprihvatljivi, iako su ljudi koji ga vode napravili odličan posao proteklih godina. Naravno, svjestan sam da od prodaje neće biti ništa ako ne redizajniramo MySpace - priznao je Murdoch.

Samo dvije godine nakon što je kupio MySpace, njegova vrijednost se višestruko povećala i 2007. je procijenjen na 12 milijardi dolara. U to vrijeme nitko u NewsCorpu nije razmišljao o prodaji zlatne koke, ali otada su se stvari uvelike promijenile.

MySpace posljednjih mjeseci bilježi malo posjeta pa je tako u listopadu 80 milijuna korisnika posjetilo MySpace, a glavni konkurent Facebook raste iz dana u dan. U istom mjesecu Facebook je posjetio 151 milijun korisnika, kojih je ukupno 500 milijuna, odnosno pet puta više nego MySpaceovih. Twitter ima dvostruko veći broj korisnika nego Murdochova društvena mreža, pa ne čudi što je Murdoch odlučio odustati od tog “digitalnog izleta”.

Ništa od oporavka

U opciji je i spajanje s nekom velikom korporacijom, poput AOL-a i Yahooa, no nijedan veliki igrač nije zainteresiran za MySpace dok se ne promijeni i ne transformira da bi postao zanimljiv većem broju korisnika.

Murdoch je imao vremena razmisliti s obzirom na to da je pad MySpacea počeo prije dvije godine i otada su se šefovi MySpace mijenjali kao na traci, ali nitko nije mogao zaustaviti negativni trend i danas dionice MySpacea koštaju trideset posto manje nego prije dvije godine.

Tada je Murdoch MySpaceu dao nekoliko mjeseci da se oporavi, ali je početkom tjedna rekao da je to bilo pogrešno, te da mu je tek sada jasno da je za to potrebno nekoliko godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 14:29