FACEBOOK DATING

STIŽU FACEBOOK LOVCI NA LJUBAV Svi sad mogu otvoriti paralelni profil s listom 'tajnih simpatija'

Ilustracija
 Profimedia, Alamy
 

Prva stranica za online dating u svijetu Match.com pojavila se još davne 1995., popularni Tinder lansiran je 2012. godine, a postoji podatak da je danas svaki treći brak počeo upoznavanjem online.

I Facebook od prošlog tjedna ima svoju “udvaračku” opciju. Naime, lansirana je nova usluga nazvana Facebook Dating, koja je predstavljena lani na Facebook F8 konferenciji. Otada se testirala u Kolumbiji, a od prošlog je tjedna dostupna u SAD-u i još 19 zemalja. U Europi pak “ljubav preko fejsa” možemo tražiti tek od početka 2020. godine.

Facebook Dating opcija je koja će zapravo stvoriti novu mrežu unutar Facebooka, tj. svi koji odluče pronaći “onog pravog” preko novootvorene usluge na Facebooku imat će zaseban profil, što znači da se njihove aktivnosti neće pojaviti na naslovnicama njihovih prijatelja s regularnog profila. Sve aktivnosti ostaju u Facebook Dating tabu i neće biti podijeljene s ostatkom društvene mreže. Jedino ako odaberete svoje “tajne simpatije” (Secret Crush opcija) među svojim prijateljima. Ako je netko od tih prijatelja napravio isto i tajne se simpatije poklope, stiže im notifikacija.

Poput Tindera?

Facebook Dating zapravo izgleda poput većine aplikacija za pronalazak partnera koje su već dostupne, poput Tindera, Badooa ili OkCupida. Ako napravite profil za online udvaranje, identificirate se spolom, odaberete koga želite upoznati (kojeg spola) te odaberete grad u kojem ste trenutačno, kako bi sustav mogao lakše predložiti slobodne osobe u blizini, Facebook će vam predložiti i korisnike za dating na temelju vaših interesa, lokacije i drugih podataka koje ta društvena mreža već zna o vama. To znanje jedna je od mnogih prednosti koju Facebook ima nad konkurencijom, poput Tindera.

Sigurnost i zaštita podataka, tvrde iz Facebooka, za njih će biti apsolutni prioritet kod tog proizvoda. S obzirom na razne skandale vezane uz podatke koji potresaju tu društvenu mrežu posljednjih godina, brojni su korisnici i stručnjaci skeptični u vezi s njihovim tvrdnjama.

Nebriga za privatnost

- Kod online datinga privatnost je posebno važna. Nevezano uz Facebook, znam da je bilo nekoliko slučajeva gdje su baze online dating kompanija bile hakirane, podaci njihovih korisnika pojavili su se na internetu, što, naravno, užasava svakoga tko je takvo što koristio. Pitanje je kako će sam Facebook koristiti te podatke, oni uporno tvrde da rade na tome, ali njihova povijest pokazuje dugu i kontinuiranu nebrigu za privatnost korisnika. Kao da još nisu napravili dovoljno da se iskupe za neke svoje ‘grijehe iz prošlosti’. Svejedno, smatram da će nova usluga ostvariti uspjeh zbog velike baze korisnika koju ima Facebook - smatra Stan Schroeder, IT novinar s portala mashable.com, ističući da Facebook tom opcijom zapravo samo kapitalizira i formalizira nešto što je već dulje ionako njegov sastavni dio, a to je da ga ljudi koriste za upoznavanje.

- Definitivno ima dovoljno veliki doseg da se može obratiti bilo kojoj demografskoj skupini, jer s dvije milijarde korisnika, praktično su svi tu - kaže Schroeder.

“Facebook Dating ne sastoji se od ‘swipeanja’ i čekanja da se nekome svidite da biste uopće mogli pristupiti toj osobi. Ako vam se netko svidi, možete toj osobi direktno poslati komentar ili lajk”, stoji u Facebookovu priopćenju. Usluga je dostupna samo osobama starijima od 18 godina. Što se pak Instagrama tiče, postovi s ove društvene mreže mogu se integrirati na Facebook Dating profil, kako bi se i tamo skupljali lajkovi od udvarača i udvaračica i slale poruke.

Prema nekim analitičarima, upravo bi ta online dating opcija mlade, koji su masovno “pobjegli” na Instagram, mogla vratiti na Facebook.

Mia Biberović, urednica portala Netokracija: Facebook Dating zapravo je oduvijek tu

Kad se prošle godine pojavila vijest o novoj Facebookovoj usluzi namijenjenoj udvaranju, pomislila sam kako je bilo krajnje vrijeme da se formalizira ono što se neslužbeno događa otkako je Facebooka.

Društvene su mreže upravo ono što im ime kaže, društvene, što znači da su ljudi na njima uvijek pronalazili način za druženje, bilo platonsko, bilo romantično. Čuli ste i sami, a možda ste i svjedočili, udvaranju kroz privatne poruke na Facebooku, Instagramu pa čak i mreži za poslovno umrežavanje, LinkedInu, što može biti pomalo ili poprilično odbojno - ali to je sve u ljudskoj prirodi.

Facebook je oduvijek dobro koristio našu prirodu, zbog čega je postao te i dalje jest najuspješnija i najmasovnija društvena mreža.

U isto nam je vrijeme davao mogućnosti da njega, kao alat, koristimo u koje god svrhe želimo - od pukog i neobaveznog druženja, preko pronalazaka posla, oglašavanja, sudjelovanja u raspravama specijaliziranim temama, na stranicama i u grupama, do potrage za ljubavi. Nekad smo za ovo posljednje koristili sve alate - od “uletavanja u inbox” do bockanja (da, Poke još uvijek postoji!), a od sada, odnosno u Europi od početka iduće godine, moći ćemo i samu zasebnu uslugu Facebook Dating.

Facebook time ulazi na već poprilično zasićeno tržište na kojemu su već dugo lideri Tinder, Bumble, OkCupid i mnogi drugi, ali iako kasni na utakmicu, ima veliku komparativnu prednost nad konkurentima - golemu količinu podataka o svojim korisnicima.

Baš zato što zna da korištenje tih podataka korisnicima može biti zastrašujuće, posebice oko toga što će od njihovih aktivnosti i informacija biti vidljivo drugim korisnicima ove društvene mreže, Facebook je vrlo oprezno pristupio ovoj temi. Tako će se u sklopu Facebook Datinga moći napraviti potpuno novi profil, koji neće biti vidljiv prijateljima s ove društvene mreže (osim ako i oni sami nisu zainteresirani za udvaranje). Korisnici će se u potrazi za ljubavi moći u potpunosti odvojiti od svojih prijatelja (osim ako im se simpatija ne nalazi baš među njima). Ne sumnjam da će, kao uvijek, znatiželja i želja za povezivanjem nadvladati zabrinutost zbog uporabe podataka i kritičko promišljanje o ovakvim uslugama.

Sve u svemu, Facebook Dating predstavlja skup alata i aktivnosti odvojenih u zaseban odjeljak na ovoj društvenoj mreži, ali udvaranje putem Facebooka i njegovih drugih aplikacija, poput Instagrama, zapravo postoji otkako i one same.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 20:56