iPAD ILI iSLATE

U srijedu počinje revolucija: Apple donosi nov novac u stare medije

Prepakirati i preprodati, to je filozofija novog uređaja Stevea Jobsa, koji bi mogao okončati višegodišnju krizu medija

Tablet, novi uređaj koji će Apple predstaviti iduće srijede, mogao bi revolucionarizirati način na koji konzumiramo medije, prvenstveno novine, časopise i televiziju, ali i video i knjige, pa i internet. Appleov gazda Steve Jobs pokušat će zaraditi na "staromodnim" medijima tako što je osmislio novi oblik distribucije i konzumacije njihovog sadržaja. To bi moglo dovesti do velikih promjena, pa možda čak i do kraja krize medija, koja traje već godinama.

Jobs se nada se da će Appleov novi proizvod za prepakiranje i preprodaju medijskog sadržaja, o kojemu se još ne zna puno detalja, pa ni ime, ponoviti uspjeh iPoda, koji je revolucionarizirao glazbenu industriju i način na koji se glazba kupuje i sluša. Osim prodaje samog uređaja, Apple očekuje veliku zaradu upravo od posredovanja medijskog sadržaja korisnicima svog tableta.

Malo se zna o tom uređaju, budući da Apple, a i kompanije s kojima je dogovorio suradnju oko posredovanja sadržaja, ne žele otkrivati detalje. Bazično, riječ je o "malom kompjutoru" koji se sastoji od samo jedne radne plohe, tj. monitora osjetljivog na dodir. Uređaj, za koji Guardian špekulira da bi se mogao zvati "iPad" ili "iSlate", imat će virtualnu tipkovnicu, saznalo se iz članka s kontrolirano puštenim detaljima koji je objavio Wall Street Journal, čiji je vlasnik, News Corp. Ruperta Murdocha, jedan od glavnih partnera s kojima je Apple dogovorio posredovanje medijskog sadržaja. Još dva detalja koja su procurila ovih dana su dimenzije i vjerojatna cijena: novi Appleov uređaj imat će monitor od 10 ili 11 inča, dakle sličan format kao ilustrirani magazin na papiru, a koštat će oko 1000 dolara.

Kamera za prepoznavanje

Tablet ili plošnik složeniji je uređaj od e-readera (što znači da se na njemu može surfati bez ograničenja i provjeravati mail), ali je oblikovanjem i tehnologijom više namijenjen zaprimanju i čitanju/gledanju sadržaja, nego ozbiljnijem radu, koji je lakše izvediv na konvencionalnom kompjutoru. Guardian je budući Appleov tablet nazvao "iPhoneom na steroidima" (što, doduše, ne znači da će tablet biti i telefon, iako će biti svašta drugo - i kompjutor i televizor i videoteka i novine i časopis i knjiga i knjižnica i igraonica i internet i mail...).

Kalifornijska tvrtka navodno je intenzivno proučavala navike korištenja računala u obiteljima i u školama, jer bi njihov novi proizvod, čitali na njemu novine, gledali seriju ili provjeravali mail, u idealnoj situaciji trebalo koristiti više članova obitelji. Tablet će u sebi imati ugrađenu kameru, koja će po izgledu lica sama prepoznavati korisnika, jedan je od detalja koji su iz Applea pušteni u javnost ovih dana.

Vrstan sadržaj

Apple je puno uložio u proučavanje načina prezentacije sadržaja novina i časopisa na Tabletu, tvrdi Wall Street Journal. Posredovanje sadržaja dogovorio je s najvećim svjetskim izdavačima knjiga (njihovi predstavnici bili su vrlo aktivni u pregovorima s izdavačima na Frankfurtskom sajmu knjiga), kao i izdavačima novina i magazina, kao što su New York Times, Condé Nast, HarperCollins i njegov vlasnik, News Corp., te s američkim televizijskim kućama, CBS-om i korporacijom Walt Disney, koja je vlasnik ABC-ja, a i s proizvođačima kompjuterskih igrica, poput Electronic Artsa.

Generalno, Apple ima drukčiji pristup medijima od drugih tehnoloških kompanija, prvenstveno drukčiji od Googlea. Steve Jobs želi osmisliti novu, dugoročnu strategiju naplaćivanog pristupa tzv. quality contentu (vrsnom sadržaju), a onda i efektan način njegove naplate. - Jobs podržava "staru gardu" i pokušava im pomoći tako što će osmisliti nove oblike distribucije medijskog sadržaja. Tehnologija je ono što potiče sve promjene, a Apple je taj koji utječe na tehnologiju, rekao je za Wall Street Journal neimenovani blizak suradnik predsjednika uprave Applea.

Inovacije u plaćanju

Applov učinak na polju glazbe je poznat - njegov iTune postao je najveći svjetski dućan s glazbom, u prvom redu zato što je olakšao kupnju pojedinih pjesama, umjesto cijelih albuma. To je donijelo preporod glazbenoj industriji, iako je glavni Appleov motiv zapravo bio stvoriti mjesto na kojemu će kupci moći napuniti svoje iPode.

Malo se zna o načinu na koji će Apple naplaćivati sadržaj na svom novom tabletu, osim što Wall Street Journal iz krugova bliskih Appleu saznaje da se mogu očekivati znatne inovacije konvencionalnog načina plaćanja sadržaja. Kakve, znat će se u srijedu.

Uspjeh novog Appleovog proizvoda ovisit će u velikoj mjeri o cijeni, a i o tome hoće li Jobsova kompanija uspjeti uvjeriti kupce da im je - uz iPhone i laptop - potreban i tablet. Pritom ne treba zaboraviti i glavnu Appleovu vrlinu - oni znaju kako od obične, već poznate ideje napraviti proizvod koji će svojom praktičnošću i elegancijom postati predmet žudnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2021 01:24