ZELENI POGON

U ZAGREBU PREDSTAVLJENA NOVA TOYOTA MIRAI Docentica s FSB-a prva će u Hrvatskoj voziti auto na vodik

    AUTOR:
    • Matija Boltižar

  • OBJAVLJENO:
  • 17.09.2019. u 16:37

 

Ankica Kovač, docentica na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, bit će prva osoba u Hrvatskoj koja će na hrvatskim prometnicama voziti auto na vodik.

Riječ je o Toyoti Mirai, prvom komercijalnom višeserijskom automobilu na vodik, a u auto sjeda sutra, kad će iz Zagreba krenuti prema Bruxellesu. Putovanje je zapravo dio projekta Croatia Mirai Challenge kojim se planira podići svijest građana o korištenju čiste energije, ali i potaknuti državne institucije i privatne tvrtke na ulaganje u tehnologije koje u svom radu koriste vodik. Naime, trenutačno u Hrvatskoj postoji samo jedna punionica za vodik i ona je na FSB-u, ali je namijenjena samo za punjenje bicikala, ne i automobila. Primjerice, u Njemačkoj je stotinjak takvih punionica, a aktivno korištenje vodika kao goriva u Hrvatskoj očekuje se tek 2050. godine.

- Automobil može prijeći 500 kilometara s jednim punjenjem, tako da ćemo tijekom putovanja stati na punionicama u Grazu, Passau, Geiselwindu te Kolnu, prije nego što dođemo do Bruxellesa. Do Zagreba smo ga, nažalost, morali dopremiti na ‘šlepici’ jer kod nas nema infrastrukture kojom bismo napunili auto. No, ovaj projekt jedan je od koraka kojim želimo potaknuti da se u Hrvatskoj što prije počne razmišljati o zelenoj energiji - kaže docentica Kovač, organizatorica projekta. Na realizaciji je radila i Toyota Hrvatska, čiji je direktor Krešimir Bago jučer najavio da Toyota već radi na razvoju Toyote Mirai druge generacije.

Na jučerašnjem predstavljanju projekta bili su i Zvonimir Guzović, redoviti profesor na FSB-u, te Mirka Jozić, zagrebačka pročelnica za gospodarstvo.

Naime, prema europskoj direktivi Hrvatska do 2025. godine mora na cesti imati barem 18,7 vozila na čistu energiju, dakle struju ili vodik. Ujedno, do te godine četvrtina autobusa mora biti na “zeleni pogon”, tako da hrvatske gradove očekuju velike promjene u voznom parku javnog prijevoza.

Kovač je na kraju dodala da prema strategiji Hrvatska treba uložiti oko 250 milijuna kuna kako bi se u sljedećih deset godina sagradilo barem 25 punionica.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo