OZBILJAN PROBLEM

YOUTUBEOV LABIRINT PREPORUKA Jezive ispovijesti korisnika koji su ostali u nevjerici kad su shvatili do kakvih su ih sadržaja dovele 'preporuke'

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 15.10.2019. u 23:53

, Image: 89475425, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: SFM Stock 1 / Alamy / Profimedia
SFM Stock 1 / Alamy / Profimedia

Youtube

 

"Moj 10-godišnja kći nevino je pretraživala videozapise o step plesu kada je upala u spiralu videa s užasnim i nesigurnim savjetima za njezino tijelo. Pod njihovim utjecajem sada ograničava svoj unos hrane i pića u organizam". Ovo je samo jedna od nekoliko stotina kritika korisnika koji opisuju probleme koje stvara YouTubeov algoritam preporuka.

Ulazak u YouTubeov labirint preporuka korisnike može usmjeriti prema kontroverznim i potencijalno opasnim sadržajima na koje inače možda nikad ne bi naišli.

Kritike korisnika prikupila je kompanija Mozilla, tvrtka najpoznatija po svom internetskom pregledniku Firefox, a čiji je najveći suparnik na tržištu Google Chrome. Googleova 'tvrtka majka' u vlasništvu ima i YouTube. BBC piše kako nije uspio potvrditi autentičnost komentara korisnika YouTubea jer Mozilla kaže da su prikupljeni anonimno nakon što je kompanija pozvala ljude da im pošalju svoje zamjerke na YouTube.

Stoga nije moguće sa sigurnošću tvrditi da su svi detalji posve istiniti, ali Mozilla tvrdi da je podijelila reprezentativan uzorak poruka koje je dobila. I neke zbilja zvuče poput jezivih priča.

"Ne znam kako bih popravio štetu koja je učinjena", požalio se roditelj s početka priče.

"Stotine žalbi koje smo dobili su zastrašujuće. Korisnicima je često preporučen rasistički i nasilni sadržaj", rekao je Ashley Boyd iz Mozille.

"Jednom korisniku je nakon pogledanog videa o Vikinzima preporučen zapis o bijeloj supremaciji. Drugi čovjek je gledao video o jačanju samopouzdanja koji je snimio transvestit nakon čega su uslijedili homofobni videozapisi", kaže Boyd .

YouTube je druga najposjećenija internetska stranica na svijetu, a putem preporuka generiraju čak 70 posto od cjelokupnog prometa na stranici.

Google, koji je vlasnik YouTubea, tek treba odgovoriti na ove tvrdnje iz konkurentskog tabora.

"Apeliramo na YouTube i ostale platforme da slušaju priče i iskustva svojih korisnika", rekla je Lauren Seager-Smith, voditeljica udruge za zaštitu djece Kidscape koja je uključena u Mozillinu kampanju.

Mozilla je primila više od 2000 poruka korisnika na pet jezika, a objavili su 28 priča.

"Moja bivša supruga, koja ima mentalnih problema, počela je gledati videozapise s teorijama zavjere prije tri godine i povjerovala je u svaku od njih. YouTube je samo hranio njezinu paranoju i strah. Iz videa u video", jedno je svjedočanstvo.

I članovi LGBT zajednice imali su dosta prigovora.

"Kad sam odlučila bliskim prijateljima reći da sam transrodna osoba, moja najveća greška je bila što sam otišla na YouTube kako bih poslušala ispovijesti ljudi poput mene. Upisom riječi 'transgender' u tražilicu izašla mi je hrpa videa koji su to nazivali mentalnom bolešću. YouTube me podsjetio zašto sam se toliko dugo skrivala 'u ormaru'", opisuje.

Više na Jutarnjem...


Tagovi

Izdvajamo