AKO VEĆ MORATE IZLAZITI...

'VOZITE BICIKL! TO JE STOPOSTOTNA POKRETNA IZOLACIJA' Na taj vam način nitko neće moći ući u prostor od dva metra gdje se zbiva prijenos virusa

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 31.03.2020. u 09:05

People wearing protective masks ride bycicles at Tirana's main square on March 18, 2020. - Albania has stepped up measures to contain the spread of COVID-19 and banned circulation of all cars (except ambulances and supplies) and urged people to stay home after two people died and the number of infected people increased to 59. (Photo by Gent SHKULLAKU / AFP)
Ilustracija / AFP

 

Ostanite doma - to je najvažniji savjet koji vlade diljem svijeta dijele u doba pandemije koronavirusa. Ali ako ipak morate izaći zbog posla, nema boljeg izbora od bicikla, kažu stručnjaci.

Nitko vam tako neće ući u prostor od dva metra gdje se zbiva prijenos virusa, kaže biometričar Gerd Antes, matematičar koji se bavi načinom širenja zaraze. Naravno, tako štitite i druge od sebe.

- Mogu samo naglasiti - sjednite na bicikl - izjavio je Antes, koji vožnju biciklom smatra stopostotnom pokretnom izolacijom.

Dodatna je korist to što ćete dodirivati samo svoj bicikl, a ne sva ona tipkala, rukohvate i sjedala koje dodiruju stotine ljudi koji se voze gradskim prijevozom, a "u njemu je mogućnost zaraze posebno visoka". 

Ako vam je bicikl skupljao prašinu u garaži posljednjih mjeseci, dovoljno ga je očistiti vodom i sapunicom. Nikakva kemijska sredstva za čišćenje ne preporučuju se jer mogu oštetiti bicikl.

Nakon toga potrebno je provjeriti tri najvažnija dijela bicikla - lanac, gume i kočnice, kaže serviser David Kossmann.

Lanac je potrebno nauljiti. Serviseri kažu da je to nužno ako opazite komadiće hrđe na lancu ili ako čujete da škripi u vožnji. "Ako se lanac ne održava, može puknuti", napominje Kossmann.

Nadalje, provjerite pritisak u gumama. Ako nemate pumpu s ugrađenim mjeračem pritiska, možete ga provjeriti utiskivanjem palca u gumu.

- Ljudi koji se češće voze biciklom obično imaju dobar osjećaj za ispravan pritisak u gumama - kaže Kossmann.

Poluprazna guma, naravno, može se probušiti. A ona istrošena, pak, prepoznaje se po tome ako je vidljiv njezin donji sloj. Sitne pukotine na vanjskom zidu gume, bez obzira na to koliko ih bilo, ne trebaju zabrinjavati.

I na kraju - kočnice. One su iznimno važne za sigurnost vožnje. Ako ručicu kočnice trebate stisnuti skroz do upravljača, to je vjerojatno znak da su istrošene i da je potrebno zamijeniti pakne ili diskove.

Izdvajamo