UZ POMOĆ PRVAŠIĆA

Ludbreška učiteljica napravila prvi romski rječnik za djecu: ‘Ponavljao je dvije riječi i nisam ga razumjela‘

Priča o Prvom romskom rječniku
 Zeljko Hajdinjak/Cropix
Dječak je ponavljao "medori đinc". "Bilo me tako sram. Prvi razred, on najmanji, moli me, a ja ne znam što mu je", kaže Olja Dijanošić
Dječak je ponavljao "medori đinc". "Bilo me tako sram. Prvi razred, on najmanji, moli me, a ja ne znam što mu je", kaže Olja Dijanošić

Kad se mali prvašić, najmanji u razredu, podvukao pod nisku drvenu školsku klupu, učiteljica Olja nije znala što mu je. Neprestano je ponavljao "medori đinc". Molila ga je da izađe, nije mario. Kako bi saznala što je malenom, zašto se šćućurio pod stol, zbog čega plače i samo sve glasnije ponavlja "medori đinc" dok ju molećivo gleda široko otvorenih očiju te kako bi mu pomogla, dovela je djevojčicu iz razreda prekoputa. Pitala ga je što mu je i prevela što je odgovorio. "Boli ga zub", rekla je.

Bio je to trenutak kad je Olja Dijanošić shvatila da, želi li kvalitetno podučavati male Rome, mora naučiti barem osnove njihova jezika, ali i njima pomoći da što lakše svladaju osnove hrvatskog jezika.

Uzajamno učenje

- Bilo me tako sram. Prvi razred, on najmanji, moli...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 15:09