POSVETILA SE PRAVOJ LJUBAVI

NEKAD ODLIČNA HRVATSKA TENISAČICA, PA ŠEFICA MARKETINGA DINAMA, DANAS USPJEŠNA POSLOVNA ŽENA 'Svoj hobi i svoju ovisnost pretvorila sam u biznis!'

 Ronald Goršić / CROPIX
 

- Hmda. Jesam ovisna, ali samo malo. Stvarno malo. Uostalom, poznaješ nekog ovisnika koji će priznati da je ovisan? - smije se Sanda Mamić, nekad 83. tenisačica svijeta i bivša direktorica marketinga u Dinamu, a danas streamerica čije gamerske dogodovštine na YouTube kanalu Sansen’s World prati više od deset tisuća domaćih i inozemnih zaljubljenika u računalne igrice.

Iako je, kaže, odrasla na internetu te već u dobi od 15, 16 godina postala administrator na jednom od prvih domaćih chat foruma u Hrvatskoj, danas 32-godišnjoj informatičarki trebalo je dugo da se odluči u potpunosti, i unatoč majčinu negodovanju, posvetiti svojoj pravoj ljubavi.

- Mojoj, a vjerujem i većini ostalih mama, teško je shvatiti da se danas može, i to vrlo dobro, živjeti od igranja igrica. Zašto bih, pobogu, napustila super posao da bih sjedila pred kompjutorom i igrala igrice? Tko to uopće gleda? Međutim, polako joj postaje jasno o čemu se tu zapravo radi - objašnjava Zagrepčanka, koja je ovog tjedna kao panelistica sudjelovala na četvrtoj po redu Netokracijinoj konferenciji “Ladies of New Business” posvećenoj upravo ženama u gaming industriji kojih je iz dana u dan sve više.

Kad ćeš, ako ne sad?

Iako je uvriježeno mišljenje da su videoigrice zabava za snažniji spol, zanimljiv je podatak da čak 52 posto aktivnih igrača čine upravo žene. Ipak, istina je da se one igraju malo “drugačije” od muškaraca. Dok se frajeri uglavnom zabavljaju s računalnim igricama, koje ženama nisu toliko zanimljive, one, pak, dominiraju tržištem mobilnih igrica.

- Mnogo žena koje na računalima igraju “muške” igrice ne predstavljaju se kao žene, baš zato da netko ne bi komentirao da “igraju kao žene”. Zanimljivo je da je među našom publikom 10 do 15 posto žena, što je u ovoj branši jako mnogo - ističe Sanda Mamić, koja Sansen’s World vodi zajedno s dugogodišnjom prijateljicom i nekadašnjom kolegicom iz Dinama, Ivom Salaj.

Nakon što su 2015. otvorile Logeecs, agenciju za digitalni marketing i live evente, početkom prošle godine odlučile su se u potpunosti posvetiti vlastitom biznisu te ubrzo napustile radna mjesta u zagrebačkom nogometnom klubu u koji je Sanda došla na preporuku svojeg strica Zdravka Mamića.

- Razgovarale smo i zaključile da ako ne probamo sad, kad ćemo? Dok si mlad, možeš i trebaš eksperimentirati i to treba iskoristiti - dodaje streamerica, koja danas, kaže, radi više nego ikada, no, za razliku od ranije, ne osjeća se iscrpljeno. Na svoja dva kanala (jednom na engleskom i jednom namijenjenom domaćoj publici) Sanda i Iva streamaju pet dana u tjednu, četiri su streama na hrvatskom, četiri na engleskom i svaki od njih traje minimalno četiri sata.

Puno humora

Bivša marketingašica “u eteru” provede najmanje 40 sati tjedno. Sve te streamove nakon livea treba ponovno pregledati, izrezati najzanimljivije trenutke, montirati ih, renderirati...

- Nije baš lagano, ali tijelo mi se već u potpunosti prilagodilo na sjedenje, stopila sam se sa stolicom - šali se Sanda, koja upravo zahvaljujući humoru privlači prilično neobičnu publiku za jedan streaming kanal. Za razliku od većine ostalih, gdje dominira muška publika u dobi od 12 godina, Sandu i Ivu u najvećem postotku (nevjerojatnih 40 posto) prati publika u dobi od 25 do 34 godine, slijede oni u rasponu od 18 do 24 kojih je 30 posto, a tek se preostalih trideset posto publike čine klinci.

Kako se zarađuje?

- To je zato što je naš “program” malo drugačiji pa automatski privlačimo malo stariju publiku. Zna se dogoditi da zaustavim igricu kako bih sa svojim čitateljima chatala i razgovarala o životu, pričam glupe viceve, Iva i ja radimo humoristične obrade glazbenih hitova i slično. Jako se dobro zabavljamo, a to publika očito prepoznaje - objašnjava gamerica, dodajući kako su vani streaming kanali jako lukrativan biznis, no kod nas je ta priča još u začecima. Iako se njihov biznis kreće u planiranom smjeru, trenutačna zarada nije dovoljna da bi i ona i Iva mogle živjeti isključivo od Sansen’s Worlda, tako da za sada još uvijek žive od ušteđevine.

Zarađivati putem streaminga moguće je na nekoliko načina, govori Sanda. Prva su opcija reklame koje se vrte tijekom live streama, za njih se brine sam YouTube, a ti kao vlasnik kanala zatim dobivaš postotak od prodaje. Postoji i mogućnost klasičnog product placementa, primjerice, netko ti plati da nosiš njihove slušalice i na taj ih način reklamiraš. Tu su i platforme za podupiranje slobodnih umjetnika, kao što je Patreon, na kojem korisnici anonimnim donacijama podržavaju rad, u ovom slučaju, gamera. Međutim, najbolji izvor prihoda su direktne donacije tijekom trajanja livea.

- Primjerice, netko ti kaže da će uplatiti 50 dolara ako pobijediš u idućoj rundi. To obično rade stranci, domaći rijetko, jer pedeset dolara nije ista stvar u Hrvatskoj i vani – govori Sanda Mamić.

- Posao je ovo koji nije moguće raditi ako u to zaista nisi zaljubljen i, naravno, ako nemaš jako dobru stolicu - šali se Sandra.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 02:06