RADITI U JADROLINIJI

‘Ustajanje u 4.30, radni dan traje do 23 sata, radimo 30 dana u komadu, spavamo na brodu... A pogledajte naše plaće!‘

Trajekt Jadran

 Bozidar Vukicevic/Cropix
Pritisci na pomorce su veliki, brodovi stari i neispravni, a tragedija na trajektu Lastovo kolektivna je trauma
Pritisci na pomorce su veliki, brodovi stari i neispravni, a tragedija na trajektu Lastovo kolektivna je trauma

"Na brodu Zadar, na liniji Split - Starigrad, radi se po 18 sati, svaki dan, a posada ima smjenu tek nakon 30 dana neprekidnog rada. Znači, kormilari ustaju u 4.30 i rade do navečer, do nepuna 23 sata, ako nema nekih kašnjenja, kojih zna biti u sezoni. Tko to može izdržati i ostati koncentriran? Tko? Sve je to izvan zakona koji kaže da pomorac mora imati 10 sati odmora dnevno, podijeljenog u najviše dva dijela, od kojih jedan mora trajati najmanje 6 sati, znači 6 plus 4 sata. Ako je tako svaki dan u tjedan dana, za svaki dan zakonski morate imati još jedan sat odmora, znači 11 sati dnevno. To nitko ne poštuje, ljude se dovodi u situaciju da u brodski dnevnik potpisuju sate odmora koje nisu imali. Pristaju na to jer znaju da će, ako odbiju, imati problema na poslu".

Ovo je isk...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 23:25