SIJA KAO SUNCE

Druga Zemlja? Astronomi otkrili tisuću svjetlosnih godina udaljen planetarni sustav sličan našem!

AP

Planetarni sustav gotovo jednak našem otkriven je na udaljenosti od tisuću svjetlosnih godina od Zemlje.

Grupa planeta poravnata je na sličan način kao u našem sustavu, a njihovi ekvatori usklađeni su sa zvjezdinim.

Dr. Roberto Sanchis-Ojeda i njegovi kolege analizirali su snimke NASAinog teleskopa i pronašli gotovo preslikanu sliku zvijezde nalik Suncu nazvane Kepler-30.

Samo se tri planeta u tom vanzemaljskom sunčevom sustavu mogu usporediti s osam naših, no to je prvi put da su planeti poravnati na isti način kao u našem sustavu.

- Osim toga i ekvatori tih triju planeta međusobno su u ravnini, odstupaju u samo nekoliko stupnjeva - rekao je Sanchis-Ojeda s Instituta za tehnologiju u Massachusettsu.

Zvijezda Kepler-30 je magnetski aktivna i prekrivena pjegama - područjima koja su tamnija i hladnija od ostale zvjezdane površine, a svojom masom i sjajem slična je Suncu.

- Pronalazak ovog sustava je čista sreća. No povijest pokazuje kako je danas nešto jedinstvena pojava, a već sutra nešto potpuno uobičajeno - rekao je profesor Drake Demin sa sveučilišta Maryland.

Trenutačno NASA razvija satelit Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), kako bi istražila cijeli nebeski svod u potrazi za planetima obližnje zvijezde.

28. travanj 2024 18:25