PRIRODNI FENOMEN

Evolucija na djelu: Otkriveni prvi primjerci HIBRIDNE vrste MORSKOG PSA!

AFP

SYDNEY- Australski su znanstvenici u utorak objavili kako su otkrili prvi hibridnu vrstu morskih pasa , nikada ranije viđenu. Ovaj prirodni fenomen to jest miješanje vrsta, smatraju znanstvenici, omogućit će morskim psima lakše preživljavanje u toplijim oceanima, piše AFP.

Voditeljica istraživanja Jess Morgan objasnila je kako je parenje običnih crnorepih morskih pasa s australskima otkriće bez presedana koje će utjecati na cijelu populaciju morskih pasa u svjetskim oceanima.

- Vrlo je iznenađujuće jer nitko do sada nije vidio hibridnog morskog psa. Ovo je očit dokaz evolucije na djelu - izjavila je Morgan sa Sveučilišta Queensland.

Otkriće se dogodilo dok su na istoku Australije znanstvenici katalogizirali morske pse. Genetskim testiranjem otkriveno je da pripadaju jednoj vrsti, a izgledaju kao druga. Ukupno je otkriveno čak 57 primjeraka nove vrste.

Australski crnorepi morski pas nešto je manji od srodnog običnog i živi u tropskim vodama dok su novu hibridnu vrstu našli 2000 kilometara dalje, u hladnijim vodama. To znači da se prilagodio novom okolišu kako bi opstao u hladnijem moru.

- Miješanje vrsta omogućilo je morskim psima da povećaju okrug djelovanja, sada se iz tropskih voda mogu spustiti sve do umjerenih - zaključuje Morgan.

02. svibanj 2024 06:55