PODLOŽNI SMO SVAKI DAN

Kako oglasi MANIPULIRAJU ponašanjem: Mogu li nas subliminalne poruke doista natjerati na potrošnju?

Subliminalne poruke mogu na nas utjecati samo ako smo otvoreni prema nagovaranju
Subliminalne poruke mogu na nas utjecati samo ako smo otvoreni prema nagovaranju

ZAGREB - Malo ljudi zna što su to subliminalne poruke. Još ih manje zna da smo gotovo svakodnevno negdje putem medija izloženi takvim porukama. Subliminalna poruka je ona koju percipiramo podsvjesno, a tim putem mogu se primati i sugestije.

Scientific American prisjetio se poznatog eksperimenta Jamesa M. Vicaryja, nezavisnog istraživača tržišta. On je 1957. godine u jednom kinu tijekom šest tjedana za vrijeme trajanja filma ubacivao svakih pet sekundi poruke "Jedi kokice" i "Pij Coca - Colu", u trajanju od tri milisekunde. Taj kratki interval bio je dovoljan za gledatelje da podsvjesno upiju poruku i djeluju u skladu s njom. Tako je Vicary spoznao kako je prodaja pića u tom kinu porasla za 18, a kokica za 58 posto.

Znanstvenci danas na subliminalne poruke gledaju kao na mit. ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 03:29