ZABILJEŽILI ZNANSTVENICI

NAJJAČA EKSPLOZIJA U SVEMIRU NAKON VELIKOG PRASKA! Oko 390 milijuna svjetlonosnih godina od Zemlje supermasivna crna rupa ostavila udubinu u galaksiji

AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 28.02.2020. u 12:21

Supernova remnant. X-ray space telescope image of the centre of the 3C58 supernova remnant. This region contains a rapidly spinning neutron star (pulsar) surrounded by a thick ring, or torus, of X-ray emission. The pulsar has also produced jets of X-rays that are blasting away from it to the left and right. These jets are responsible for creating the elaborate web of loops and swirls shown here. Imaged by the Chandra X-ray Observatory in low (red), medium (green) and high (blue) energy X-rays., Image: 222842414, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Science Photo Library / Sciencephoto / Profimedia
Ilustracija / Science Photo Library / Sciencephoto / Profimedia

Znanstvenici su zabilježili naznake dosad najjače eksplozije u svemiru, pet puta snažnije od bilo koje ranije uočene, piše BBC.

Vjeruju da je golemo oslobađanje energije nastalo iz supermasivne crne rupe, od Zemlje udaljene oko 390 milijuna svjetlosnih godina te da je ova pojava za sobom ostavila divovsku udubinu u galaksiji Ophiuchus.

Astronomi već dugo proučavaju ovaj golemi skup galaksija jer su zamijetili da ima neuobičajeno zakrivljen rub. Vjeruju da je razlog tome golema skupina tisuća odvojenih galaksija među kojima konfluiraju vrući plinovi i tamna materija.

Sad smatraju da bi razlog tome mogla biti golema šupljina unutar plinova koji se nalaze u tom galaktičkom skupu, a nastala je kao posljedica emisija iz središnje crne rupe.

Isprva su sumnjali u ovakvo objašnjenje jer je udubina vrlo velika. Naime, u nju bi se moglo smjestiti 15 Mliječnih staza (naših galaksija) zaredom.

No njihovu su teoriju potvrdili podaci pribavljeni teleskopima Murchison Widefield Array (MWA) u Australiji i Giant Metrewave Radio Telescope (GMRT) u Indiji.

- Na neki način, ta je eksplozija slična načinu na koji je erupcija vulkana Mount St. Helens godine 1980. otrgnula vrh planine - rekla je Simona Giacintucci iz Pomorskog istraživačkog laboratorija u Washingtonu i glavna autorica studije.

Rezultati istraživanja pod nazivom "Discovery of a Giant Radio Fossil in the Ophiuchus Galaxy Cluster" objavljeni su u znanstvenom časopisu The Astrophysical Journal.

Izdvajamo