NEREALNO OČEKIVANJE

Najnovije otkriće fizičara: Putovanje kroz vrijeme možda ipak nije moguće

Physical Review Letters objavljuje ovo istraživanje Shenwanga Dua i kolega sa Sveučilišta Hong Kong

HONG KONG, ZAGREB - Brzina svjetlosti - tristo tisuća kilometara u sekundi, odnosno malo više od milijardu kilometara na sat - ostaje maksimum koji u bilo kojim uvjetima mogu postići fotoni, pokazalo je novo istraživanje kineskih znanstvenika.

Navedena brzina je gotovo nezamisliva munjevitost u našoj svakodnevici, ali i prilična sporost za prelaženje svemirskih prostranstava, za koja su primjerice i parseci (oko 3,3 svjetlosne godine) razmjerno malena veličina.

Stoga ovo otkriće Shenwanga Dua i suradnika s hongkonškog sveučilišta, objavljeno u Physical Review Letters , čini malo vjerojatnim da će čovjek tijekom života otići u daleke krajeve naše, a pogotovo ne drugih galaksija, a osobito da će se još otamo stići i vratiti.

Štoviše, to znači da ni u budućnosti vjerojatno neće biti moguće putovati kroz vrijeme, jer sve dok je brzina (v) letjelica naših potomaka manja od brzine svjetlosti (c), njima će kao i nama vrijeme teći “normalnom brzinom” iz prošlosti u budućnost, a tek bi kretanje brzinom svjetlosti moglo “zaustaviti” ili bar jako usporiti protok vremena, dok bi nadmašivanje te brzine značilo i vraćanje u prošlost i “skakanje” u različite ere.

Ako ni fotoni ni u “najboljim” uvjetima u laboratoriju ne mogu to postići, nerealno je to očekivati od glomaznih i složenih ljudskih organizama i naših još neizumljenih strojeva.

Krhka nada koja ostaje futurističkim zanesenjacima su “crvotočine”, pretpostavljene prečice kroz teoretski zamišljena zakrivljenja prostor-vremena, kroz koja bi naši prapraunuci mogli juriti po svemiru pa i uz popratne “vremenske skokove”.

24. travanj 2024 00:52