Uz Mercedes i BMW, Audi čini svemoćno njemačko trojstvo kojemu malo koji imućniji kupac može odoljeti. Sva tri proizvođača ističu se podjednakim prestižem i luksuzom, no, za razliku od stuttgartske i munchenske marke, ona ingolstadtska isti učinak postiže na mnogo diskretniji i uglađeniji način te uz manje nametanja. Pravi primjer Audijeva diskretnog prestiža predstavlja nedavno redizajnirani model A4 koji smo testirali u poželjnom S-Line izdanju.
Vanjski izgled
Usprkos prilično značajnom redizajnu, A4 je ostao trenutno prepoznatljiv. Najveću novost predstavlja Audijeva već dobro poznata jednodijelna, odnosno "single frame" maska koja predstavlja aktualno dizajnersko usmjerenje. S-Line model dodatno se ističe izraženijim prednjim i stražnjim spojlerima, kao i istaknutijim pragovima, upadljivijom maskom i sniženim ovjesom. Neovisno o dinamičnim dodacima, A4 i u S-Line izdanju uspijeva izgledati diskretno.
Unutrašnjost
Audi A4 oduvijek je bio i ostao mjerilo u klasi po pitanju kvalitete i završne obrade materijala koji impresioniraju i nakon pet godina prisustva na tržištu. Sve površine i materijali ugodni su na dodir te ostavljaju dojam visoke kakvoće, a besprijekorna je i cjelokupna ergonomija. Spomenuti S-Line paket opreme u interijeru donosi brojne dodatke namijenjene povećanju užitka u vožnji. U prvom se redu ističu profilirana sportska sjedala u optimalnoj kombinaciji kože i tkanine, kompaktni trokraki upravljač, aluminijski umetci, itd.
Iako kvalitetom oduševljava, Audi A4 ponudom prostora pomalo razočarava s obzirom na to da stražnja sjedala nude dovoljno mjesta tek za putnike prosječnog rasta. Barem volumen prtljažnika iznosi impresivnih 460 litara, odnosno 720 l sa spuštenim sjedalima.
Motor i mjenjač
Obnovljeni A4 dostupan je s ukupno devet različitih motora, no testirani dvolitreni TDI upravo smatramo najboljim izborom. Četverocilindraš s "pumpa-brizgaljka" tehnologijom ubrizgavanja razvija 140 KS pri 4000 o/min, dok je impresivnih 320 Nm raspoloživo već od 1750 o/min. Motor ima snage za sve zamislive situacije i pretjecanja, oduševljavajući elastičnošću i međuubrzanjima. Međutim, TDI karakterizira i nešto izraženija buka, kao i grublji rad u odnosu na motore sa sofisticiranijim "common-rail" ubrizgavanjem. Usprkos izvrsnim performansama, dvolitreni TDI i dalje omogućuje skromnu kombiniranu prosječnu potrošnju od svega 5,7 litara na 100 km.
Serijski šestobrzinski ručni mjenjač odlikuju nešto duži, ali solidno precizni i brzi hodovi.
Vozne osobine
Izvedba sa S-Line paketom serijski dolazi sa sportskim podvozjem koje, iako nije pretvrdo, dosta utječe na cjelokupan komfor vožnje. Naime, raznolika oštećenja, u prvom redu na gradskim prometnicama, dosta se izraženo prenose na putnike, dok, suprotno uvriježenom mišljenju, sportsko podvozje kod A4 nužno ne poboljšava vozne osobine. Premda je naginjanje karoserije osjetno suzdržanije u odnosu prema standardnom ovjesu, užitak u vožnji tek je neznatno veći. Navodnim sportskim voznim osobinama ne pomaže ni servoupravljač koji uz solidnu preciznost jednostavno ne nudi dovoljno povratnih informacija. Stoga, radije izbjegnite S-Line paket ako očekujete osjetno veći užitak u vožnji.
Zaključak
Redizajnirani A4 u izvedbi s testiranim dvolitrenim TDI motorom stoji 32.833 eura, što je već u startu prilično visoka cijena. Ipak, kada se uzme u obzir da slično motorizirani i opremljeni konkurentni modeli stoje nekoliko tisuća eura više, A4 zapravo je relativno "prihvatljiv" automobil. S druge strane, testirana izvedba s brojnom dodatnom opremom i S-Line paketom stoji čak 14.500 eura više, što je naprosto pretjerano visoka cijena. Audi A4 i dalje predstavlja najbolji izbor ako tražite prestižnu i luksuznu, a istodobno nenametljivu limuzinu. Komforan interijer uvijek će vas iznova impresionirati kvalitetom i izdržljivošću koji nadoknađuju manjkavu ponudu prostora. Izvedba S-Line svakako impresivno izgleda, no ako više cijenite komfor nego vozne osobine, savjetujemo da radije uštedite novac.
Audi A4 2.0 TDI
Motor dizel. 4 cil
Obujam (ccm) 1996
Snaga (KS) 140
Moment (Nm) 320
N aj. brzina (km/h) 212
Potrošnja (l/100 km) 4.5/5.7/7.8
Ubrzanje 0-100 (sek) 9.7
Prtljažnik (l) 460/720
Cijena (euro) 32.833
Marko Santini
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....