Automobili s automatskim mjenjačem u Sjedinjenim Američkim Državama sasvim su uobičajena stvar, dok se za europski kontinent tako nešto ne bi moglo reći. Naravno, ni Hrvatska ni njezino tržište nisu izuzetak, pa čak možemo ustvrditi da je broj automobila s ručnim mjenjačem kod nas još uvijek u velikoj većini, u odnosu na one s automatikom.
Čini se da u Lijepoj našoj automatski mjenjač još uvijek pripada u domenu egzotike, barem kada su u pitanju manja osobna vozila. Analizirajući broj prodanih osobnih vozila u protekloj godini, vrlo se lako može doći do podatka kako su automatski mjenjači u manjim i jeftinijim automobilima prava rijetkost.
Bez obzira na to što danas imamo više od 800 kilometara autocesta i što veći dio vremena provedemo u automobilu vozeći gradskim prometnicama, bilo bi normalno da broj automatskih mjenjača u našim automobilima bude zastupljeniji. Naime, automatski mjenjač omogućava lagodniju i bezbrižniju vožnju.
Dovoljno je uzeti podatke o prodaji Forda ili Mazde na našem tržištu, pa da dobijemo minoran podatak o broju prodanih automobila s automatskim mjenjačem. Primjerice, Ford je lani prodao oko 3800 automobila, od čega ih je tek deset bilo s automatskim mjenjačem.
To su bile uglavnom individualne narudžbe, za strance ili osobe s posebnim potrebama. Slično je i s Mazdom koja je lani, od 2270 primjeraka, prodala tek 19 automatika. U slučaju Mazde, prodaja vozila s takvim mjenjačem jedva da se približila postotku od jedan posto, a kod Forda je još niža.
Nešto bolji rezultat u tom je segmentu ostvario Peugeot, na čijih 6273 prodanih vozila, otpada tek 226 automobila s automatskim mjenjačem, što predstavlja 3.6 posto od ukupne prodaje.
Za razliku od Peugeota, Renault ima daleko manji broj prodanih auta s automatskim mjenjačem. Naime, na 10.667 prodanih vozila, tek su 64 s automatskim mjenjačem. Doista zanemarivo, ni 0,6 posto od ukupne prodaje.
Kada su u pitanju etablirane marke, poput Mercedesa, BMW-a, Audija, Porschea ili Jaguara, postoci automobila s automatskim mjenjačem daleko su veći, ali su zato ukupne količine znatno manje.
Kod Porschea je rezultat približno isti. Naime, svi Porscheovi terenci Cayenne, njih 22, prodano je s automatskim tiptronic mjenjačem, a sportski automobili, poput Carrere 911, Boxstera i Caymana (21 primjerak) gotovo svi su bili s ručnim mjenjačem (samo tri automatika). Slično je i s Jaguarom, gdje je odnos manualnih mjenjača prema automatskim, 52 naspram 48 posto.
Zaključak je da mali automobili imaju zanemariv postotak automatskih mjenjača, a vrijedna i snažna vozila u velikom broju slučajeva imaju automatsku getribu. Možda jedno od objašnjena o slaboj zastupljenosti automatike kod malih automobila leži i u činjenici da automatska getriba poskupljuje jeftini auto, barem za tisuću eura, a kvalitetom mjenjačke kutije ipak još uvijek kaskaju za etabliranim markama.
BMW je lani imao gotovo četvrtinu prodanih vozila s automatskim mjenjačem (točnije 23 posto). Najprodavanija vozila s automatskim mjenjačem bila su serije 7 i X5. Sva vozila iz serije 7 imaju automatski mjenjač, dok je čak 95 posto BMW X5 bilo s istim mjenjačem. U suštini pravilo je da vozila sa snažnijim motorima imaju automatske getribe, isto kao i luksuznija vozila. Informacije radi 20 posto vozila iz serije X3 nema automatski mjenjač, a iz obične serije 3 tek nešto manje od 20 posto ima automatsku getribu.
Citroen je kod luksuznijih i vrijednih automobila zabilježio bolju prodaju automatskih mjenjača. Tako je od 467 prodanih limuzina C5 bilo 206 s automatikom ili čak 45 posto. I svi primjerci luksuzne limuzine C6, doduše tek njih 21, prodani su s automatskim mjenjačem. Od 1976 prodanih Citroena C3 tek ih je 9 bilo s automatskim mjenjačem, kao i dva modela C4. Dakle, u odnosu na 5420 prodanih osobnih vozila njih 238 s automatikom predstavljaju 4,39 posto.
MARKA RUČNI AUTOMATSKI
1. Nissan 90% 10%
2. Hyundai 93% 7%
3. Citroen 95,4% 4,6%
4. Peugeot 96,5% 3,5%
5. Mazda 99% 1%
MARKA RUČNI AUTOMATSKI
1. Porsche 42% 58%
2. Jaguar 52% 48%
3. Audi 62% 38%
4. BMW 77% 23%
5. Mercedes nema podataka
Zdravko Juričko
Čini se da u Lijepoj našoj automatski mjenjač još uvijek pripada u domenu egzotike, barem kada su u pitanju manja osobna vozila. Analizirajući broj prodanih osobnih vozila u protekloj godini, vrlo se lako može doći do podatka kako su automatski mjenjači u manjim i jeftinijim automobilima prava rijetkost.
Bez obzira na to što danas imamo više od 800 kilometara autocesta i što veći dio vremena provedemo u automobilu vozeći gradskim prometnicama, bilo bi normalno da broj automatskih mjenjača u našim automobilima bude zastupljeniji. Naime, automatski mjenjač omogućava lagodniju i bezbrižniju vožnju.
Dovoljno je uzeti podatke o prodaji Forda ili Mazde na našem tržištu, pa da dobijemo minoran podatak o broju prodanih automobila s automatskim mjenjačem. Primjerice, Ford je lani prodao oko 3800 automobila, od čega ih je tek deset bilo s automatskim mjenjačem.
|
|
Nešto bolji rezultat u tom je segmentu ostvario Peugeot, na čijih 6273 prodanih vozila, otpada tek 226 automobila s automatskim mjenjačem, što predstavlja 3.6 posto od ukupne prodaje.
Za razliku od Peugeota, Renault ima daleko manji broj prodanih auta s automatskim mjenjačem. Naime, na 10.667 prodanih vozila, tek su 64 s automatskim mjenjačem. Doista zanemarivo, ni 0,6 posto od ukupne prodaje.
Kada su u pitanju etablirane marke, poput Mercedesa, BMW-a, Audija, Porschea ili Jaguara, postoci automobila s automatskim mjenjačem daleko su veći, ali su zato ukupne količine znatno manje.
Kod Porschea je rezultat približno isti. Naime, svi Porscheovi terenci Cayenne, njih 22, prodano je s automatskim tiptronic mjenjačem, a sportski automobili, poput Carrere 911, Boxstera i Caymana (21 primjerak) gotovo svi su bili s ručnim mjenjačem (samo tri automatika). Slično je i s Jaguarom, gdje je odnos manualnih mjenjača prema automatskim, 52 naspram 48 posto.
Zaključak je da mali automobili imaju zanemariv postotak automatskih mjenjača, a vrijedna i snažna vozila u velikom broju slučajeva imaju automatsku getribu. Možda jedno od objašnjena o slaboj zastupljenosti automatike kod malih automobila leži i u činjenici da automatska getriba poskupljuje jeftini auto, barem za tisuću eura, a kvalitetom mjenjačke kutije ipak još uvijek kaskaju za etabliranim markama.
|
|
BMW je lani imao gotovo četvrtinu prodanih vozila s automatskim mjenjačem (točnije 23 posto). Najprodavanija vozila s automatskim mjenjačem bila su serije 7 i X5. Sva vozila iz serije 7 imaju automatski mjenjač, dok je čak 95 posto BMW X5 bilo s istim mjenjačem. U suštini pravilo je da vozila sa snažnijim motorima imaju automatske getribe, isto kao i luksuznija vozila. Informacije radi 20 posto vozila iz serije X3 nema automatski mjenjač, a iz obične serije 3 tek nešto manje od 20 posto ima automatsku getribu.
|
Četvrtina s automatskim mjenjačem
|
Citroen je kod luksuznijih i vrijednih automobila zabilježio bolju prodaju automatskih mjenjača. Tako je od 467 prodanih limuzina C5 bilo 206 s automatikom ili čak 45 posto. I svi primjerci luksuzne limuzine C6, doduše tek njih 21, prodani su s automatskim mjenjačem. Od 1976 prodanih Citroena C3 tek ih je 9 bilo s automatskim mjenjačem, kao i dva modela C4. Dakle, u odnosu na 5420 prodanih osobnih vozila njih 238 s automatikom predstavljaju 4,39 posto.
|
Citroenovih 4,39 posto
|
MARKA RUČNI AUTOMATSKI
1. Nissan 90% 10%
2. Hyundai 93% 7%
3. Citroen 95,4% 4,6%
4. Peugeot 96,5% 3,5%
5. Mazda 99% 1%
|
Omjer mjenjača kod dostupnih automobila
|
MARKA RUČNI AUTOMATSKI
1. Porsche 42% 58%
2. Jaguar 52% 48%
3. Audi 62% 38%
4. BMW 77% 23%
5. Mercedes nema podataka
|
Omjer mjenjača kod luksuznih automobila
|
Zdravko Juričko
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....