ZAGREB - Preuzimanjem Auruma te prošlogodišnjom akvizicijom Cosmopolitan life osiguranja grupa Kvarner Wiener Städtische ojačala je svoju poziciju na hrvatskom osiguravateljnom tržištu i svrstala se na peto mjesto s udjelom od oko 5,6 posto. Grupa trenutačno na hrvatskom tržištu zapošljava 630 djelatnika i posluje kroz 144 poslovnice.
Odluku o pripajanju, koje je obavljeno krajem prošle godine, službeno je potvrdila skupština dioničara krajem prošlog tjedna. Tvrtka će i nadalje djelovati pod nazivom Kvarner Wiener Städtische osiguranje, a sjedište će joj ostati u Rijeci. Većinski udio u vlasničkoj strukturi (98,2%) drži Wiener Städtische Allgemeine Versicherung AG iz Beča, a 1,79 posto udjela pripada hrvatskim gospodarskim subjektima.
Veliki skok
Izdavanjem 34.979 dionica nominalne vrijednosti 630 kuna temeljni kapital Kvarner Wiener Städtische osiguranja planira se povećati sa 22 milijuna kuna na 120,1 milijun kuna, čime društvo zauzima prema visini temeljnog kapitala drugo mjesto na hrvatskom tržištu. Osiguranje je do kraja studenog ostvarilo premiju 256 milijuna kuna i rast od 38 posto. Pri tome najveći rast bilježe životna osiguranja sa 49 posto, dok su neživotna porasla za 30 posto. Za cijelu 2005. godinu predviđa se ukupna zaračunata bruto premija od 285 milijuna kuna i godišnji rast od 35 posto.
Rast premija
- Do kraja 2006. godine KWSO se planira svrstati među pet vodećih osiguravajućih kuća na tržištu s premijom od oko 450 milijuna kuna. Ulažemo velike napore u razvoj prodajne infrastrukture, kao i u podizanje kvalitete usluge sadašnjim i budućim klijentima. To potvrđuje i posljednje istraživanje GfK centra za tržišne analize - istaknuo je Mladen Blažević, predsjednik Uprave Kvarner Wiener Städtische osiguranja.
Uprava KWSO-a ostala je ista, a predsjednik je i dalje Mladen Blažević, zamjenik Igor Jelić, a član uprave Zorislav Staček. Cosmopolitan life, koji je preuzet u prvom polugodištu 2005. godine, i dalje će nastaviti poslovati pod svojim imenom. Cosmopolitan je krajem studenog imao bruto premiju od 36,6 milijuna kuna, a do kraja godine planira rast na 41,2 milijuna kuna.
Najpoznatiji i dalje Croatia i Euroherc
Prema posljednjem istraživanju IMDS (Insurance Market Data Service) o osiguravateljnom tržištu u Hrvatskoj koje je objavio GfK Hrvatska, najpoznatija hrvatska osiguravateljna kuća i dalje je Croatia osiguranje, a nakon nje slijede Euroherc, Allianz i Jadransko osiguranje. Indeks poznavanja imena za CO iznosi 91. Na drugome mjestu nalazi se Euroherc osiguranje s indeksom od 64, a slijede ga Allianz (49) te Jadransko osiguranje (45).
Udio kućanstava koja ne posluju ni s jednim osiguravateljem još je stabilan i iznosi nešto više od trećine. Svako drugo kućanstvo posluje s jednim osiguravajućim društvom, a samo oko 14 posto s dva ili više osiguravatelja. Više od 60 posto kućanstava u Hrvatskoj ima sklopljenu policu osiguranja imovine, a najčešće je riječ o osiguranju automobila. Još uvijek najveći broj klijenata ima Croatia osiguranje (30% ispitanika). Ipak, spajanje društava dovelo je do visokog udjela Agrama.
U osiguranjima automobila vodeću ulogu imaju Croatia osiguranje, Euroherc i Jadransko osiguranje. Najviše su zadovoljni klijenti Kvarner Wiener Staedtische i Zagreb osiguranja. Za osobna osiguranja najviše se preferiraju Allianz, Croatia i Merkur, a za osiguranja imovine Euroherc.
Jadranka Šević
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....