Bravo slavi 50 godina

U prošlu subotu, prije točno pola stoljeća, 26. kolovoza 1956. godine, na njemačkim se kioscima pojavio prvi broj lista za mlade, "Bravo".



Izdanje s nasmijanim licem svježe udane Marylin Monroe na naslovnici prvog broja, svojim će posterima, pričama o poznatim pjevačima i grupama, modnim i stilskim uputama, te savjetima o ljubavi i seksu, obilježiti generacije tinejdžerske pop kulture.



Od Elvisa Presleyja i Beatlesa, do Britney Spears i Tokio Hotela, Bravo je tinejdžerima nudio najnovije vijesti o njihovim ljubimcima, a izuzetno popularni bili su i posteri koje je Bravo tiskao na duplerici. Od prvoga, objavljenog 1959. godine, koji je prikazivao skromno odjevenu Brigitte Bardot, u sljedećih pet desetljeća poster iz Brava bio je sastavni rekvizit svake tinejdžerske sobe, ne samo u Njemačkoj.

Trudnoća od petinga?



Bravo je osnovan kao filmski magazin za odrasle, ali je ubrzo postalo jasno da su mladi neotkrivena široka publika, te se od 1957. godine obraća isključivo toj skupini. S rastom enromne popularnosti, koja je tada pratila novu glazbu, ponajviše Elvisa Presleyja, Bravo se počeo koncentirati na muzičke novosti. Uskoro je sponzorirao turneju Beatlesa po Njemačkoj, kasnije je pisao o Abbi, pa Take Thatu ili The Backstreet Boysima, a trendove prati i dalje.



- Njemačka je bila drugačija kad je izašao prvi Bravo. Poslijeratna Njemačka bila je prožeta konzervativnim stavom - Tom Junkersdorf, glavni urednik, objašnjava zašto je list tada značio pravu malu revoluciju. U tužno konzervativnom okružju njemačkih pedesetih, upravo je Bravo utažio žeđ mladih za zabavom, glamourom i bijelim svijetom.



U jeku seksualne revolucije, 1962. godine  probio je led uvođenjem kolumne dr. Sommer. Ljubavni i seksualni savjeti za adolsecente, poput: "Može li se zatrudnjeti od petinga?", svakog su tjedna u preko 400 pisama poplavljivali redakciju, a jedan je broj 1972. godine, zbog tema o samozadovoljavanju, čak zabranjen. Zabranjen, kao i ostale zapadne publikacije, i na komunističkom istoku, Bravo je godinama ondje bio "vruća" švercana roba.



S ujedinjenjem Njemačke, naklada časopisa  narasla je na nevjerojatnih 1,7 milijuna primjeraka, no petnaest godina kasnije Bravo se teško bori s jakom konkurencijom brojnih specijaliziranih časopisa za mlade, interneta, pa čak i mobilnih telefona.

Braća i sestre Brava



Naklada sada iznosi 600.000 prodanih primjeraka tjedno. Kako bi se borio s konkurencijom, Bravo danas izdaje i specijalizirane časopise Bravo Girl, Bravo Sport i Bravo Screen Fun, a ima i izdanja u istočnoj Europi i interaktivnu internet stranicu. - Bravo je odraz popularne kulture i mladenačke kulture - objašnjava Antje Pfeffer iz berlinskog Arhiva mladenačke kulture, koji je objavio knjigu o pola stoljeća Brava.





Prvi broj obilježilo je nasmijano lice tek udane Marilyn Monroe, a nakon toga se Bravo prebacio na pop glazbu i stvarao idole
Prvi broj 1956.



smiješili su se na vrhuncu slave  80-ih s naslovnica Brava gotovo svakog tjedna













 
 CULTURE CLUB I LIMAHL











Pomalo 'ljigavi' soft metalci bili su pravi hit među djevojkama 80-ih, a Bravo je (pre)često objavljivao njihove postere
WHITE SNAKE



Iva Krtalić Muiesan
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 15:45