Dnevni tisak redovito čita 63% građana

ZAGREB - Podatak po kojemu dnevne novine svakodnevno čita 72 posto građana Hrvatske između 15 i 19 godina, svrstava nas u toj dobnoj skupini u jednu od najviših stopa čitanosti u Europi. Jedan je to od rezultata velikog istraživanja MediaPuls koje je agencija Puls provela za prvo tromjesečje ove godine.



Rezultati istraživanja danas će biti i detaljnije prezentirani stručnoj javnosti koja se okupila na Festivalu oglašavanja u Opatiji. Direktorica poslovnih istraživanja EPH Nataša Arapović i direktorica generičkog marketinga Styiria Internationala Ozana Jurković govorit će o hrvatskom fenomenu - “boomu” dnevnog tiska.



Pojavljivanje novih naslova (Metro express, 24 sata) nisu dovela do kanibalizacije s postojećim etabliranim novinama, nego su generirala nove čitatelje i time pridonijela razvoju tržišta dnevnih novina, kaže Nataša Arapović. Prema tom istraživanju, dnevne novine svaki dan čita više od 2,330.000 čitatelja, odnosno 63 posto građana Hrvatske. Ovaj podatak dodatno potvrđuju i podaci Hrvatske gospodarske komore za 2007., prema kojima se svaki dan u rukama hrvatskih čitatelja nađe 800.000 primjeraka dnevnih novina.



Dodatno, prema istraživanju MediaPuls 59 posto, odnosno 2,150.000 čitatelja redovito čita magazine. Hrvatska je po rastu broja čitatelja posljednjih godina specifikum u odnosu na Europu, gdje broj čitatelja uglavnom stagnira ili čak u minimalnim postocima opada. Tako je prema istraživanju MediaPuls samo tijekom 2006. došlo do skoka u čitanosti dnevnih novina za čak 17 posto.  



Tiskani mediji uspješno se prilagođavaju novim tržišnim i sociološkim trendovima, a podaci o visokoj čitanosti među mladom populacijom govore i o uspješnom odgovoru tiska na internet.



Zajednička kampanja


S ciljem promocije snage, utjecaja i relevantnosti tiska čak 15 izdavača - Adria Media, Business.hr, EPH, Glas Istre, Glas Slavonije, Lider Press, NCL grupa, Novi list, Večernji list, 24 sata, Poslovni dnevnik, Metropola, TV tjedan, Zadarski list, Vjesnik - pokrenuli su zajedničku promotivnu kampanju na stranicama 17 novina i 39 magazina u Hrvatskoj čiju čitalačku publiku čini više od 90 posto stanovnika.   JL


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 09:46