Fiat Grande Punto: Najjači benzinac razumna opcija

Nakon što je posljednjih nekoliko godina proživljavao teško i turbulentno razdoblje, automobilski gigant Fiat napokon je ušao u mirne vode. Ponos talijanske industrije modelom Grande Punto za dlaku je izbjegao već najavljeni bankrot. Poslije brojnih neuspješnih pokušaja u raznim klasama, Fiatovi su čelnici napokon shvatili da rješenje mogu pronaći jedino tamo gdje su oduvijek bili dobri: u proizvodnji malih automobila.

Grande Punto je u pogledu dizajna  nadmašio sva očekivanja. Dopadljiv, dinamičan i na prvi pogled simpatičan, Punto je postao automobil koji priziva uspješne dane talijanskoga proizvođača kada su njihovi modeli svojim izgledom osvajali srca kupaca. Čak ni znatno povećane dimenzije, koje koketiraju s kompaktnom klasom, ne narušavaju dojam koji ostavlja vanjština.



Ipak, da ne bude sve idealno, pobrinuli su se dizajneri rješenjima u interijeru, koja ne izazivaju toliko emocija kao vanjski izgled. Ovdje se igralo na sigurnu kartu. Iako unutrašnjost zasigurno nikoga neće ostaviti bez daha, nema ni previše mjesta razočaranju. Najviše je pozornosti posvećeno ergonomiji, prostranosti i kvaliteti.



Kad je riječ o ponudi prostora, Grande Punto, zahvaljujući povećanim vanjskim dimenzijama, nudi dovoljno mjesta za sve putnike i njihovu prtljagu. Ergonomija također zaslužuje pohvale, a to vrijedi i za kvalitetu ugrađenih materijala. Dojam narušava samo prosječna završna obrada koja, iako znatno bolja u odnosu na stari model, nije na razini najboljih u klasi.

Isto vrijedi i za količinu ugrađene serijske opreme, Dynamic paket spada među siromašnije, no bez obzira na to, suviše je skroman. Uz malu doplatu situacija se popravlja. Bogatiji paketi uz to dolaze i s manje agresivnim kombinacijama boja. Mladima će se takvo šarenilo vjerojatno svidjeti, no ozbiljniji kupci ipak preferiraju smirenije boje.



Potpuno nova platforma, osim povećanog međuosovinskog razmaka, nudi i prošireni trag kotača. Sve to, uz dobro podešen ovjes, osigurava malom Fiatu izvrsna vozna svojstva. U vožnji se ponaša odraslo i najviše ocjene zaslužuje na području udobnosti u vožnji. Kad je riječ o dinamičnim svojstvima, glavna prepreka boljem dojmu je bezosjećajan i prelagan upravljač.



Grande Punto u svim je pogledima nadmašio prethodnika, a iznimka nije ni cijena. Testirani model s novim 1.4-litrenim motorom i Dynamic paketom opreme stoji 13.800 eura, što je ponovno, po dobroj staroj Fiatovoj tradiciji, povoljnije od direktne konkurencije. Za taj iznos kupac dobiva zaista mnogo i u pogledu financija taj automobil zaslužuje sve pohvale.



Testirani Punto pokretao je novorazvijeni 1.4-litreni benzinac. Riječ je o trenutačno najsnažnijem benzinskom motoru u ponudi, koji razvija 95 KS. Iako su brojke o ubrzanju i maksimalnoj brzini solidne, zbog ravnomjernog razvijanja snage i niske razine buke koju proizvodi ostavlja neuvjerljiv dojam. Ne pomaže čak ni dobar mjenjač sa šest brzina. Ovaj motor zadovoljit će sve kojima su od jurnjave važniji uglađenost u vožnji i povoljna potrošnja.

MOTOR:



Neven Cesar
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2025 04:44