Hyundai Santa Fe: Nadrastao okvire svoje klase

Poplava automobila u SUV klasi veća je nego ikada. Zahvaljujući brojnim novitetima, segment koji je u posljednjih nekoliko godina doživio potpuni procvat trenutačno je jedan od najzanimljivijih na tržištu. Jedan od kandidata za vrh spomenute klase predstavljen je prošloga tjedna u Španjolskoj.

Novi Hyundai Santa Fe nasljednik je automobila s kojim je na našim cestama i počela ekspanzija "korejaca". Određene kritike na račun izvornog modela čini se da su urodile plodom jer je novi model napravljen na znatno višoj razini. Veći, moderniji, ali prije svega kvalitetniji Santa Fe trebao bi zadovoljiti i najveće skeptike prema korejskim automobilima. Kada se u obzir uzme činjenica da je ušao i u skupinu prestižnih SUV-ova sa sedam sjedala, odlični prodajni rezultati mogli bi postati sasvim realna opcija.

ATRAKTIVAN DIZAJN Vanjski izgled Santa Fea neusporediv je s prethodnikom. Znatno moderniji dizajn kao i agresivnije linije osvojit će simpatije na prvi pogled. Iako mu mnogi predbacuju kopiranje pojedinih detalja od konkurenata, u Hyundaiju ističu kako nove linije predstavljaju smjer kretanja svih njihovih budućih modela. Naspram prethodnika, vanjske dimenzije su povečane. Prije svega zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku koji je omogučio širenje 15 centimetara u duljinu, pet i pol centimetara u širinu i pet centimetara u visinu.

Najviše komplimenata druge generacije Santa Fea zaslužuje interijer. Prateći svjetske trendove, i Hyundai je kupcima odlučio ponuditi izvedbu sa sedam sjedala. Osim standardnog rasporeda sjedenja 2+3, u trećem redu nalaze se dodatna dva sjedala. Kako ne bi došlo do zabune, istaknimo kako se na njima mogu voziti eventualno samo mlađa djeca, dok malo starija tamo nemaju što tražiti. Velika prostranost i težnja luksuzu zaštitni su znaci ovog SUV-a. Prednjim dijelom dominira središnja konzola koja je vrlo funkcionalna, a svi važniji elementi na dohvat su ruke. Kvaliteta materijala je vrlo dobra, serijska kožna sjedala su udobna i kompletan dojam unutrašnjosti više je nego dobar.

PONUDA PROSTORA Naspram prethodnika, putnicima je na raspolaganju znatno više prostora za glavu i noge na prednjim, a posebno na stražnjim sjedalima. Što se tiče sigurnosti putnika, Santa Fe je otišao velik korak naprijed. Šest serijskih zračnih jastuka, aktivni nasloni za glavu, sigurnosni pojasevi u tri točke ili novi kočioni sustav samo su neki od detalja koji ovaj SUV čine iznimno sigurnim vozilom. Osim što je znatno više prostora predviđeno za komfor putnika, slično je i s prtljažnikom koji je dodatno povećan. Na standardan obujam od 774 litre, jednostavnim preklapanjem sjedala dobiva se obujam od 1582 litre.

U ponudi motora na našem tržištu su 2,2 litreni dizelaš te 2,7 litreni benzinac. Potpuno novi turbodizelski agregat razvija 150 KS pri 4000 o/min i pruža vrlo dobre performanse. šestcilindrični benzinac razvija 190 KS pri 6000 o/min. Treba istaknuti da je ovaj agregat aluminijske konstrukcije, jednako kao i 3,3 litreni agregat koji je namijenjen samo za američko tržište. Što se mjenjača tiče, kupci će moći birati između novog automatskog ili novog manualnog koji su osjetno poboljšani naspram izvornih rješenja. Novi Santa Fe karakterizira i stražnji multilink ovjes koji bi trebao poboljšati vozne osobine i udobnost. Pogon na sva četiri kotača imat će i elektronički reduktor.

ZAKLJUČAK Druga generacija Hyundai Santa Fea tipičan je predstavnik korejske škole koja je s godinama sazrela, pa sada napokon može konkurirati ostalima u svakom pogledu. Neargumentirane predrasude o nekvalitetnim automobilima odavno su postale prošlost. Jedini problem ovom korejskom SUV-u mogla bi predstavljati cijena. Naime, osnovni model Hyundai Santa Fea stoji zanimljivih 33.500 dok je najskuplji dostupan za 40.020 eura.

Uzevši u obzir cijene najljućih suparnika, čini se kako je ovaj "korejac" skuplji od ostalih. U Hyundaiju su toga svjesni, a kao obrazloženje ističu da je Santa Fe neosporno kvalitetniji automobil od ostalih. Hoće li se kupci složiti s takvom konstatacijom, vidjet ćemo već za dva tjedna kada Santa Fe stiže na hrvatsko tržište.



Neven Cesar
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 13:35