Priredila Sanja Simić
Zašto bi informacija da su autori jedne videoigre "gotovo našli investitora" koji bi njihov projekt pretvorio u profitabilan proizvod bila važna vijest u industriji igara? Zato što su autori Michael Mateas i Andrew Stern, a igra "Façade". Riječ je o projektu koji je, čim je prošle godine lansiran, proglašen početkom novog doba ne samo u toj industriji nego u poimanju igranja na kompjutoru i zabave uopće. "Façade" je kompleksna interaktivna drama "s ozbiljnom umjetničkom dimenzijom", pojednostavljeno, igra na kojoj bi na markici za ograničenje uzrasta igrača umjesto 12+ ili 18+ vjerojatno trebalo stajati 30+.
Vi ste najbolji prijatelj bračnog para znakovitih imena Grace i Trip. Trip vas je pozvao k njima na večeru, na proslavu desete obljetnice njihova braka. Ali kad dođete pred vrata stana, čujete da se Trip i Grace unutra svađaju. Uđete i nakon nekoliko minuta čavrljanja uvučeni ste u višesatnu, tešku, tko-se-boji-Virginie-Wolf svađu.
Dijalog vaših prijatelja pun je znakovitih rečenica, složenoga govora tijela i predbacivanja. Vi možete tek upisivati rečenice na koje vaši oni reagiraju poput živih, kompliciranih, samosvjesnih mladih ljudi opterećenih problemima. Dakle teško, često iracionalno i nepredvidljivo. U svakom trenutku možete napraviti više štete nego koristi i ne možete ni naslutiti kako će igra završiti.
Iza jednostavno i pomno dizajniranih likova Grace i Tripa je, naime, kompjutorski program, svojevrsni generator drame. Morate biti psiholog, primjećivati i misliti na više frontova istodobno i, nadasve, pokazati talent za razvijanje drame i sudjelovanje u drami istodobno. Broj preprogramiranih ishoda ipak je, naravno, ograničen.
Ali "Façade", koja se još uvijek može besplatno downloadati na webu, već godinu dana okuplja masovnu sljedbu. Strastveni igrači nanjušili su potencijal: hiperrealistično igranje koje nadilazi natjecanje unutar zadanih pravila i kvantificiranje rezultata. Novom generacijom igre dominirat će snažne emocije. Igrače će nositi kroz napetosti, katarze, frustracije, euforije i strahove s golemim brojem ishoda.
No, da bi se to dogodilo, programeri bi trebali razviti program koji još graniči sa SF-om. Ulagači su još oprezni, ali publika je već presudila. Ugledni newsmagazini "Façade" posvećuju golem prostor i pitaju što će se dogoditi ako programeri uspiju spojiti akciju i grafiku videoigre s emocionalnom snagom velike umjetnosti. I što će se dogoditi na tržištu ako nova generacija igara uspije angažirati milijune onih koji se inače ne igraju na kompjutoru.
Zašto bi informacija da su autori jedne videoigre "gotovo našli investitora" koji bi njihov projekt pretvorio u profitabilan proizvod bila važna vijest u industriji igara? Zato što su autori Michael Mateas i Andrew Stern, a igra "Façade". Riječ je o projektu koji je, čim je prošle godine lansiran, proglašen početkom novog doba ne samo u toj industriji nego u poimanju igranja na kompjutoru i zabave uopće. "Façade" je kompleksna interaktivna drama "s ozbiljnom umjetničkom dimenzijom", pojednostavljeno, igra na kojoj bi na markici za ograničenje uzrasta igrača umjesto 12+ ili 18+ vjerojatno trebalo stajati 30+.
Vi ste najbolji prijatelj bračnog para znakovitih imena Grace i Trip. Trip vas je pozvao k njima na večeru, na proslavu desete obljetnice njihova braka. Ali kad dođete pred vrata stana, čujete da se Trip i Grace unutra svađaju. Uđete i nakon nekoliko minuta čavrljanja uvučeni ste u višesatnu, tešku, tko-se-boji-Virginie-Wolf svađu.
Dijalog vaših prijatelja pun je znakovitih rečenica, složenoga govora tijela i predbacivanja. Vi možete tek upisivati rečenice na koje vaši oni reagiraju poput živih, kompliciranih, samosvjesnih mladih ljudi opterećenih problemima. Dakle teško, često iracionalno i nepredvidljivo. U svakom trenutku možete napraviti više štete nego koristi i ne možete ni naslutiti kako će igra završiti.
Iza jednostavno i pomno dizajniranih likova Grace i Tripa je, naime, kompjutorski program, svojevrsni generator drame. Morate biti psiholog, primjećivati i misliti na više frontova istodobno i, nadasve, pokazati talent za razvijanje drame i sudjelovanje u drami istodobno. Broj preprogramiranih ishoda ipak je, naravno, ograničen.
Ali "Façade", koja se još uvijek može besplatno downloadati na webu, već godinu dana okuplja masovnu sljedbu. Strastveni igrači nanjušili su potencijal: hiperrealistično igranje koje nadilazi natjecanje unutar zadanih pravila i kvantificiranje rezultata. Novom generacijom igre dominirat će snažne emocije. Igrače će nositi kroz napetosti, katarze, frustracije, euforije i strahove s golemim brojem ishoda.
No, da bi se to dogodilo, programeri bi trebali razviti program koji još graniči sa SF-om. Ulagači su još oprezni, ali publika je već presudila. Ugledni newsmagazini "Façade" posvećuju golem prostor i pitaju što će se dogoditi ako programeri uspiju spojiti akciju i grafiku videoigre s emocionalnom snagom velike umjetnosti. I što će se dogoditi na tržištu ako nova generacija igara uspije angažirati milijune onih koji se inače ne igraju na kompjutoru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....