Hollywood će prikazati što se događalo u "izgubljenim godinama" Isusova života i prikazati ga kao mistika koji putuje Indijom, boravi u budističkim samostanima i prosvjeduje protiv nepravednog indijskog kastinskog sustava.
Da bi ispričali Isusov život od 13. do 30. godine, o čemu u Novom zavjetu praktički nema spomena - osim jedne rečenice u Evanđelju po Luki: "Isus je napredovao u mudrosti, rastu i milosti pred Bogom i ljudima" - producenti 20 milijuna dolara teškog filma posegnuli su u alternativne spise, kao što je "Vodenjakovo evanđelje" iz 1907. Knjiga Levija H. Dowlinga, do danas objavljena u čak 53 izdanja. Ona ispituje istočnjačke korijene kršćanstva, a film "Vodenjakovo evanđelje" prikazat će Isusa kao svetog čovjeka koji se nadahnjuje istočnjačkim religijama što ih upoznaje u Indiji, ali i akcijskog junaka koji staje na stranu nedodirljivih i brani ih svojim životom.
- Idemo korak dalje od kanoniziranih evanđelja i služimo se 'izgubljenim' spisima da bismo Isusa vidjeli na nov način - kaže producent William Sees Keenan koji smatra da su indijske religije i budizam, osobito koncept meditacije, znatno utjecali na Isusovo razmišljanje. Keenan, bivši katolik i producent filma "Poor Things" s Lindsay Lohan, možda nije najveći autoritet za vjerska pitanja, ali točno je da teorija kako Isusovo učenje vuče korijen iz indijskih tradicija postoji već više od stoljeća.
Još 1894. ruski liječnik Nikolaj Notovič objavio je "Nepoznat život Krista", knjigu što ju je navodno napisao prema drevnim tibetanskim spisima koje je otkrio u budističkom samostanu kraj Kašmira gdje se zatekao sa slomljenom nogom. Monasi su mu pokazali dokaz da je Isus u mladosti bio u Indiji i Tibetu: svitke iz tog vremena na kojima je opisano Njegovo putovanje.
Da materijalni dokazi postoje slažu se i stručnjaci. Fida Hassnain, arheolog sa Sveučilišta Srinagar, tvrdi da je osobno vidio drevne svitke kao i kovanice iz tog vremena s urezanim imenom Yuzu ili Issa, što su Isusova indijska imena. Hassnain k tome naglašava kako nije nimalo neobično da je Isus putovao u Indiju jer je u to doba promet između Sredozemlja i Indije bio vrlo intenzivan.
No gotovo heretično zvuči tvrdnja da je Isus odbacio starozavjetnu ideologiju "oko za oko, zub za zub" i prešao na nenasilne stavove kao što je "voli bližnjega svoga" upravo zato što je te ideje prigrlio iz budizma. Ni to nije sasvim nova teorija: 1995. Nijemac Holger Kersten napisao je knjigu u kojoj objašnjava kako su Isusa podučavali budistički monasi te ga odgojili u nenasilnom duhu.
Premda je Kerstenova knjiga i danas bestseler u Indiji, indijska Katolička crkva film o Isusovim budističkim korijenima odbacuje kao "izmišljotinu i fikciju", uz napomenu da će film sigurno donijeti mnogo novca, ali neće poljuljati tisuće godina biblijske misli. Je li na vidiku novi "Da Vincijev kod"?
Marta Štoos
Da bi ispričali Isusov život od 13. do 30. godine, o čemu u Novom zavjetu praktički nema spomena - osim jedne rečenice u Evanđelju po Luki: "Isus je napredovao u mudrosti, rastu i milosti pred Bogom i ljudima" - producenti 20 milijuna dolara teškog filma posegnuli su u alternativne spise, kao što je "Vodenjakovo evanđelje" iz 1907. Knjiga Levija H. Dowlinga, do danas objavljena u čak 53 izdanja. Ona ispituje istočnjačke korijene kršćanstva, a film "Vodenjakovo evanđelje" prikazat će Isusa kao svetog čovjeka koji se nadahnjuje istočnjačkim religijama što ih upoznaje u Indiji, ali i akcijskog junaka koji staje na stranu nedodirljivih i brani ih svojim životom.
- Idemo korak dalje od kanoniziranih evanđelja i služimo se 'izgubljenim' spisima da bismo Isusa vidjeli na nov način - kaže producent William Sees Keenan koji smatra da su indijske religije i budizam, osobito koncept meditacije, znatno utjecali na Isusovo razmišljanje. Keenan, bivši katolik i producent filma "Poor Things" s Lindsay Lohan, možda nije najveći autoritet za vjerska pitanja, ali točno je da teorija kako Isusovo učenje vuče korijen iz indijskih tradicija postoji već više od stoljeća.
Još 1894. ruski liječnik Nikolaj Notovič objavio je "Nepoznat život Krista", knjigu što ju je navodno napisao prema drevnim tibetanskim spisima koje je otkrio u budističkom samostanu kraj Kašmira gdje se zatekao sa slomljenom nogom. Monasi su mu pokazali dokaz da je Isus u mladosti bio u Indiji i Tibetu: svitke iz tog vremena na kojima je opisano Njegovo putovanje.
Da materijalni dokazi postoje slažu se i stručnjaci. Fida Hassnain, arheolog sa Sveučilišta Srinagar, tvrdi da je osobno vidio drevne svitke kao i kovanice iz tog vremena s urezanim imenom Yuzu ili Issa, što su Isusova indijska imena. Hassnain k tome naglašava kako nije nimalo neobično da je Isus putovao u Indiju jer je u to doba promet između Sredozemlja i Indije bio vrlo intenzivan.
No gotovo heretično zvuči tvrdnja da je Isus odbacio starozavjetnu ideologiju "oko za oko, zub za zub" i prešao na nenasilne stavove kao što je "voli bližnjega svoga" upravo zato što je te ideje prigrlio iz budizma. Ni to nije sasvim nova teorija: 1995. Nijemac Holger Kersten napisao je knjigu u kojoj objašnjava kako su Isusa podučavali budistički monasi te ga odgojili u nenasilnom duhu.
Premda je Kerstenova knjiga i danas bestseler u Indiji, indijska Katolička crkva film o Isusovim budističkim korijenima odbacuje kao "izmišljotinu i fikciju", uz napomenu da će film sigurno donijeti mnogo novca, ali neće poljuljati tisuće godina biblijske misli. Je li na vidiku novi "Da Vincijev kod"?
Marta Štoos
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....