Lord postao maharadža

auditt

U sjeni vlasničkog takeovera, kojim je indijski biznismen Ratan Tata za 2,3 milijarde dolara krajem ožujka postao novi gazda Jaguara i time gospodarski kolonizirao kultnu britansku marku te ponizio ponos Otočana, u Coventryju je upaljeno novo svjetlo na kraju tunela. Zove se XF, kojim se umirovljuje još uvijek privlačan S-Type, uveden daleke 1998.

Dizajn

3



Nova limuzina, graciozno rastegnute figure, dugačke gotovo pet metara, izgleda prokleto dobro. Razvučena, coupeovska linija, visoki i široki bokovi s škrgama iza prednjih kotača te mišičava, pozamašna hauba u cjelini izgledaju moćno, poput skulpture. Sasvim različito od svega što se nudi u višoj srednjoj klasi. Naročito je karizmatičan stražnji dio, u stilu Aston Martina. Slučajno ili ne, dizajn XF-a potpisuje Ian Callum, u čijem životopisu pronalazimo da je u karijeri dizajnirao divan Astonov coupe DB9.

na vrh



Unutrašnjost

3



Na prvi pogled, vozačko okruženje čini se monotono i prejednostavno, s dosta ravnih ploha koje umrtvljuju atmosferu, kao da auto spava. No, paljenjem motora, tipkom na središnjem tunelu, zvijer se budi i počinje predstava. Instrumente obasja jedinstveno plavičasto svjetlo, poklopci otvora ventilacije automatski se lagano otvaraju, poput otvarajućih očnih vjeđa, a iz središnjeg grebena elegantno i bešumno izranja kružni kromirani selektor mjenjača, umjesto standardne ručice. Prizor kao iz filma o James Bondu impresionira, suputnike posebno.



Otmjeno okruženje potenciraju i lijepa obrada detalja, fina koža i ukrasni elementi od kroma te autentičnog, poliranog drva. Brojni aluminijski umeci udahnuju neizostavni sportski ugođaj, a njime su mudro obloženi i električni podizači stakla i ručne komande klimatizacije. Jednaki su ili slični onima u Fordovima, ali metalna obloga i uzvišeno, plavičasto osvjetljenje noću to spretno prikrivaju.



O komforu i prostranosti u pet metara dugačkoj limuzini, osovinskog razmaka 291 cm (zadržana platforma S-Typea), suvišno je trošiti riječi. Obzirom na coupeovsku figuru, mjesta ima dovoljno, u granicama očekivanog.

na vrh



Motor i mjenjač

3



Većina dosad naručenih primjeraka odnosi se na dizelsku verziju, s biturbo common-railom 2.7 V6, kojeg proizvode Ford i PSA. U Jaguaru razvija 207 KS i 435 Nm, a povezan je s dobrom 6-stupanjskom automatikom, oplemenjenim munjevitim sportskim programom rada te sekvencijalnim šaltanjem, peteljkama iza obruča upravljača. Mrmoreći dubok zvuk velikog dizelaša u masivnoj limuzini jedva se čuje, ali dva turba zato čvrsto grizu, obzirom na masu od gotovo 1,9 tona uvjerljivo nabiru brzinu (8,2 s do stotke) i poput pitbulla ne puštaju do kraja bitke. Odlična aerodinamika (0,29) zaslužna je za gospodski tihu vožnju i pri visokih 229 km/h, dok je mjerenje pokazalo čak 236, a brzinomjer oko 255 km/h!



Mjenjač s potpisom njemačkog ZF-a, potvrdio je reputaciju jednog od najboljih na tržištu. U automatskom programu kroz svih šest stupnjeva putuje bestrzajno, dok u sportskom, u zoni najveće snage, kao i sekvencijalnom, munjevito rafalno šaltanje izvlači na vidjelo sve potencijale motora i ispunjava sva očekivanja.

na vrh



Ovjes

3



Velika masa i osovinski razmak čine ga stabilnim poput stijene, iako je na najvišim brzinama upravljač nijansu prelagan. Masa i veličina pretjerano ne ugrožavaju voznu dinamiku, niti u zavojima, ali se pri kočenju to itekako osjeti i papučicu treba jače nagaziti. Karakteristike stražnjeg pogona pokazuju se samo u ekstremno brzo voženim zavojima, kada stražnji dio kreće u lagano klizanje, što djelomice dopušta i sportski podešen ESP. Znalci će u tome znati uživati.

na vrh



Sigurnost

3



Očekivano, XF je opremljen prednjim i bočnim zračnim jastucima te zavjesama, a tu su i niz uobičajenih elemenata poput ABS i EBA sustava, traction control-a te ESP-a.



Uz to automobil je opremljeni i tzv. Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet sustavom predstavljenom na modelu XF. Sustav koristi malu eksplozivnu napravu koja podiže poklopac motora za desetak cm u samo 30 milisekundi, te tako štiti glavu pješaka od udaranja u tvrde dijelove motora.

na vrh



Oprema

3



U mnoštvu opreme Premium Luxury paketa, skupocjenog izgleda i fine izrade, ističe se elektronički mjenjač, čiji izbornik gašenjem motora elegantno i bešumno utone u središnji greben. U seriji su i fina koža, kojom je presvučen i gornji dio armature te ukrasni elementi od kroma i autentičnog, poliranog drva. Od 14.570 eura vrijedne dodatne opreme izdvajaju se lijepi 19' aluminijski naplatci, prodorna biksenonska svjetla, senzori parkiranja s kamerom, navigacija te glasovno biranje komandi.

na vrh



Cijena

3



XF je stigao pomalo samozatajno, ali s velikim očekivanjima. Tradicija i tehnologija sjajno su upakirani u zavodnički dizajn, što je već počelo davati obećavajuće rezultate. U svega mjesec dana u Hrvatskoj je prodano više od 30 primjeraka. U zemlji, u kojoj kupci više klase rijetko vide dalje od Mercedes-Benza, Audija i BMW-a, to puno govori

na vrh



Cardetails-tehnickekarakteristike
Motor



Vrsta

dizelski, common-rail

Obujam ccm 2720

Cilindri/Ventili   V6/24
Snaga kW/ks 207 @ 4000/min

Moment Nm 435 @ 1900/min

Mjenjač   automatski, 6 stupnjeva

Performanse



Najveća brzina Km/h 229

Ubrzanje 0-100 s 8,2

Potrošnja l/100km 10,4/5,8/7,5
Karoserija



Dimenzije cm 496x188x146

Razmak osovina cm 291

Prtljažnik l 500

Masa kg 1770

Gume   245/40 R19

ukupno
pogonski sustav, udobnost, oprema, rafinirana izvedba
neprecizna klimatizacija, jednostavan izgled prekidača
cijene 57.720 - 101.830 EUR

Testni model: 80.290 EUR
konkurenti
vw golf BMW 5

Bavarska limuzina od početka se izdvaja dinamičkim značajkama. Snažni motori i vrhunski upravljački sustav pružaju komfornu, a istodobno i vrlo sportsku vožnju.
vw golf Audi A6

Ingolstadt je opet otišao korak dalje od konkurencije, pokazavši da slogan “Vorsprung durch technik“ (napredak kroz tehniku) nije samo mrtvo slovo na papiru.
vw golf Mercedes E klase

Mercedesova poslovna limuzina E-klase opcija je za brzu i gospodsku vožnju, no tehnološki blisko iznijansirana konkurencija je jeftinija.






Zlatko Horvat
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 06:46