Kad se i u našoj zemlji još uvijek prodaje mnogo primjeraka knjige "Da Vincijev kod", nezaobilazan je i današnji spomendan sv. Marije Magdalene. Iz Evanđelja nije baš razvidno je li riječ o jednoj ili o tri osobe, a Crkva danas izričito slavi onu koja je s Isusovom majkom stajala pod križem na Golgoti i koja ga je prva vidjela nakon što je uskrsnuo. Je li to ona koja je prije bila poznata kao javna grešnica?
Evanđelist Marko piše: "Uskrsnuvši, dakle, prvoga dana u tjednu, ukaza se najprije Mariji Magdaleni iz koje bijaše istjerao sedam zloduha" (Mk 16, 9). Izraz "sedam zloduha" znači da je, kako bi se kod nas reklo, bila "sva vražja". Najvjerojatnije je to baš bivša bludnica. Marko to bilježi oko godine 70. poslije Krista, što znači 40-ak godina nakon što se je dogodilo. Ona je među prvim kršćanima očito bila jako poznata i ugledna.
Ni spomena da bi u međuvremenu bila pobjegla u Francusku ili da bi imala djece. Evanđelist Ivan (Iv 19, 26) kao očevidac bilježi da je zajedno s Isusovom majkom Marijom stajala pod križem na Golgoti. Da je bila Isusova supruga, kao što insinuira spomenuta knjiga, Isus bi s križa povjerio svoju majku njoj kao snahi, a ne prijatelju Ivanu rekavši mu: "Evo ti majke" (Iv 19, 26). Ivan ističe da je od toga časa uzeo Mariju k sebi.
Očito je Isus bio neoženjen. Ivan zatim bilježi (Iv. 20, 11-18) da je Magdalena trećeg dana nakon pogreba u praskozorje dotrčala na grob i vidjela da je prazan. Osvrnula se i u polumraku vidjela čovjeka za kojega je pomislila da je možda nekamo sakrio Isusovo tijelo. Zazvao ju je po imenu, i prepoznala je da je to Isus. Kad je to javila Isusovim prijateljima, nisu joj povjerovali, dok se i njima nije javio (Mk 16, 11).
Živko Kustić
Evanđelist Marko piše: "Uskrsnuvši, dakle, prvoga dana u tjednu, ukaza se najprije Mariji Magdaleni iz koje bijaše istjerao sedam zloduha" (Mk 16, 9). Izraz "sedam zloduha" znači da je, kako bi se kod nas reklo, bila "sva vražja". Najvjerojatnije je to baš bivša bludnica. Marko to bilježi oko godine 70. poslije Krista, što znači 40-ak godina nakon što se je dogodilo. Ona je među prvim kršćanima očito bila jako poznata i ugledna.
Ni spomena da bi u međuvremenu bila pobjegla u Francusku ili da bi imala djece. Evanđelist Ivan (Iv 19, 26) kao očevidac bilježi da je zajedno s Isusovom majkom Marijom stajala pod križem na Golgoti. Da je bila Isusova supruga, kao što insinuira spomenuta knjiga, Isus bi s križa povjerio svoju majku njoj kao snahi, a ne prijatelju Ivanu rekavši mu: "Evo ti majke" (Iv 19, 26). Ivan ističe da je od toga časa uzeo Mariju k sebi.
Očito je Isus bio neoženjen. Ivan zatim bilježi (Iv. 20, 11-18) da je Magdalena trećeg dana nakon pogreba u praskozorje dotrčala na grob i vidjela da je prazan. Osvrnula se i u polumraku vidjela čovjeka za kojega je pomislila da je možda nekamo sakrio Isusovo tijelo. Zazvao ju je po imenu, i prepoznala je da je to Isus. Kad je to javila Isusovim prijateljima, nisu joj povjerovali, dok se i njima nije javio (Mk 16, 11).
Živko Kustić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....