Na Kukuljanovu se gradi mali 'trgovački grad'

RIJEKA - Uz postojećih petnaestak velikih trgovačkih centara u Rijeci i okolici, svoje "podružnice" na riječkom području uskoro bi trebali otvoriti i slovenski Mercator, govori se o njemačkom Bauhausu na Čavlima, a u Industrijskoj zoni na Kukuljanovu uskoro se otvara Lesnina.



Pored spomenutih na riječkom Krnjevu planiran je veliki Zapadni trgovački centar kojeg će graditi tvrtka Universale iz Beča, a na Kikovici na površini od 200 tisuća četvornih metara talijanska grupacija Zamparini, inače osnivač Grupe Mercatone, napraviti će "trgovački grad" vrijedan čak 1000 milijuna eura.

Zdrava konkurencija



• Getro

• Metro

• Pevec

• Merkur

• Kaufland

• Konzum

• Billa

• Plodine
Trgovački lanci u Rijeci

Nedavno je na Pećinama otvoren i najveći shopping centar u Hrvatskoj, riječki Tower, a tu su i megatrgovine koje nude uglavnom prehrambene proizvode, Getro, Metro, Pevec, Merkur, Kaufland, nekoliko Konzuma i Billa. Definitivno je najviše podružnica domaće tvrtke, riječkih Plodina, a za očekivati je da se u riječkoj okolici pojavi i njemački Lidl.



Dakle, uza svu silu postojećih trgovačkih centara, Rijeka s okolicom dobiva ih još, i definitivno se potvrđuje teza da postaje grad u kojem su industriju zamijenile tercijarne djelatnosti koje danas dominiraju.



Za krajnjeg je potrošača gomilanje trgovačkih centara dobro jer konkurencija donosi i niže cijene. Otvaraju se i nova radna mjesta, ponuda je na razini one koju smo donedavno mogli vidjeti isključivo izvan naših granica. No, spomenimo i tamniju stranu priče, prosječne plaće u trgovini su izuzetno male, gotovo redovito ispod hrvatskog prosjeka. Nameće se i pitanje kome su namijenjene sve te trgovine kada živimo u gradu u kojem gotovo da i nema proizvodnje te hoće li baš svi megacentri i opstati.

Strano vlasništvo



Inače, trgovački centri, iako su pretežito u stranom vlasništvu, ostvaruju nabavu domaće robe s udjelom od 40 posto, a njihovim dolaskom samo do 2004. godiine cijene su smanjene za gotovo 20 posto, što je građanima definitivno najvažniji podatak. Od otvaranja velikih trgovina samo tri posto Riječana kupuje u inozemstvu, dok ih je do 1999. godine to činilo čak 33 posto.



Iva Balen
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2025 12:12