Transit Connect, umanjena verzija transportera Transit, na tržištu je od 2002. Tradicionalna vrlina Forda je čvrsta i funkcionalna izvedba, što je kod kompaktnog transportera važna vrlina.
| Deklarirana nosivost je 620 kg, a neki su vlasnici znali natrpati i tonu
|
Za razliku od velikog Transportera, koji koristi modificiranu platformu Modusa, Connect leži na ojačanoj platformi Focusa, koji je poznat po kvalitetnom i solidnom ovjesu. Uvjerljiva svojstva vide se i po stanju testnog modela, koji je u četiri godine prešao 117.000 kilometara, a sve je kompaktno i čvrsto, kao da se auto tek dobro razradio. Tek izgrebana podnica prtljažnog prostora pokazuje da je auto imao ozbiljnu poslovnu karijeru.
Na test smo dobili solidno opremljeni model, u dizelskoj verziji 1.8 TDCi sa 75 KS. Odmah treba naglasiti da je to najpouzdaniji i najbolji dizelaš u Fordovom programu. Svi koji znaju kako stoje stvari, potvrdit će vam da je znatno bolji i izdržljiviji od 1.6 TDCi i 2.0 TDCi, koje Ford proizvodi u suradnji s PSA-om. Činjenica da se radi o prigušenoj verziji sa 75 KS (putničke verzije imaju 90 i 110 KS) naglašava trajnost i izdržljivost. Za dobre poznavatelje automobilske tehnologije njemačka je marka sinonim za kvalitetu i pouzdanost, što su mnogi tumačili jednostavnom konstatacijom - Ford je Ford. Nažalost, ta je tvrtka izgubila velik dio svojih pozicija na našem tržištu, dijelom zbog dominacije Opela i Volkswagena, a dijelom i zbog slabe poslovne organizacije. Iskusniji mehaničari drže ovu verziju jednom od najkvalitetnijih u klasi. To se prvenstveno odnosi na naglašeno solidnu izvedbu karoserije, robusno podvozje i izdržljive motore.
Prema izvješću ADAC-a modeli prvih serija (do kraja 2004.) imali su problema sa sitnicama (cvrčci u prednjoj armaturi, nekvalitetne brtve oko stakala...), središnji upravljačkim modulom, neravnomjernim kočenjem i osjetljivim ispušnim loncem. No, to je ipak bilo u tek dva posto vozila te je Transit Connect među kvalitetnijima i pouzdanijima u klasi. Najvažnije je što su struktura vozila i svi bitni sklopovi bez greške. Limarija vrlo solidna i dobro zaštićena od hrđanja.
Rijetki su modeli imali problema s kuglastim zglobovima prednjeg ovjesa, što je na našim neravnim prometnicama 'rak rana' mnogih konkurenata. Zbog toga se nismo iznenadili, što testni primjerak, sa velikom kilometražom, kompaktan kao da je jučer izišao iz tvornice. Nismo uočili nikakav zazor u ovjesu i upravljačkom mehanizmu, a ravnomjerno potrošeni prednji diskovi pokazuju da vozač nije pretjerivao s brzinom i naglim kočenjem.
Iznenađujuće dobar motor
Unutrašnjost je solidna i izdržljiva, iako se na izvedbi materijala nije rasipao novac. Obloge sjedala, volana i mjenjača pokazuju da je automobil temeljito eksploatiran, a ipak zadržavaju visoku kvalitetu i pouzdanost. Motor vuče, za svojih 75 KS iznenađujuće dobro, radi mirno, a dim se gotovo ne uočava. Servisna je knjižica uredno ispunjena i to je je jedan od razloga dobrog stanja, no zasigurno ukazuje i na dobro poznatu njemačku kvalitetu. Bez obzira na činjenicu što se proizvodi u Turskoj. Dobri poznavatelji prilika potvrdit će vam da je to vrlina, jer je u Turskoj radna disciplina čak veća nego u Njemačkoj
Limarija
Najsolidnija u klasi kompaktnih transportera, jamči sigurnost i dugovječnost auta
na vrh
Motor
Vrlo kvalitetan i solidan, uz normalno održavanje i vožnju bez problema će preći i više od 300.000 km
Mjenjač
Predimenzioniran i precizan mehanizam ne stvara nikakve probleme. Lamela spojke u normalnim uvjetima izdrži i više od 150.000 km
na vrh
Podvozje
Najsolidniji i tehnološki najnapredniji u klasi, kao stvoren za naše neravne ceste. Problema ima samo kod krajnje bezobzirnih vozača
na vrh
| Motor |
|
|
|---|---|---|
| Vrsta |
|
turbodizelski
|
| Obujam | ccm | 1753
|
| Cilindri/Ventili | 4/--
|
|
| Snaga | kW/ks | 55/75 |
| Moment | Nm | 195
|
| Mjenjač | ručni, 5 stupnjeva
|
| Performanse |
|
|
|---|---|---|
| Najveća brzina | Km/h | 150
|
| Ubrzanje 0-100 | s | 19
|
| Potrošnja | l/100km | 6-9 |
6000 - 6800 EUR
Testni model: 6700 EUR
dr. Željko Marušić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....