Od svih Mercedesa, E-klasa pruža najbolji omjer cijene i svojstava te je i najcjenjeniji model na tržištu. Serija W211, predstavljena 2002., klasične osnovne koncepcije, predstavljena je 2002. te je u posljednjoj tržišnoj godini.
| Serija W211 pokazala se vrlo kvalitetnom, kao i većina modela iz Stuttgarta |
Bilo je početnih problema s upravljačkom elektronikom, no, pokazalo se da je uzrok u pravilu bio u gorivu loše kvalitete
Kad upravljačka elektronika motora utvrdi nečisto i/ili nekvalitetno gorivo, prebacuje na "safe mode", odnosno rad s minimalnom snagom ili ga isključuje. Postupak samozaštite motora jest neugodan, ali vrlo koristan, a mnogi su sve krivo ocijenili. Srećom, već gotovo dvije godine gorivo na našim crpkama je ujednačeno visoke kvalitete i nevolja više nema.
Kad je rabljena E-klasa u pitanju, moguća su još tri problema. Prvi je da kupite ukradeni auto te izgubite novac i auto i izložite se neugodnostima. Prije kupnje temeljito provjerite (dokumente, broj šasije...) kod zastupnika, a po potrebi i u MUP-u, a nakon kupnje ugradite blokadu mjenjača. Drugi je problem visok rizik vraćene kilometraže, jer se radi o dugoprugašu, a treći je loše održavanje. Nažalost, mnogi vlasnici elitnih auta, nakon isteka jamstva ili besplatnih servisa zaborave održavanje. To se uočava po stanju diskova i ispušnog sustava, a modeli s previše kilometara prepoznaju se i po izlizanim oblogama volana i mjenjača. Od mehaničkih sklopova najvažnije je provjeriti zazor u reduktoru upravljačkog mehanizma, koji kod verzija s dosta napornih kilometara može imati zazor. Također, provjerite propusnost ulja na motoru i diferencijalu te hidrauliku spojke.
Model 320 CDI razmjerno je manje opterećen I bolje uravnotežen od 270 CDI i 220 CDI, a prosječno se vrti na nižim kilometrima. Zbog toga je još trajniji te u kombinaciji s automatskim mjenjačem bez problema prelazi više od 300.000 km. Nije ekstremno štedljiv, ali ni rastrošan. Testni model sa 67.500 km praktički se tek dobro razradio, no na tržištu treba biti oprezan, jer četverogodišnjaci, posebice ako su kupljeni od neovlaštenih prodavača mogu biti u lošem stanju I s ogromnom kilometražom.
|
Savršeno izbalansiran
Redni 6-cilindarski motor izveden je iz 4-cilindarsko , koji pokreće modele 200 CDI i 220 CDI. Proizvodio se do kraja 2004. kao i 5-cilindarska verzija modela 270 CDI sa 177 KS. Potpuno je uravnotežen i masivne izvedbe, što mu osigurava miran rad i dugovječnost. Osjetljivo mjesto mu je klinasti remen, kojeg je preporučljivo izmijeniti nakon 80.000 km te filtar goriva (na tržištima s lošim gorivom). Modeli s puno kilometara skloni su propuštanju ulja na karteru idiferencijalu. Ako su redovito održavani isplativi su i sa 200.000 km, posebice u paru s automatskim mjenjačem, koji smanjuje dinamička opterećenja I produžava vijek.
|
Limarija
Solidna i čvrsta limarija, izvrsno zaštićena od hrđanja, temelj je na kojem ovaj auto može služiti desetljećima
na vrh
Motor
Savršeno izbalansiran, moćan i razmjerno 6-cilindarski turbodizelaš, uz normalnu vožnju i održavanje, neće stvarati nikakve probleme
Mjenjač
Automatika s pet stupnjeva radi meko i učinkovito te nema potrošnih dijelova. Do 2003. bilo je problema s hidraulikom spojke
na vrh
Podvozje
Čvrsto, izdržljivo i na lošim cestama. Važno: pregledati prednje diskove i ispušnji sustav, jer ukazuju na stil vožnje i održavanje
na vrh
| Motor |
|
|
|---|---|---|
| Vrsta |
|
turbodizelski |
| Obujam | ccm | 3227 |
| Cilindri/Ventili | 6/24 | |
| Snaga | kW/ks | 150/204 |
| Moment | Nm | 500 |
| Mjenjač | automatski, 5 stupnjeva
|
| Performanse |
|
|
|---|---|---|
| Najveća brzina | Km/h | 243 |
| Ubrzanje 0-100 | s | 7,7 |
| Potrošnja | l/100km | 11/8,6/7 |
36.000 - 39.000 EUR
Testni model: 37.000 EUR
dr. Željko Marušić / Auto prilog
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....