ZAGREB -
Max Emanuel Cenčić (1976.) potiče iz glazbeničke obitelji; majka je vokalna pedagoginja, a otac je dirigent.
Već u predškolskoj dobi zagrebački je dječarac s lakoćom pjevao bravurozne kolorature Mozartove Kraljice noći.
Više iz
rubrike
KULTURA
No, osim evidentnog i nerijetkog fenomena dječačkog soprana, u Maxovom je slučaju ubrzo postala bjelodanom njegova umjetnička predodređenost za ozbiljnu pjevačku karijeru, koju sada već možemo raščlaniti na tri posve zasebna razdoblja: stalni član i eksponirani solist zbora Bečkih dječaka-pjevača (1986.-1992.), uspješna solistička karijera koncertnog soprana (1992.-1997.) i - od 2000-te -silno intenzivna koncertna i operna karijera vodećeg svjetskog kontratenora.
Prošle je godine ugledni njemački časopis Opernwelt decidirano ustvrdio: “Među brojnim kontratenorima današnjice najljepši glas ima Max Emanuel Cenčić!”
Otima uloge primadonama
Na osnovu uistinu brojnih i raznovrsnih Maxovih snimaka, netom citiranome neizostavno moramo pridodati još neke njegove kvalitete: svoje kontratenorske kolege Cenčić nadmašuje i svojom superiornom tehnikom, većim glasovnim opsegom, začudnom stilskom mimikrijom, bujnim temperamentom, te neusporedivom repertoarnom svestranošću.
Max je, naime, podjednako suveren i u baroknim ulogama pisanim za kastrate, i u virtuoznim Rossinijevim arijama, koje je - zasad jedino on! - uspio vrlo uvjerljivo “preoteti” dosad neprikosnovenim mezzosopranskim primadonama!
Premda je trosatna opera-serija “Feramondo” neslavno propala već na londonskoj praizvedbi, ostarjeli Händel baš je tu partituru svrstavao u sam vrh svog golemog kazališnog opusa.
S punim pravom, jer zaboravljeni “Feramondo” svojom muzičkom invencijom posve zasjenjuje puno poznatije opere “Partenopa” i “Rodelinda”. Uz izvanrednu podršku Zbora Švicarskog radija i instrumentalnog ansambla I Barocchisti pod krepkim vodstvom Diega Fasolisa, ponovno rođenje glazbeno uistinu raskošnog “Feramonda” ponajprije možemo zahvaliti postojanju halucinantno virtuoznog kontratenora Maxa Emanuela Cenčića.
Poput kastrata Cafarellija
Ne smijemo, naime, zaboraviti, kako je Händel ovu opsežnu ulogu ciljano pisao za kastrata Cafarellija, kojega su mnogi suvremenici pretpostavljali tada kultnom Farinelliju.
Sve u svemu: Händel je zahtjevnu ulogu Franačkog kralja s kraljevskom izdašnošću skladao za omiljenog mu kastrata Cafarellija, a baš sve to danas nam može vjerodostojno oživotvoriti jedino aktualni kontratenorski kralj - Max Emanuel Cenčić!
Dok se njegov rodni Zagreb ne dosjeti ugostiti “svog” Cencića, dotle glazbenim znatiželjnicima ipak možemo preporučiti sljedeće: diskografska izdanja dostupna u Zagrebu (Dallas Music Shop, Masarykova 6), integralnu reprodukciju “Feramonda” večeras u emisiji Klasična večer zagrebačkih šišmiša (Radio Sljeme, 88.1), i - napokon! - Cenčićev nastup u Hrvatskoj (Samoborska glazbena jesen, 3. listopada 2009.).
Zlatko Madžar
Već u predškolskoj dobi zagrebački je dječarac s lakoćom pjevao bravurozne kolorature Mozartove Kraljice noći.
Više iz
rubrike
KULTURA
Prošle je godine ugledni njemački časopis Opernwelt decidirano ustvrdio: “Među brojnim kontratenorima današnjice najljepši glas ima Max Emanuel Cenčić!”
Otima uloge primadonama
Na osnovu uistinu brojnih i raznovrsnih Maxovih snimaka, netom citiranome neizostavno moramo pridodati još neke njegove kvalitete: svoje kontratenorske kolege Cenčić nadmašuje i svojom superiornom tehnikom, većim glasovnim opsegom, začudnom stilskom mimikrijom, bujnim temperamentom, te neusporedivom repertoarnom svestranošću.
Max je, naime, podjednako suveren i u baroknim ulogama pisanim za kastrate, i u virtuoznim Rossinijevim arijama, koje je - zasad jedino on! - uspio vrlo uvjerljivo “preoteti” dosad neprikosnovenim mezzosopranskim primadonama!
Premda je trosatna opera-serija “Feramondo” neslavno propala već na londonskoj praizvedbi, ostarjeli Händel baš je tu partituru svrstavao u sam vrh svog golemog kazališnog opusa.
S punim pravom, jer zaboravljeni “Feramondo” svojom muzičkom invencijom posve zasjenjuje puno poznatije opere “Partenopa” i “Rodelinda”. Uz izvanrednu podršku Zbora Švicarskog radija i instrumentalnog ansambla I Barocchisti pod krepkim vodstvom Diega Fasolisa, ponovno rođenje glazbeno uistinu raskošnog “Feramonda” ponajprije možemo zahvaliti postojanju halucinantno virtuoznog kontratenora Maxa Emanuela Cenčića.
Poput kastrata Cafarellija
Ne smijemo, naime, zaboraviti, kako je Händel ovu opsežnu ulogu ciljano pisao za kastrata Cafarellija, kojega su mnogi suvremenici pretpostavljali tada kultnom Farinelliju.
Sve u svemu: Händel je zahtjevnu ulogu Franačkog kralja s kraljevskom izdašnošću skladao za omiljenog mu kastrata Cafarellija, a baš sve to danas nam može vjerodostojno oživotvoriti jedino aktualni kontratenorski kralj - Max Emanuel Cenčić!
Dok se njegov rodni Zagreb ne dosjeti ugostiti “svog” Cencića, dotle glazbenim znatiželjnicima ipak možemo preporučiti sljedeće: diskografska izdanja dostupna u Zagrebu (Dallas Music Shop, Masarykova 6), integralnu reprodukciju “Feramonda” večeras u emisiji Klasična večer zagrebačkih šišmiša (Radio Sljeme, 88.1), i - napokon! - Cenčićev nastup u Hrvatskoj (Samoborska glazbena jesen, 3. listopada 2009.).
|
Cenčić u rujnu pjeva u Samoboru!
|
Zlatko Madžar
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....