Opel predstavlja modele ecoFLEX sa smanjenom potrošnjom

General Motors Europe (GME) je predstavio ekostrategiju s kratkoročnim ciljem smanjenja emisije ugljičnog dioksida, a dugoročnim ciljem izrade novih pogonskih tehnologija. Ključni elementi strategije su sljedeći:

  • Opel/Vauxhall uvodi posebne varijante ecoFLEX sa smanjenom potrošnjom u svaku svoju liniju

    vozila; premijera na IAA-u u rujnu

  • Sa sustavom HydroGen4, GM predstavlja sljedeću generaciju vozila na vodikov pogon na IAA-u

  • Cadillac ujesen 2007. predstavlja bioetanolsku varijantu modela BLS

  • Opel/Vauxhall i Chevrolet nudit će od 2010. bioetanolska (E85) vozila

  • Do 2012. šesnaest novih obitelji GME-ovih motora te deset obitelji sustava prijenosa









GME već se cijeli niz godina bavi problemom smanjenja emisije CO 2, što je vidljivo prema trenutnom portfelju u kojem se nalaze mnoga vozila s emisijom jednakom ili manjom od granice od 140 g/CO 2 po kilometru. Kao GM-ov najveći brand u Europi, Opel će na sajmu u Frankfurtu IAA 2007 u rujnu predstaviti modele ecoFLEX. Ovi ekološki prihvatljivi modeli optimalno kombiniraju ekonomičnost i ugodnost vožnje s malom potrošnjom i smanjenom emisijom u svakoj klasi vozila. Premijerni model je Opel/Vauxhall Corsa 1.3 CDTI koji će biti predstavljen 2008. i emitira samo 119g/CO 2 po kilometru. Poznati švedski brand Saab također ove godine proširuje svoju obitelj ekoloških vozila BioPower kroz cijeli portfelj. Cadillacov portfelj uključivat će od jeseni ove godine varijante pogonjene bioetanolom, a od 2012. očekuju se E85 vozila kod Opel/Vauxhalla i Chevroleta. Između 2007. i 2012. GM će također predstaviti 16 novih obitelji motora, ukupno 93 varijante, kao i deset obitelji sustava za prijenos s ukupno 48 varijanti.

Ekološki kompatibilni od razvoja do reciklaže

"Emisija CO 2 nekog vozila važan je parametar, no ne i jedina mjera ekološke kompatibilnosti. Upravo se stoga ne ograničavamo na proizvodnju pojedinačnih ekološki prihvatljivih modela. Želimo da sva GME-ova vozila budu što prihvatljivija za okoliš što je moguće tijekom cijelog njihovog životnog ciklusa, od razvoja do reciklaže materijala od kojega su napravljena. Pokretanje Opelove ekološke inicijative ecoFLEX početkom lipnja bio je vrlo važan korak jer ova kampanja promiče reciklažu starih vozila koja nisu sukladna današnjim ekološkim standardima", naglasio je Carl-Peter Forster, predsjednik General Motorsa Europe.

Učinkovitiji pogonski motori i korištenje alternativnih izvora energije

Kako bi dodatno smanjio potrošnju i emisiju CO 2 svojih vozila, GM slijedi dvije strategije s kratkoročnim i srednjoročnim ciljevima: uz pomoć niza tehnoloških unaprjeđenja, konvencionalni motori s unutrašnjim sagorijevanjem učinit će se efikasnijima i ekonomičnijima te će se pridati veća važnost alternativnim izvorima energije.

Eco-Turbo i CNG ( Compressed Natural Gas, komprimirani prirodni plin) koncepti su pogonskih motora koji su u samoj jezgri tehnologije iza Opelovih modela iz linije ecoFLEX. Motori velike zapremine zamjenjuju se novim, manjim Eco-Turbo jedinicama s manjim volumenom cilindara. Koncept Eco-Turbo koristi se u benzinskim i dizelskim motorima.

Opel i Saab pioniri su u korištenju alternativnih izvora energije u Europi sa svojim uspješnim modelima BioPower pogonjenim komprimiranim prirodnim plinom (Opel) te bioetanolom (Saab). GM svojom ekološkom strategijom slijedi jasan cilj: globalna diversifikacija izvora energije i fokus na više pogonskih tehnologija.

E-Flex i vodikove gorive ćelije kao pogonska rješenja za budućnost

Predstavljen ove godine, GM-ov sustav E-Flex omogućuje korištenje različitih izvora energije i sustava u podvozju na električni pogon. Gledano dugoročno, General Motors ulaže sve svoje napore u popularizaciju tehnologije vodikovih gorivih ćelija, što je trenutno jedina mogućnost u stvaranju vozila s nultom emisijom. GM je već uložio više od milijardu USD u ovu tehnologiju.

Trenutno se u razvoj produkcijskog vozila uključuje i istraživački odjel organizacije Fuel Cell Activities (FCA). GM-ov HydroGen4 – europska verzija Chevrolet Equinoxa na gorive ćelije – bit će predstavljen na IAA-u i označava sljedeću stepenicu u napretku razvoja gorivih ćelija. Flota od deset vozila sljedeće će godine u Berlinu imati svoj prvi vozni test.

(izvor: GM)



Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2025 17:29