Nakon iznimnog uspjeha s prvom Zafirom, koja je šest godina dominirala kompaktnom klasom monovolumena, Opel je predstavio njezinu dugoočekivanu drugu generaciju. Sudeći prema prvim dojmovima, novi model ponovno će zasjesti na vrh klase.
Vanjski dizajn
Nova Zafira dizajnerski je vidljivo napredovala. Premda je zadržan osnovni oblik izvornog modela, linije su znatno dinamičnije, kao i prednja svjetla i maska, koji jasno odaju pripadnost Opelovoj obitelji.
Unutrašnjost
Poput prve generacije, nova Zafira u interijeru donosi brojne inovacije. Jedinstveni Flex7 sustav sjedenja dodatno je unaprijeđen. Sedam sjedala, koja su proslavila prethodni model, u novome je moguće prilagođavati u još većem broju kombinacija kako bi se zadovoljile potrebe najzahtjevnijih kupaca. U prva dva reda sjedala ponuda prostora je zavidna, više nego dovoljna i za natprosječno visoke putnike, dok će treći biti udoban isključivo djeci.
Sjedala su karakteristično "opelovski" tvrda, no komforna i nakon višesatne vožnje. Ovisno o položaju sjedala, volumen prtljažnika varira između osnovnih 140, kada se koriste svih sedam, do najvećih 1820 litara kada su u upotrebi samo prednja dva sjedala, čime je nova Zafira nadmašila prethodni model za čitavih 120 litara. Sam interijer je u potpunosti novodizajniran te izrađen od znatno kvalitetnijih materijala čija se završna obrada doima na višoj razini. U skladu s aktualnim trendovima, ručica mjenjača, u ovom slučaju automatskog, smještena je na dnu središnje konzole.
Motor i mjenjač
Testirana Zafira sa šesterobrzinskim automatskim mjenjačem dostupna je isključivo u kombinaciji sa 1,9 litrenim turbodizelskim motorom snage 120 KS koji predstavlja sredinu CDTI ponude. Četverocilindraš raspolaže i s korisnih 280 Nm okretnog momenta pri 2000 o/min koji je dovoljan za impresivna međuubrzanja. Osim uzornom uglađenošću i tišinom rada, zahvaljujući aktualnoj generaciji 'common-rail' izravnog ubrizgavanja, CDTI odlikuje i za dizelaše neuobičajena sklonost visokim okretajima.
Unatoč naizgled neupečatljivom ubrzanju s mjesta do 100 km/h od 12,5 sekundi, performanse, a osobito elastičnost, izmamit će osmijeh na licima zahtjevnijih vozača, dok ih neće razočarati ni maksimalna brzina od 182 km/h. Spomenuti šesterobrzinski automatski mjenjač odlično je usklađen sa snažnim turbodizelskim motorom, meko i brzo mijenjajući stupnjeve prijenosa. Kao i kod svih modernih automatika, brzine je moguće mijenjati i poluautomatski, odnosno sekvencijalno, kako bi se vozaču omogućila veća kontrola u vožnji.
Vozne osobine
Prvotno se primjećuje veća udobnost u vožnji te sposobnost upijanja najvećih oštećenja na cesti bez prenošenja udaraca putnicima, odnosno narušavanja komfora. Potom do izražaja dolaze naprednije vozne osobine nove Zafire kojima se približila oduvijek dinamičnijim konkurentima. Novi ovjes znatno bolje suzdržava naginjanje karoserije u zavojima, dok istodobno nudi osjetno bolje držanje ceste. Velik doprinos većem užitku u vožnji daje i precizniji servoupravljač koji odsad nudi i više povratnih informacija s podloge.
Zaključak
U odnosu na ionako prvoklasni izvorni model, druga generacija Zafire poboljšana je u gotovo svakom pogledu. Osim dinamičnijeg izgleda, nudi prostraniji i komforniji interijer s dorađenim Flex7 sustavom sjedenja i većom kvalitetom, snažan dizelski motor koji i u kombinaciji s automatskim mjenjačem predstavlja poželjan izbor te osjetno veću udobnost i užitak u vožnji. Izuzevši sjedala, koja će nekim osobama biti neudobna, većih zamjerki na novu Zafiru nemamo. Smatramo i da je cijena od 26.977 eura, koliko stoji model sa 1,9 litrenim CDTI turbodizelskim motorom i šesterobrzinskim automatskim mjenjačem, sasvim razumna.
Opel Zafira 1.9 CDTi
Motor dizel. 4 cil
Obujam (ccm) 1910
Snaga (KS) 120
Moment (Nm) 280
Naj. brzina (km/h) 182
Potrošnja (l/100 km) 5.7/7.2/9.8
Ubrzanje 0-100 (sek) 12.5
Prtljažnik (l) 140/1820
Cijena (euro) 26.977
Marko Santini
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....