Osijek: Prugom do Bosutskog prvi će tramvaji za Dan grada

OSIJEK - Početkom rujna mnogi Osječani s podsmijehom su komentirali najavu Grada i GPP-a da će 40 godina najavljivan projekt gradnje tramvajske pruge od Đakovštine do Mačkamame biti realiziran u roku od dva mjeseca, odnosno do 2. prosinca, na Dan grada.



U GPP-u su danas potvrdili da će nova tramvajska pruga, dugačka 1200 metara, biti gotova sedam dana prije najavljenog roka.

Rokovi su još više začuđujući zna li se da su GPP i Grad na cijelu ideju i odluku o gradnji ovog dijela pruge došli prije pet mjeseci. Kroz to vrijeme modificirana je stara projektna dokumentacija, rješeni pravno-imovinski odnosi te izvađena građevinska dozvola.



Cijeli projekt Grad će stajati 18,5 milijuna kuna, što, prema riječima direktora GPP-a Darka Markovića, nije velik novac, ali glavni razlog što projekt nije bio relaiziran proteklih godina, prema njemu, nedostatak je volje i ideja. Inače, tramvajska pruga ipak će prolaziti preko kružnog toka na Đakovštini, zbog čega je već smanjen i bazen vodoskoka, a prolazak pruge preko drugog kružnog toka na križanju Drinske i Vinkovačke ulice ipak je izbjegnut gradnjom okretišta neposredno prije samog kružnog toka. Zanimljivo je i da će cijela Vinkovačka ulica na potezu do Mačkamame već sljedeće godine biti proširena na četiri vozna traka, pa će tramvajska pruga zapravo tada biti u unutrašnjem cestovnom traku.



- Zbog toga smo već sada pri gradnji pruge morali pripremiti sve za asfaltiranje kolnika sljedeće godine. Upravo nam je sređivanje cestovne odvodnje te izmještanje kanalizacije i vodovodnih cijevi bilo najveći posao - napominje Marković.

Trenutačno je ostalo za postavljanje još 300 metara tramvajske pruge, a prema Markovićevim riječima, u jednom danu je moguće postaviti čak 100 metara pruge. Nako toga postavljat će se električni vodovi. Iako će svi radovi biti gotovi za 15-ak dana, u GPP-u napominju da tramvaj neće biti pušten u promet prije Dana grada.



No, već se zna da će tramvaj voziti svakih šest do osam minuta, a kako iz Češke uskoro stižu još četiri renovirana vozila, vozni park bit će dostatan za popunjavnje treće tramvajske linije. Stavljanjem u pogon nove linije promijenit će se cjelokupni raspored svih voznih redova autobusnih i tramvajskih linija.



- Cilj nam je smanjiti broj autobusa u gradu, pa ih tako u samom centru gotovo više neće ni biti. Planiramo uvesti brze linije za centar i nekoliko poprečnih, i to je sve što se tiče autobusa u najužem središtu. Poslovanje utemeljeno na tramvajima mnogo je ekonomičnije te je u skladu s racionalizacijom poslovanja i smanjenjem prometnih gužvi u centru grada - napominje Marković.





 - Ako se sagradi nadvožnjak kod Šećerane, tramvaj bi prelazio preko njega i povezao se s linijom na Zelenom polju, čime bismo zaokružili sve gradske tramvajske linije - kaže Marković.

Već započeta i pruga za novu Divaltovu

Iako će buduća linija završavati kod kružnog toka na Bosutskom, već je napravljeno i 150 metara nove, zasad slijepe pruge, koja će se pružati u produžetku nove Divaltove ulice. Kako doznajemo u GPP-u, za taj projekt već sljedeće godine bit će napravljena sva dokumenatacija i uređeni pravno-imovinski odnosi. Tramvaj će, prema najavama, od Mačkamame do Bikare voziti već 2008. godine.



Nefreteta Zekić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2025 21:03